Volledig die 250 bedoel je dan? of is het afhankelijk per mutualiteit?Epic-haas wrote:Normaal gezien als je van bij de dokter een voorschrift voor kinetherapie hebt, betaalt de mutualiteit je consultatie terug.Epic-haas wrote:Bij kine8 is het 250euro en 70 euro voor een 2de fiets.keké wrote:Iemand een idee van de prijs in Viane bij kine8
Of iemand van bij smart cycling?
Deze 2 liggen het kortst bij voor mij.
thx
Ben verleden donderdag voor gesprek gegaan en hij heeft mij al super geholpen. Ik rij pijnvrij. De 26ste mag ik weergaan voor de fietsanalyse en krijg ik mijn steunzolen. Ze zijn zeer professioneel. Hijzelf is kine zijn vrouw is podologe. Blijkbaar gaan er verschillende profploegen ook bij hen.
opmeten fietspositie ?
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
bij Michiel Delva geweest voor de opmeting van mijn mtb en mijn koersfiets.
Mijn bevindingen: praktijk die er wat oubollig uitziet, maar wat er binnen gebeurt is toch van hoog niveau.
Hij begint met alles uit te meten, voorarmen, bovenarmen, benen, voeten, alles wat je maar kan denken, zelfs de breedte van je drukpunten in je kont wordt gemeten.
Hij steekt allen in zijn computer en bekijkt dan je schoenen en je fiets. Hij past je fiets aan en kijkt dan hoe je beweegt op je fiets. plaatst een laser op je rug, op je knieën om te kijken hoe je beweegt.
Je krijgt alle metingen mee, zodat je weet waarop je moeten als je in de toekomst een fiets koopt, of wanneer je aan het bouwen wilt slagen.
Resultaten:
plaatjes ongeveer 1cm meer achteruit
koersfiets was vrij in orde, zadel een beetje lager, ietsje meer achteruit, maar daar stopte het.
Op de fiets plaatsgenomen, je voelt onmiddellijk een verschil, eerste testritje achter de rug, voelt veel comfortabeler aan, lichaam reageert goed op de aanpassingen.
MTB was een ander paar mouwen. Kader is blijkbaar veel te klein, daar ik korte beentjes en een lange romp heb en ik tijdens de aankoop me teveel heb laten leiden door de binnenbeenlengte. Heeft hem aangepast om comfortabel een uurtje te rijden, maar langer er mee rijden is in geen geval een optie, met risico op hernia later (ik had last van lage rugpijn bij lange ritten). Dus hierin zal ik in serieuze kosten moeten komen en een nieuw kader aankopen. Ook hierbij raad gekregen waarop ik absoluut moet letten en waardoor ik me moet laten leiden.
Conclusie:
Delva in Menen is zeker een aanrader om je te laten opmeten, niet enkel gebaseerd op modellen, maar voert ook de aanpassingen aan en kijkt hoe lichaam reageert op deze aanpassingen.
Mijn bevindingen: praktijk die er wat oubollig uitziet, maar wat er binnen gebeurt is toch van hoog niveau.
Hij begint met alles uit te meten, voorarmen, bovenarmen, benen, voeten, alles wat je maar kan denken, zelfs de breedte van je drukpunten in je kont wordt gemeten.
Hij steekt allen in zijn computer en bekijkt dan je schoenen en je fiets. Hij past je fiets aan en kijkt dan hoe je beweegt op je fiets. plaatst een laser op je rug, op je knieën om te kijken hoe je beweegt.
Je krijgt alle metingen mee, zodat je weet waarop je moeten als je in de toekomst een fiets koopt, of wanneer je aan het bouwen wilt slagen.
Resultaten:
koersfiets was vrij in orde, zadel een beetje lager, ietsje meer achteruit, maar daar stopte het.
Op de fiets plaatsgenomen, je voelt onmiddellijk een verschil, eerste testritje achter de rug, voelt veel comfortabeler aan, lichaam reageert goed op de aanpassingen.
MTB was een ander paar mouwen. Kader is blijkbaar veel te klein, daar ik korte beentjes en een lange romp heb en ik tijdens de aankoop me teveel heb laten leiden door de binnenbeenlengte. Heeft hem aangepast om comfortabel een uurtje te rijden, maar langer er mee rijden is in geen geval een optie, met risico op hernia later (ik had last van lage rugpijn bij lange ritten). Dus hierin zal ik in serieuze kosten moeten komen en een nieuw kader aankopen. Ook hierbij raad gekregen waarop ik absoluut moet letten en waardoor ik me moet laten leiden.
Conclusie:
Delva in Menen is zeker een aanrader om je te laten opmeten, niet enkel gebaseerd op modellen, maar voert ook de aanpassingen aan en kijkt hoe lichaam reageert op deze aanpassingen.
-
biker tino
- Mountainbiker
Post by biker tino »
ezechiel wrote:bij Michiel Delva geweest voor de opmeting van mijn mtb en mijn koersfiets.
Resultaten:
Conclusie:
zou ook eens naar daar willen gaan
is er een lange wachttijd eer je er bijkan en wat kost dat daar?
totton
wachttijd viel nog mee, toen ik de eerste keer belde, moest ik nog geen 2 weken wachten. Deze afspraak moeten afzeggen doordat ik door mijn knie ben gezakt. In december gebeld voor nieuwe afspraak. Ik kon vanaf begin januari, dit was geen enkel probleem (mede waarschijnlijk omdat ik overdag kon gaan)
ezechiel wrote:wachttijd viel nog mee, toen ik de eerste keer belde, moest ik nog geen 2 weken wachten. Deze afspraak moeten afzeggen doordat ik door mijn knie ben gezakt. In december gebeld voor nieuwe afspraak. Ik kon vanaf begin januari, dit was geen enkel probleem (mede waarschijnlijk omdat ik overdag kon gaan)
ik heb 120 EUR betaald (voor opmeting en afstellen 2 fietsen)
Maandag bij Michiel Delva langsgeweest voor opmeting. Duurt ongeveer een uurtje. Eerst volledige opmeting van lichaam, vervolgens van 2 paar schoenen schoenplaatjes gecorrigeerd.
Dan fietspositie bekeken. In mijn geval heel belangrijk want loop al een tijdje rond met nekhernia rond. Hij had ook gevraagd om medische informatie (CT-scan, NMR) mee te nemen om precies te zien waar het probleem zich situeert.
Eerst fiets uitgemeten, dan op de rollen fietsen om positie te bekijken.
Oordeel: Fiets zo ideaal mogelijk afgesteld, langere stuurpen (van 80 naar 120) en bij het trappen mijn voeten meer horizontaal houden.
Ik heb namelijk de neiging om kracht te geven met voorkant voet waardoor bepaalde spieren overbelast worden.
Kostprijs: 80 euro en een nieuwe stuurpen..
PS: 2 weken nadat ik gebeld had, mocht ik langs gaan.
Dan fietspositie bekeken. In mijn geval heel belangrijk want loop al een tijdje rond met nekhernia rond. Hij had ook gevraagd om medische informatie (CT-scan, NMR) mee te nemen om precies te zien waar het probleem zich situeert.
Eerst fiets uitgemeten, dan op de rollen fietsen om positie te bekijken.
Oordeel: Fiets zo ideaal mogelijk afgesteld, langere stuurpen (van 80 naar 120) en bij het trappen mijn voeten meer horizontaal houden.
Ik heb namelijk de neiging om kracht te geven met voorkant voet waardoor bepaalde spieren overbelast worden.
Kostprijs: 80 euro en een nieuwe stuurpen..
PS: 2 weken nadat ik gebeld had, mocht ik langs gaan.
- xuomi
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic S-Works 29er, Stumpjumper Comp Carbon 29 & S-Works Stumpjumper HT 26inch
ik heb dit laten doen op de beurs in Italië een paar jaar geleden, ik had een nieuwe Epic gekocht en had last van mijn onderrug.Jakke1 wrote:Iemand ervaring met het BG Fit meetsysteem van Specialized ???
Bij specialized op de beurs deden ze dat jaar een BG Fit meting. Na de opmeting en afstelling van de fiets had ik geen last meer van mijn onderrug en ik heb nog een paar blauwe zolen van specialized gekregen. Dus voor mij was het top.