idd met magura's heb je een constant gevoel met je remmen
dit heb je niet met sommige goedkopere v-brakes deze hebben een spons gevoel
Remmen: Magura HS33
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
$mokeyJoe
Post by $mokeyJoe »
Ik denk dat elke rem zo zijn voor- en zijn nadelen hebben.Je moet maar zien waarvoor je je fiets gebruikt:Is het om een tt'ke zondags te rijden,om elke dag te gaan mtb'en,om een marathon te doen,downhill of freeriden,etc...
In mijn geval,want ik heb pas nieuwe remmen besteld(en ondertss aangekregen) heb ik gekozen voor V-brakes.Ik rijd toch maar in het weekend wat tt'kes en door de week wat trainingen.Dan geven mijn V-brakes voldoende kracht.Wel ge-upgraded van Avid V-brakes naar Avid betere V-brakes.Verschil is dus enorm(niks sponsachtig meer en veel beter doseerbaar,en wat ik ook als voordeel bijhaal..lichter(-100g))
In elk geval veel succes met het kiezen van je remmen.Of het nu V-brakes,HS33 of discs zijn...laten we alleen zeggen dat de mechanische discs uit den boze zijn!
Groetjes,
$mokeyJoe
In mijn geval,want ik heb pas nieuwe remmen besteld(en ondertss aangekregen) heb ik gekozen voor V-brakes.Ik rijd toch maar in het weekend wat tt'kes en door de week wat trainingen.Dan geven mijn V-brakes voldoende kracht.Wel ge-upgraded van Avid V-brakes naar Avid betere V-brakes.Verschil is dus enorm(niks sponsachtig meer en veel beter doseerbaar,en wat ik ook als voordeel bijhaal..lichter(-100g))
In elk geval veel succes met het kiezen van je remmen.Of het nu V-brakes,HS33 of discs zijn...laten we alleen zeggen dat de mechanische discs uit den boze zijn!
Groetjes,
$mokeyJoe
Wie HS-33 Evo 2 (of andere krachtige velgremmen) steekt, kan maar beter zien dat zijn voorvork dat goed kan trekken. Vandaag op Expo5 heeft Dzjowie eens deftig geremd met een Cube met een Axel voorvork en HS33. Die vork plooide dus zó open. Bij navraag bij de verkoper bleek dit "normaal". 't Is maar wat je normaal noemt, natuurlijk...