Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Aan 't Zennegat, ge kunt spijtig genoeg ni helemaal aan dezelfde kant van de steenweg tot in Walem. Ge moet altijd terug naar de steenweg om daar over te steken enzo via het Zennegat richting Mechelen of Leest te rijden.
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

d@Mit wrote:Aan 't Zennegat, ge kunt spijtig genoeg ni helemaal aan dezelfde kant van de steenweg tot in Walem. Ge moet altijd terug naar de steenweg om daar over te steken enzo via het Zennegat richting Mechelen of Leest te rijden.
Ze zijn daar toch een brug aan het bouwen, tussen het Zennegat en de Zenne (kant van Blaasveld; niet Walem). Maar ik weet wel niet wanneer die brug af gaat zijn.
Normaal gezien passeer ik van't weekend langs daar, ik zal er eens letten op de einddatum.
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

Klopt maar d'er liggen al twee bruggen hé, aan het zennegat kan je al oversteken. De nieuwe brug ligt iets verder, is wel al af maar je mag ze nog niet gebruiken. Voor mij is het sowieso niet interessant. Voordeel is wel als je van de richting Leest komt en aan de verkeerde kant van 't water reed, moest je helemaal terug. Nu ga je daar kunnen oversteken zonder nat te worden.
cube biker ;-)
Mountainbiker

Post by cube biker ;-) »

Elke dag 50 km heen en weer, maar doordat ik bijna een paar keer van het fietspad ben gereden mij gisteren een Magic-shine mj-872 met 1600 lumen aangeschaft.
Maandag eens uitproberen, eens zien of ze mij nu wel zien aankomen
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

cube biker ;-) wrote:Elke dag 50 km heen en weer, maar doordat ik bijna een paar keer van het fietspad ben gereden mij gisteren een Magic-shine mj-872 met 1600 lumen aangeschaft.
Maandag eens uitproberen, eens zien of ze mij nu wel zien aankomen
Let op met die op volle kracht te gebruiken he :-) 1600 lumen, daar schijnt ge een gat mee door de muur ;-)
Als de politie opmerkt dat ge té opvallend (verblindend) zijt, zou ge in theorie hiervoor een waarschuwing kunnen krijgen en in het slechtste geval (mochten ze dit meermaals vaststellen) een boete.
JanC
Mountainbiker

Post by JanC »

De sterkte van fietslichten is toch niet gereglementeerd in België?
Zolang ze dat niet doen is 'te verblindend' nogal subjectief hé...
Kenno
Mountainbiker
Location: Cube Analog met RockShox SID en XT remmen en een Trek X500

Post by Kenno »

JanC wrote:De sterkte van fietslichten is toch niet gereglementeerd in België?
Zolang ze dat niet doen is 'te verblindend' nogal subjectief hé...
Zalige attitude 8)
Zie wel dat je fiets volledig reglementair is want anders zullen ze u daar wel op pakken.
hondahornet
Mountainbiker

Post by hondahornet »

Vanmorgen - 4.8° eindelijk eens, voor mij, normale temperaturen :-D
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

‎'t Was inderdaad friskes en ik was dan nog mijn handschoenen vergeten :s Maar gelukkig had mijn vestje onder mijn jas nogal uitrekbare mouwen, dus heb ik mijn handen zo af en toe een beetje ingepakt, elk om beurt, zodat ze toch niet helemaal vervrozen waren tegen dat ik op het werk was :wink:

't Was wel geen rit om nog eens te herhalen deze morgen: eerst een buschauffeur agressief geworden, omdat ik 2x voetgangers doorliet op het zebrapad!! #-o
Zowel de bus als ik moesten daarvoor stoppen en dat was er blijkbaar te veel aan. Tweede keer begon die mens te claxonneren, tot op 1cm van mijn achterwiel gereden en dan nog zitten gebaren precies of ik was in fout.

En dan was het nog niet gedaan want 500m verder moest ik op een kruispunt naar links afslaan, dus ik rij - zoals altijd - tot in het midden en wacht dan tot die van de tegenovergestelde richting gepasseerd zijn, zodat ik kan afdraaien. Is er toch gene chauffeur in de straat rechts van mij (die daar in de file stond) die het in zijn hoofd haalt om te beginnen manoeuvreren. Die gast rijdt gewoon zonder zien achteruit, recht op mijn achterwiel. Ik stond gelukkig met het "juiste been" op de grond, zodat ik uit evenwicht was, maar niet ben gevallen. Al een chance dat hij niet rap reed of 't waren brokken geweest aan mij en aan mijne fiets.

Toppunt was dan nog dat daar een flik op aan het kijken was, die het verkeer aan het regelen was (aleja, "regelen", als het groen was deed die teken "rij door", als het rood was "stop"; ik vraag mij nog elke keer af als ik die bezig zie, wat daar eigenlijk het nut van is...). Maar die deed dus niks he. Integendeel, naar mij gebaren van "rijd nekeer door jong, ge hindert". #-o

Was achteraf nog lastig op mijzelf omdat ik daar niet van mijn oren heb gemaakt, zowel tegen die chauffeur als tegen die flik. Denk dat ik te hard verschoten was van die onverschillige reactie om direct zelf te reageren...
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Haaike wrote:‎'t Was inderdaad friskes en ik was dan nog mijn handschoenen vergeten :s Maar gelukkig had mijn vestje onder mijn jas nogal uitrekbare mouwen, dus heb ik mijn handen zo af en toe een beetje ingepakt, elk om beurt, zodat ze toch niet helemaal vervrozen waren tegen dat ik op het werk was :wink:

't Was wel geen rit om nog eens te herhalen deze morgen: eerst een buschauffeur agressief geworden, omdat ik 2x voetgangers doorliet op het zebrapad!! #-o
Zowel de bus als ik moesten daarvoor stoppen en dat was er blijkbaar te veel aan. Tweede keer begon die mens te claxonneren, tot op 1cm van mijn achterwiel gereden en dan nog zitten gebaren precies of ik was in fout.

En dan was het nog niet gedaan want 500m verder moest ik op een kruispunt naar links afslaan, dus ik rij - zoals altijd - tot in het midden en wacht dan tot die van de tegenovergestelde richting gepasseerd zijn, zodat ik kan afdraaien. Is er toch gene chauffeur in de straat rechts van mij (die daar in de file stond) die het in zijn hoofd haalt om te beginnen manoeuvreren. Die gast rijdt gewoon zonder zien achteruit, recht op mijn achterwiel. Ik stond gelukkig met het "juiste been" op de grond, zodat ik uit evenwicht was, maar niet ben gevallen. Al een chance dat hij niet rap reed of 't waren brokken geweest aan mij en aan mijne fiets.

Toppunt was dan nog dat daar een flik op aan het kijken was, die het verkeer aan het regelen was (aleja, "regelen", als het groen was deed die teken "rij door", als het rood was "stop"; ik vraag mij nog elke keer af als ik die bezig zie, wat daar eigenlijk het nut van is...). Maar die deed dus niks he. Integendeel, naar mij gebaren van "rijd nekeer door jong, ge hindert". #-o

Was achteraf nog lastig op mijzelf omdat ik daar niet van mijn oren heb gemaakt, zowel tegen die chauffeur als tegen die flik. Denk dat ik te hard verschoten was van die onverschillige reactie om direct zelf te reageren...
Dat zijn de redenen waarom ik niet meer van thuis met de fiets ga (als het 'sm morgens en/of 's avonds nog donker is). Ik rij nu nog alleen vanuit Halle langs het kanaal naar Brussel. Geen last van verkeer meer!!!
Post Reply