XC zadel

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

@ adri : Graag had ik nog geweten wat voor zadelpen je gebruikt?Ik heb mij nl. vorige week zo'n pro-hi comp aangeschaft maar mijn zadel wil maar niet vast blijven zitten,en ik krijg het ervan om constant mijn zadel tijdens een rit terug te verplaatsen,dus die moet vervangen worden.Aangezien je zadelpen ook een lichte offset heeft en gezien je andere onderdelen,moet het volgens mij toch ook al een licht zadelpennetje zijn.Hier heb ik nog verschillende:
* Bontrager race xxx lite
* Easton EC70
* Thomson elite setback
* Use Alu seatpost
Dat zijn degene die ik nog gevonden heb,maar allerlei inlichtingen zijn welkom.
Dank bij voorbaat,
$mokeyJoe
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Een goede zadel is als een goed paar schoenen;da zit of da zit nie.
Zal voor iedereen anders zijn
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Op de Scott is dat een Kore zadelpen. Niet van de lichtste maar wel stevig. Op andere fietsen XTR zadelpen, Race Face XY0 en Hilset titanium zadelpennen.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

$mokeyJoe wrote:@ adri : Graag had ik nog geweten wat voor zadelpen je gebruikt?Ik heb mij nl. vorige week zo'n pro-hi comp aangeschaft maar mijn zadel wil maar niet vast blijven zitten,en ik krijg het ervan om constant mijn zadel tijdens een rit terug te verplaatsen,dus die moet vervangen worden.Aangezien je zadelpen ook een lichte offset heeft en gezien je andere onderdelen,moet het volgens mij toch ook al een licht zadelpennetje zijn.Hier heb ik nog verschillende:
* Bontrager race xxx lite
* Easton EC70
* Thomson elite setback
* Use Alu seatpost

$mokeyJoe
Ik gebruik een thompson elite ( standaard gekregen bij mijn frameset). Het ding doet zijn taak goed maar is wel redelijk zwaar. De Use zadelpen valt al af omdat die niet samengaat in combinatie met de speedneedle. Die zadel heeft heel dikke carbon rails , en deze gaan niet in de use zadelpen ( maar je kan wel een aangepaste kop bestellen bij use.) Die Bontranger lijkt mij ook niet echt een betrouwbaar mechanisme en vind ik ook niet zo knap persoonlijk. Die Easton EC70 daarintegen is wel een leuk ding :drunk: . Heb je al is naar de zadelpennen van TUNE gekeken ? Die kan je wel is goedkoop opscharen op ebay.de
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Hmm, ik zou geen tweedehands lichte zadelpennen kopen.. #-o
Tune, Use, allemaal OK.
kijk eens op deze site : http://www.poshbikes.com/i2.php
Jezusmina, die cassettes uit carbonated titanium nitride weetikveel spul !
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Poshbikes maakt elk jaar wel een leuke projectbike. Maar ze maken ook spul dat onbetaaaalbaar is. :D Maar tziet er allemaal wel leuk uit =D>
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Tzal es nie zijn zekers! =P~ Die mannen gan d'r wel vor!
Om terug te komen op de zadelpennen...Tune was ook een optie maar aangezien ze geen zadelpennen hebben met offset...helaas! :(
In elk geval ik ga al zeker voor een speedneedle marathon(wegens het bredere zitvlak,wat me een tikje meer comfort bied,denk ik.Voor men eigen gewicht moet ik het niet doen,ik weeg maar 68kg)Als alien ook al wegvalt wegens weinig compatibiliteit met het tune zadel...rest me enkel nog het thomson elite met setback(of offset) en die easton EC70.
Weet eventueel iemand de prijzen van deze onderdelen en/of waar ze te koop staan?
Groetjes,
$mokeyJoe
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

@Janman: Wat is de raildikte van een speedneedle?Wat die thomson zadelpen betreft,er kan maar een raildikte van max. 7mm in geklemd worden...
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

en wat is dan het voordeel eigl van die offset ? kvind de look wel beter, maar daar doen jullie het uiteraard ni voor #-o Of is dit een noodoplossing als je kader wat klein is ofzo ? :)
grz
Post Reply