Hulp bij Etrex 30 gevraagd.

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Post Reply
luc gs
Mountainbiker

Hulp bij Etrex 30 gevraagd.

Post by luc gs »

Het icoon "Waypoint beheer" heb ik bij vergissing verwijderd.
Hoe krijg ik dit icoon terug?
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

stel in/enter/paginavolgorde/enter/pagina toevoegen/enter/waypointbeheer/enter

Stef
luc gs
Mountainbiker

Post by luc gs »

Stef,prima gelukt !!!
Bedankt voor de hulp.
Pieterv
Mountainbiker

negatieve hoogtemeters

Post by Pieterv »

Vraagje,
als ik mijn GPS (etrex 30) aansteek hier thuis zie ik dat mijn hoogtemeter op -142 meter staat...
Iemand wat hulp hiermee? Het is inderdaad een barometrische hoogtemeter maar hoe hou je hier dan rekening mee?

Bedankt
Solo
Mountainbiker

Re: negatieve hoogtemeters

Post by Solo »

Pieterv wrote:Vraagje,
als ik mijn GPS (etrex 30) aansteek hier thuis zie ik dat mijn hoogtemeter op -142 meter staat...
Iemand wat hulp hiermee? Het is inderdaad een barometrische hoogtemeter maar hoe hou je hier dan rekening mee?

Bedankt
Je kan de hoogtemeter kalibreren met de juiste hoogte van de plaats waar je op dat moment bent. De kerk van Holsbeek bv. ligt op 34 m hoogte.

Als je aan de kerk bent kan je dan deze hoogte ingeven en vanaf dan geeft het toestel correcte waarden weer .Je moet deze kalibratie wel opnieuw doen bij het wisselen van batterijen , na lange tijd niet gebruikt te zijn of bij verre verplaatsingen waarbij het toestel uitgeschakeld is.
Als je met de cursor in Basecamp of Mapsource naar jouw woonst gaat krijg je onderaan in het scherm naast de coôrdinaten ook de hoogte waar je woont. Dit kan je ook gebruiken om de GPS te kalibreren.

kalibratie :

stel in/enter/hoogtemeter/enter/hoogtem.kalibr./enter/ja/juiste hoogte ingeven/ok/ok
of
wanneer je op de hoogteprofiel pagina bent
menu/kalibreer hoogtem./enter/ja/juiste hoogtemeter/ok/ok
Pieterv
Mountainbiker

Post by Pieterv »

Bedankt. zal ik meteen eens proberen.
GiantXTC
Mountainbiker

Re: negatieve hoogtemeters

Post by GiantXTC »

Solo wrote: Als je met de cursor in Basecamp of Mapsource naar jouw woonst gaat krijg je onderaan in het scherm naast de coôrdinaten ook de hoogte waar je woont. Dit kan je ook gebruiken om de GPS te kalibreren.
Vreemd! Op mijn Mac zie ik geen coordinaten en hoogte op de plaats waar ik woon. Is dit op een PC anders?? Of heb ik ergens iets niet goed ingesteld?
Post Reply