welke doen jullie in de drinkebus voor TT

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Foxy
Mountainbiker

Re: hy

Post by Foxy »

Reflex wrote:
need for speed wrote:als ge voor het vertrek genoeg drinkt
moet ge niks meeepakken

aan bevoorading 2 beketjes water
een dan 2 stukjes appelsien + banaan zouden normaal volstaan
een als ge toch denk iets meer nodig te hebben neem dan dextro suiukers mee bye
Ligt per persoon verschillend. Ik moet het niet proberen om tijdens de tocht niks te drinken of ik krijg gelijk krampen in mijn benen. Nu ligt het wel aan de intensiteit of mijn bus leeg is of niet. Bij zware ritten drink ik dus meer en doe ik er isostar in. Bij de minder zware ritten doe ik er gewoon water in.
Sowieso moet je drinken tijdens je tocht. Je moet je vochtreserves aanvullen of je krijgt een klop van de hamer... Is ook niet goed voor het lichaam. Tenzij je aan 'naar de bakker' tempo rijdt en niet zweet natuurlijk ;-)
Een bidon per uur in normale weersomstandigheden heb ik me altijd laten zeggen. Bij warm weer uiteraard wat meer.
Om te antwoorden op de topicstarter zijn vraag:
- Bij rustige of korte ritjes enkel water
- Bij langere ritjes of intensieve ritten een drinkbus water en een drinkbus met dorstlesser. (Bij heel lange ritten nog een kamelenrug met water.
mx#41
Mountainbiker

Post by mx#41 »

Etixx isotonic bij de gewone dagen en Etixx CARBO-GY Als het koud is.
DeGlenne
Mountainbiker

Post by DeGlenne »

Drinkbus of camelbak gevuld met water, en drinkbus gevuld met Wcup of 3action ik wissel af :)
ReeVeS
Mountainbiker

Post by ReeVeS »

Herder Alex² wrote:1/3 appelsap + 2/3 water.
appelsap = suikers, maar met de toevoeging van het water geeft het geen plakkerig gevoel en smaakt het nog altijd.
hier van hetzelfde, niet zo duur als isostar etc ...
stavros9
Mountainbiker
Location: nen antieke Trek, afstammend ver uit de vorige eeuw!!

Post by stavros9 »

wat is hier volgens de forummers de definitie van "langere ritten"?

Ik heb nu enkele TT gedaan, zo rond de 40 km, en afgelopen zondag had ik na 25 km toch al wel 800 ml uitgesloeberd. Momenteel drink ik water met isostar hydratate en perform, orange, maar da geeft me precies een beetje "het zuur".

Ik las net op een site van een sportdokter dat je per 20 min. activiteit een 200 ml zou moeten drinken... Om de lichaamsvochten aan te vullen.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Altijd gewoon kraantjeswater in de camelbak.

Voor langere dagtochten neem ik soms een drinkbus mee met een eigen brouwsel: half appelsap, half water en een beetje zout.
gbv
Mountainbiker

Post by gbv »

hangt van het weer. in de winter iets minder in hoeveelheid en iets geconcentreerder. in de zomer het omgekeerde. wat zit er dan in... dat varieert, maar ik ben heel tevreden van Leppin Energy Boost. ik zorg ook altijd voor een bidon water en bidon energiedrank aangezien ik meestal vast voedsel meeneem en dit toch wel smakelijker en makkelijker binnen gaat met gewoon water. in de zomer gaat er ook al wel eens een snufje zout in de bidons.
Bunga
Mountainbiker

Post by Bunga »

multi-vruchten sap 1/2, water 1/2 met nog een dikke snuif zout bij.

Da zout hebt ge nodig omdat ge dat verliest door het zweten en ook omdat dat een goed transport middel zou moeten zijn om de suikers naar uw spieren te krijgen. Dat heb ik me toch laten wijs maken :) Het smaakt in ieder geval niet slecht.
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

ReeVeS wrote:
Herder Alex² wrote:1/3 appelsap + 2/3 water.
appelsap = suikers, maar met de toevoeging van het water geeft het geen plakkerig gevoel en smaakt het nog altijd.
hier van hetzelfde, niet zo duur als isostar etc ...
Maar in de verste verte niet te vergelijken met elkaar. Isostar is een isotone drank waardoor de suikers snel worden opgenomen in je lichaam. En zitten er nog een aantal mineralen in die je nodig hebt. Voor een wedstrijd zweer ik dus echt bij een Isotone sportdrank. Voor een trainingsritje kan het bovenstaande natuurlijk wel, al geef ik liever iets meer geld uit zodat mijn maag gewend blijft aan de Isotone drank.
dirtymtbiker
Mountainbiker

2 de Infoavond : Voeding en sportprestaties

Post by dirtymtbiker »

Hoi de mannen, misschien kan een deelname aan een infoavond voor velen een bijkomende verrijking worden, om nog meer van onze geliefde sport te genieten.

SASBIKERS Humbeek

Organiseren een 2de infoavond
BEWUST
eten, drinken, ademen, denken…
&
SPORTPRESTATIES

Peter Lamberts (Nutrisport), (sport)voedingsdeskundige en physical trainer van top en recreatieve sporters, brengt zijn 37 jaar praktijkervaring in een boeiende spreekavond.
Wat komt aan bod?
Advies over de ESSENTIËLE STAPPEN i.v.m.
voeding en hydratatie dagdagelijks, vóór, tijdens en ná de inspanning.
Training - Ademhaling?!? - Mentale training
Praktijkvoorbeelden

Wanneer ? Vrijdag 9 maart 2012 om 20u00
Waar ? Gemeenschapscentrum De oude Pastorie
Kerkstraat 24 (aan de kerk)
1880 Nieuwenrode

Gratis verfrissing tijdens pauze en een informatief stalenpakket na afloop.

Mogelijkheid tot het stellen van vragen op einde van voordracht.

Inkom : € 5 Beschikbare plaatsen zijn beperkt.

Vooraf inschrijven en betalen

via e-mail : voordrachtsportvoeding@hotmail.com

Uw e-mail adres wordt NIET verstrekt aan derden of op een andere manier voor commerciële doeleinden toegankelijk gemaakt.
Post Reply