Za 07/01/2012 Oostnieuwkerke :: Brigidatocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sergo
Mountainbiker

Post by sergo »

dark dingo wrote:hallo,
aan voorgaande commentaren niet veel meer aan toe te voegen.Goede organisatie met veel medewerkers.Goede uitpijlijng,2 bevooradingen,practische afspuitstand,hete douches,lekkere pistolet na de rit en vooral ook de zéér democratische prijzen!!! =D> 1,2 euro voor een gewone consumtie,2 euro voor een duvel.We hebben al veel duurder meegemaakt.We zijn omstreeks 13u vertrokken en wisten niet dat de inschrijving slechts liep tot 13u.De 2e bevoorading was bijna uitgeput,op 1 pakske koekjes na :roll: De ganse rit met 4 steenbakkers samen gebleven en ons goed geamuseerd.De lussen Moorslede en zilverberg erbij genomen en kwamen aan 40 km,die voor ons 4 genoeg was voor het begin van het jaar.Aan de organisatie een dikke pluim en volgend jaar komen we graag naar Oostnieuwkerke terug!! =D> =D>
greetings,
dingo 8)
Was da gij die een knieval deedvoor de meisjes van de inschrijving?, ze hebben dan toch maar blijven zitten tot 14u, zo werkt de charme natuurlijk ook.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

sergo wrote: Was da gij die een knieval deedvoor de meisjes van de inschrijving?, ze hebben dan toch maar blijven zitten tot 14u, zo werkt de charme natuurlijk ook.
Neeje, maar den Dingo zou dat wel durven doen...
Met vier dus gestart en moet zeggen dat Oostnieuwkerke duidelijk onbekend terrein was. Boogscheut van hier, maar hier nog nooit gereden en geen enkele tocht die naar hier kwam. De eerste 10km waren compleet nieuw voor mij. Parcours was nat en bij wijlen zwaar, maar eigenlijk wel overal doorgeraakt.
We deden enkel de lussen Moorslede en Zilverberg (heel leuk stuk!). Jammer dat de provincie nu ook al de spoorwegroute Roeselare-Ieper aan het vermassacreren is. Zo'n snelweg die betonbaan tussen de bomen. Dat de groenen daar niets op tegen hebben? Op die paletten maakte een van ons wel een mooie salto mortale voorwaarts.

In de namiddag heel weinig volk en eigenlijk vind ik 400 man voor deze TT - zelfs met de concurrentie van Kemmel - veel te weinig. (al had de organisatie volgens mij ook op niet veel meer volk regekend als ik de bevoorrading zag?). Heel democratische aprèsprijzen. Ook mooi dat de VBR- en andere bondsleden korting kregen. Moeten op de Ruiter wel ergens een pijltje gemist hebben. Enig puntje van 'kritiek' is dan ook dat er wel eens een pijltje meer mocht gehangen hebben, maar dat is echt wel zoeken naar een punt van kritiek.
gconk
Mountainbiker

Post by gconk »

Vanuit de organisatie bedankt voor allen die gereden hebben , en de puntjes van kritiek proberen we volgend jaar te verbeteren . Hopelijk mogen wij u allen terug zien volgend jaar . Alleen aan de toestand van het parcours kunnen wij niets doen , de voorbije edities hebben we nu al een beetje van soorten gekregen . Rrara wat word het volgend jaar?
Single Tracker
Mountainbiker

Post by Single Tracker »

Heb ook de rit gereden met enkele vrienden. We zijn gestart om 13u en nadat we de lussen van Moorslede (mooie technische passage) en Zilverberg (toffe maar lastige beklimming) gedaan hadden wilden we ook nog graag de lus van Roeselare meepikken. Toen we (rond 15u) de lus van Roeselare aanvatten (we reden rechts af aan de splitsing in Roeselare) stonden er geen pijltjes meer aan de eerstvolgende lichten (aan de BWM garage). We wisten dat er aan Decathlon een technische passage was, dus zijn we naar daar gereden, maar toen bleek dat daar ook alles al verdwenen was (geen pijltjes en linten meer...). We zijn dan maar teruggekeerd naar De Ruiter en verder de basislus gevolgd.

Blijkbaar heeft de organisatie al heel vlug in de namiddag de pijltjes van de lus Roeselare weggehaald? Of was dit het werk van MTB-haters, die alles weggehaald hebben?

Toen we helemaal op het einde nog een privé-passage inreden (rond dat vijvertje), konden we op het einde plots niet meer door, er was een hekken gesloten denk ik. We zijn dan maar terug naar Oostnieuwkerke gereden via de verharde weg.

Versta mij niet verkeerd, deze tocht was de moeite waard om te rijden, maar hopelijk houden jullie er volgend jaar rekening mee dat bikers die laat starten ook het volledige parcours kunnen doen!
bosvelo
Mountainbiker

Post by bosvelo »

Wou eigenlijk ongeveer zelfde zeggen van Single Tracker, vond de bepijling soms wat minder. Anders wel een topparcours in deze streek.
( vooral lus Moorslede). Alleszins een dikke pluim voor de parcourbouwer(s). Klein beetje schaafwerk nog en deze rit heeft alles om een absolute topper te worden. =D>
Gillio
Mountainbiker

Post by Gillio »

[/quote]
Was da gij die een knieval deedvoor de meisjes van de inschrijving?, ze hebben dan toch maar blijven zitten tot 14u, zo werkt de charme natuurlijk ook.[/quote]

Ik was de man van de knieval :lol:

Toch mogen starten om 13u15 , maar blijkbaar zijn er na mij nog gestart.

Met volle teugen genoten van deze prachtig uitgewerkte tocht !
't was héél leuk om te ploeteren in de modder.
Alléén jammer dat er op het einde precies wat bordjes waren verdwenen.
Maar daar kan de organisatie niets aandoen.
Goeie afspuitstand , hete douches en ne lekkere boterham op het einde.
Een aanrader !!!
sergo
Mountainbiker

Post by sergo »

Bedankt voor de overwegend positieve reacties
De puntjes van kritiek op het vroege afpijlen kan ik verstaan.
Het organiseren van onze rit op zaterdag was dan ook volledig nieuw, maar zal zeker geevalueerd worden.
Als we volgend jaar opnieuw op zaterdag organiseren, dan zullen we het tweede deel van de rit op zondag afpijlen.

Er zullen ook wel enkele pijltjes verloren zijn door de wind, we missen er nog een twintigtal.
slobodan
Mountainbiker

Post by slobodan »

Doordat de bepijling veel te snel werd weggehaald was er nog weinig plezier te beleven in de tweede helft van de tocht. En toen ik om 16u30 aankwam in de kantine stonden de stoelen al op de tafels!! Meer pret gezien dan gehad.
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

en wat hebben we geleerd vandaag?? :wink:
punt1/ de inschrijving moet tot 14u kunnen!!
punt2/de afpijling iets later starten.
punt3/mensen die in de namiddag starten,hetzelfde aanbieden op de bevoorading als de ochtendrijders.
Het lussensysteem vind ik super,zou ik volgend jaar zéker behouden!!Alsook de democratische prijzen en de blonde bij de bonnetjes!! :-D :wink:
tot volgend jaar,
dingo 8)
sergo
Mountainbiker

Post by sergo »

puntjes waar we volgend jaar zeker rekening me houden, maar da blondje kan ik volgend jaar nog niet verzekeren, kwil percies geen probleem met mijne zoon
Post Reply