XC zadel

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

@ adri en janman : Waar hebben jullie je speedneedle's besteld en aan welke prijs +/-?Ben wel geinteresseert om zo eens een zadel aan te schaffen.Ik ben ook wel op zoek naar lichtere materialen voor mijn bike.
Dank bij voorbaat,
$mokeyJoe
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

het mijne komt nog van Rabbit Cycles in Duitsland, maar je kan tegenwoordig ook terecht bij Hilset.
Het kost daar 153 euro (slik !)
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Ik heb de mijne van bij Bike-discount.de dachtik. Voor 120 euro met ne verzendkost van nen euro of 6 , dus da viel weer super mee. Goedkoopste ful carbon zadel dat ik weet zijn.

Na een half jaar fietsen ben ik de zadel gewoon. Je moet er wel voor zorgen dan je de punt iets naar boven moet laten wijzen. ( heeeeel lichtjes maar ). Maar dan is hij supercomfortabel. Hij heeft al een paar serieuze crashes overleeft dus met de stevigheid zit het ook snor. Men gebruikt ook een heeel goed leer : stevig en dik.

Voor de weightweenies : Getuned zonder leer weegt ie 79gr :drunk:

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=230036

Image
diger
Pro

Post by diger »

selle italia oktavia, moet niks anders hebben
smal zadel dat ongelooflijk veel doorbuigt
3 jaar oud met veel competitie en chronoritten en nog altijd geen probleem, slr zit ook goed, maar niet voor langere ritten=th hard voor mij
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

Weet er iemand of er veel verschil zit tussen een gewone speedneedle en een speedneedle marathon, op de site van tune staat dat de marathon breder is, scheelt dit veel?
Ik zou de breedte van een flite willen.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Geen idee, maar de Marathon is wat ik heb en dat was trouwens het enige type dat ze konden leveren
Dat zadel zit net zo goed als een Flite. En ik kan het weten want op al mijn bikes staan Flite's (op 1tje sinds kort een Needle dus :wink: ).

Met zo'n hoge prijs is het natuurlijk een dure gok, als het niet compatibel is met je achterste ben je wel een smak geld kwijt.

Ik heb nog een foto gevonden van op de weegschaal, je spaart dus dik 165g tegenover een gewone Flite.

http://forums.mtbr.com/attachment.php?a ... 6911&stc=1
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Ik heb niet de marathon versie maar de normale ( smallere tune zadel ).

Je hebt oook nog keuze uit 3 verschillende materialen :
-Leer
-Alcantara
-Spandex ( ofzo een ander stofke dat 2 keeer niks is )

Ik zou wel de gewone leer nemen , die ander twee zijn veel te fragiel en zijn niet proper te houden... ( maar wegen wel 5-10gr minder :drunk: )

Morge rijdt mijn vader op mijn bike Scherpenheuvel-Hapert. Dan is er nog een testpersoon. Is kijke of 85km op die zadel bij hem meevalt....

@ Dennis : Nice bike man , heb em overlaatst nog gezien bij Megabike. :D
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Mmmmm....zen serieus aan het overwegen om zo'n tune zadeltje aan te schaffen.Miljaar!Des te langer dak erop zien des te schoner worden ze... =P~ =P~
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

ja , het is zooooooo eeen knap zadeltje eh. Volledig carbon :drunk:

http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=230038

Image
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

@ Dennis : Nice bike man , heb em overlaatst nog gezien bij Megabike.
Merci he, het frame gaat volgende week vervangen worden i.v.m. garantie. Het worden de kleuren van vorig jaar. Je kan blijkbaar geen betere service bedenken dan bij Scott, 2 weken geleden een scheurtje ontdekt en mijn vervangend frame staat al klaar! Ook Megabike zal hier natuurlijk wel bij geholpen hebben.

Zal volgende week de nieuwe foto's wel plaatsen.

Ik ga me in ieder geval ook een Speedneedle aanschaffen!
Post Reply