+1 Haal de ketting er eens af en draai eens aan die wieltjes,als ze stroef gaan met inbus los vijzen en proper maken en terwijl je ketting eraf is kan je ineens voelen of het toch de niet crank is maar ik vermoed ook de derrie wieltjestabias wrote:9/10 de derailleurwieltjes. Zien enorm af met dit weer.
Crankstel draaide moeizaam achteruit
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
-
brekson
- Mountainbiker
Yep , volgens de werkplaats vanwaar ik de fiets heb is dit ook zo. Al denken ze nu wel niet dat er roest mee gemoeid is, maar ze denken ( telefonisch contact gehad, de fiets niet aangeboden ) idd dat het met water te maken heeftSD2E wrote:Water in de lagers en roest...
Niets van aantrekken en gewoon verder fietsen als het niet teveel terug komt
-
mountain-biker
- Mountainbiker
Re: Crankstel draaide moeizaam achteruit
Post by mountain-biker »
Stimorol wrote:+1RigolleM wrote:Met ketting erop of zonder?
Met ketting erop, zal het eerder de body van uw achterwiel zijn.
Zonder ketting, zullen het de lagers van uw crank zijn.
Man , ge krijgt in het begin van uwe post al goede raad , gooit gewoon die ketting er eens af , is misschien 10 seconden werk ipv. een heel topic vol te lullen en te bellen etc .
Goed bedoeld hé
-
Icebreaker
- Mountainbiker
Post by Icebreaker »
Ik kan niet spreken in naam van topicstarter, maar man, niet iedereen heeft een ketting met powerlink of heeft een kettingpons hé...mountain-biker wrote:Stimorol wrote:+1RigolleM wrote:Met ketting erop of zonder?
Man , ge krijgt in het begin van uwe post al goede raad , gooit gewoon die ketting er eens af , is misschien 10 seconden werk ipv. een heel topic vol te lullen en te bellen etc .![]()
Goed bedoeld hé
Goed bedoeld hé
-
brekson
- Mountainbiker
Man, als ik 3x zeg, dat na inspuiten van de crank alles direkt soepel draaitmountain-biker wrote:Stimorol wrote:+1RigolleM wrote:Met ketting erop of zonder?
Man , ge krijgt in het begin van uwe post al goede raad , gooit gewoon die ketting er eens af , is misschien 10 seconden werk ipv. een heel topic vol te lullen en te bellen etc .![]()
Goed bedoeld hé
Waar is dan de ketting het probleem
Het was gewoon wat water met vuil dat er nu uit is, zo simpel
Geen vuile ketting, en zeker geen derriewieltjes
Ik had de oplossing al gegeven, wilde enkel wat raad om dit te voorkomen en eventueel tips om de crank na te zien
Nogmaals : ketting is 100%clean ( dat is het gemakkelijkst te kuisen )
Ik moet geen topic vol lullen als je zou lezen wat er staat
brekson wrote:Man, als ik 3x zeg, dat na inspuiten van de crank alles direkt soepel draaitmountain-biker wrote:Stimorol wrote: +1
Goed bedoeld hé
Ik had de oplossing al gegeven, wilde enkel wat raad om dit te voorkomen en eventueel tips om de crank na te zien
Hij heeft het ook niet over je ketting maar dat als je je ketting er af haalt je de cranck op zich zonder weerstand kunt ronddraaien en je de crank en zen lagers afzondelijk kunt controleren. Dit is een tip om je crank en zen lagers na te zien Denk dat jij eens moet lezen wat er staat hoor.
Soit,je hebt het probleem nu is het zaak om het proberen te voorkomen in de toekomst maar dat gaat niet zo simpel worden
-
mountain-biker
- Mountainbiker
Post by mountain-biker »
Inderdaad , geen kettingpons of iets nodig , kan overigens ook gemakkelijk langs buitenDodgeW200 wrote:Dat is ook niet nodig. je schakelt vooraan op kleinste blad. En dan leg je de ketting er naast naar het frame toe. dit moet wel manueel gedaan worden bij goed afgestelde versnellingen.
En helemaal niet slecht bedoeld. gewoon een tip.
-
mountain-biker
- Mountainbiker
Post by mountain-biker »
+1***G*** wrote:brekson wrote:Man, als ik 3x zeg, dat na inspuiten van de crank alles direkt soepel draaitmountain-biker wrote:
Goed bedoeld hé
Hij heeft het ook niet over je ketting maar dat als je je ketting er af haalt je de cranck op zich zonder weerstand kunt ronddraaien en je de crank en zen lagers afzondelijk kunt controleren. Dit is een tip om je crank en zen lagers na te zien Denk dat jij eens moet lezen wat er staat hoor.![]()
![]()
Soit,je hebt het probleem nu is het zaak om het proberen te voorkomen in de toekomst maar dat gaat niet zo simpel worden