@ adri en janman : Waar hebben jullie je speedneedle's besteld en aan welke prijs +/-?Ben wel geinteresseert om zo eens een zadel aan te schaffen.Ik ben ook wel op zoek naar lichtere materialen voor mijn bike.
Dank bij voorbaat,
$mokeyJoe
XC zadel
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- JanMan
- Mountainbiker
Ik heb de mijne van bij Bike-discount.de dachtik. Voor 120 euro met ne verzendkost van nen euro of 6 , dus da viel weer super mee. Goedkoopste ful carbon zadel dat ik weet zijn.
Na een half jaar fietsen ben ik de zadel gewoon. Je moet er wel voor zorgen dan je de punt iets naar boven moet laten wijzen. ( heeeeel lichtjes maar ). Maar dan is hij supercomfortabel. Hij heeft al een paar serieuze crashes overleeft dus met de stevigheid zit het ook snor. Men gebruikt ook een heeel goed leer : stevig en dik.
Voor de weightweenies : Getuned zonder leer weegt ie 79gr
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=230036

Na een half jaar fietsen ben ik de zadel gewoon. Je moet er wel voor zorgen dan je de punt iets naar boven moet laten wijzen. ( heeeeel lichtjes maar ). Maar dan is hij supercomfortabel. Hij heeft al een paar serieuze crashes overleeft dus met de stevigheid zit het ook snor. Men gebruikt ook een heeel goed leer : stevig en dik.
Voor de weightweenies : Getuned zonder leer weegt ie 79gr
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=230036

- A d r i
- Mountainbiker
Geen idee, maar de Marathon is wat ik heb en dat was trouwens het enige type dat ze konden leveren
Dat zadel zit net zo goed als een Flite. En ik kan het weten want op al mijn bikes staan Flite's (op 1tje sinds kort een Needle dus
).
Met zo'n hoge prijs is het natuurlijk een dure gok, als het niet compatibel is met je achterste ben je wel een smak geld kwijt.
Ik heb nog een foto gevonden van op de weegschaal, je spaart dus dik 165g tegenover een gewone Flite.
http://forums.mtbr.com/attachment.php?a ... 6911&stc=1
Dat zadel zit net zo goed als een Flite. En ik kan het weten want op al mijn bikes staan Flite's (op 1tje sinds kort een Needle dus
Met zo'n hoge prijs is het natuurlijk een dure gok, als het niet compatibel is met je achterste ben je wel een smak geld kwijt.
Ik heb nog een foto gevonden van op de weegschaal, je spaart dus dik 165g tegenover een gewone Flite.
http://forums.mtbr.com/attachment.php?a ... 6911&stc=1
- JanMan
- Mountainbiker
Ik heb niet de marathon versie maar de normale ( smallere tune zadel ).
Je hebt oook nog keuze uit 3 verschillende materialen :
-Leer
-Alcantara
-Spandex ( ofzo een ander stofke dat 2 keeer niks is )
Ik zou wel de gewone leer nemen , die ander twee zijn veel te fragiel en zijn niet proper te houden... ( maar wegen wel 5-10gr minder
)
Morge rijdt mijn vader op mijn bike Scherpenheuvel-Hapert. Dan is er nog een testpersoon. Is kijke of 85km op die zadel bij hem meevalt....
@ Dennis : Nice bike man , heb em overlaatst nog gezien bij Megabike. :D
Je hebt oook nog keuze uit 3 verschillende materialen :
-Leer
-Alcantara
-Spandex ( ofzo een ander stofke dat 2 keeer niks is )
Ik zou wel de gewone leer nemen , die ander twee zijn veel te fragiel en zijn niet proper te houden... ( maar wegen wel 5-10gr minder
Morge rijdt mijn vader op mijn bike Scherpenheuvel-Hapert. Dan is er nog een testpersoon. Is kijke of 85km op die zadel bij hem meevalt....
@ Dennis : Nice bike man , heb em overlaatst nog gezien bij Megabike. :D
-
Dennis
- Mountainbiker
Merci he, het frame gaat volgende week vervangen worden i.v.m. garantie. Het worden de kleuren van vorig jaar. Je kan blijkbaar geen betere service bedenken dan bij Scott, 2 weken geleden een scheurtje ontdekt en mijn vervangend frame staat al klaar! Ook Megabike zal hier natuurlijk wel bij geholpen hebben.@ Dennis : Nice bike man , heb em overlaatst nog gezien bij Megabike.
Zal volgende week de nieuwe foto's wel plaatsen.
Ik ga me in ieder geval ook een Speedneedle aanschaffen!