Zo 08/01/2012 Beringen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koenvgn
Mountainbiker
Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013

Post by koenvgn »

deze voormiddag het stuk op de terril bekeken en uitgepijld. De meeste wegen zijn spekglad en het bos is onmogelijk te berijden. Maar de terril overslaan was zeker GEEN optie!
Daarom was ikzelf de Chinese vrijwiligger om alles uit te testen (met geschaafde dij tot gevolg maar dat nemen we er wel bij)

Stuk op de terril zelf is bijgevolg iets minder dan 2km lang. Voor degenen die een beetje bekend zijn met de terril, hieronder het trajectje met de GPS afgereden.
http://connect.garmin.com/activity/139060037

Bijgevolg zal het parcours eerder 43km zijn dan 49km

Voor degenen die dit lezen, claxonneer maar eens als je de kracht nog hebt zondag. Ik zal op de terril rondrijden en iedereen indien nodig naar boven roepen (als de muziek niet zou helpen :P )
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Zolang we maar een pittig stuk naar boven mogen fietsen, dan ben ik al tevreden :).

Hoeveel hoogtemeters telt dit parcours ongeveer? Buiten de terril zal dit niet al te veel zijn denk hé?

Maar ja een hoop single tracks maakt dit wel goed natuurlijk.

Hoe ligt de rest van het parcour er eigenlijk bij?
koenvgn
Mountainbiker
Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013

Post by koenvgn »

had 65hm op enkel de terril. Is toch nog redelijk denk ik voor 2km. :wink:

De rest van het parcours wordt zaterdag uitgepijld (vanaf 9u) dus daarna zal ik (of een clubmakker) nog wel een update doen van de staat van het parcours. Maar degenen die denken dat ze hun fietske gaan kunnen proper houden, moet ik nu toch al teleurstellen denk ik. Met de huidige weersomstandigheden vrees ik dat dit nergens mogelijk is. Maar dat maakt de douche achteraf des te zaliger altijd! :P
tocool
Mountainbiker

Post by tocool »

Ik hoor het al. Da wordt plezant !!!
Tot zondag
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Ik heb het trajekt eens bekeken en vind dat jullie een wijze beslissing hebben genomen om het bos er niet bij te nemen.
Ik heb ook gezien dat jullie afdalen via de brede pad en dat vind ik ook heel verstandig van jullie want ik denk dat er anders teveel ongevallen gebeuren op de technische afdaling .
=D> =D> =D> =D>
Last edited by junior72 on Thu 05 Jan 2012 21:20, edited 1 time in total.
koenvgn
Mountainbiker

Post by koenvgn »

blij dat er toch iemand van mening is dat we een beetje "wijs" zijn =D>
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Hopelijk valt de terril in het begin of het einde en dan kunnen de mensen die echt willen hem nog een keer doen.
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

budiao wrote:Hopelijk valt de terril in het begin of het einde en dan kunnen de mensen die echt willen hem nog een keer doen.
Hij komt op einde van de tocht .
Staat hier ergens op pagina 2 . :wink:
Truus
Mountainbiker

Post by Truus »

Vandaag een deel info gekregen van de mannen die al een gedeelte van het parcours zijn gaan klaar maken.

De Trill is uitgezet en bij dit slechte weer hebben we een paar aanpassingen moeten doen. Het bosje dat aan de achterkant gelegen is hebben we eruit moeten laten. Het moet ook nog wat veilig blijven voor al de deelnemers. Maar als kers op de taart,( einde van de rit ) mag deze wel tellen.
Het is op sommige plaatsen nog vrij droog en op andere is het wat stoempen en trekken om vooruit te komen.

Maar da hebben we nie om te kiezen.

Als het aan mij lag , mag er sneeuw liggen.

De afstanden van deze TT zijn : 42-31 en 22 km
koenvgn
Mountainbiker

Post by koenvgn »

Goe gezegd Truus!!! Had al iets gelijkaardig gezet maar nu komt het nog eens van ne werkende mens, da's altijd nog geloofwaardig dan van ene uit het onderwijs :P
Post Reply