beachraces

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Yakke wrote:
Socrates wrote:Hoe slecht zijn die beachraces eigenlijk voor een fiets (ketting, tandwielen...)
Tja, sommige mensen schreeuwen moord en brand als ze de woorden bike en strand in één zin horen. Maar zo overdreven is het niet hoor.
Het komt er vooral op aan om direct na de aankomst de bike goed af te spuiten, en dan valt het allemaal wel mee.
Je ziet wel dat er meer slijtage is dan na een modderrit, maar extreem veel vershil is het nu ook weer niet.
idd, na een beachrace spuit ik de fiets goed af, aan de auto gekomen overvloedig olie spuiten op derailleurs, ketting en zo en dan als ik thuiskom reinig ik de fiets nog eens met water en dreft... en weer goed olie aan doen... nooit problemen gehad...
Cyclingbeast
Mountainbiker
Location: Eddy Merckx grand prix, Minerva tempest, BH Expert Trail

Post by Cyclingbeast »

Ik heb me ingeschreven voor de strandrace in Oostende, maar ik heb nog altijd niets ontvangen als bevestiging.
Is dit normaal, heeft iemand hier ervaring mee?
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

Eddy Mertens wrote:Ik heb me ingeschreven voor de strandrace in Oostende, maar ik heb nog altijd niets ontvangen als bevestiging.
Is dit normaal, heeft iemand hier ervaring mee?
idd, je ontvangt geen bevestiging... ik heb eens gebeld voor de zekerheid, want ik heb mij online ingeschreven op de 19e sept en na het inschrijven zag ik op de site dat je maar tot de 15e kon inschrijven #-o, maar ik was toch nog geregistreerd in hun systeem....
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Ik heb vandaag toch m'n stuurnummer doorgestuurd gekregen, en pas vorige week dinsdag ingeschreven. Dus ook na de uiterste inschrijvingsdatum.
freezy
Mountainbiker

Post by freezy »

ah ola, km vandaag ook mijn nummer gekregen... dit is dus anders dan vorig jaar... moeten wij nu nog iets doen? of is het gewoon nummer op de fiets en direct naar de start en na de aankomst gewoon terug gaan afgeven in die sporthal???

ik dacht dat ik vorig jaar nog een papier of zo moest tekenen? of was dat in de panne?
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

ik heb zonet op www.beachbikers.be gelezen dat de strandrace van knokke en oostduinkerke in 1 en het zelfde weekend vallen, dus de 26ste februari in knokke en 27 in oostduinkerke, is dit niet een beetje van het goede teveel?
er zou mss een klassement opgemaakt worden voor de 2 wedstrijden samen
sleery
Mountainbiker
Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat

Post by sleery »

da lijkt mij nie echt slim
tweede dag moet je dan met een niet perfect gekuiste velo op weg. da belooft.... Velen zullen kiezen denk ek. Want zeg nu zelf, focus, twee dagen naeen koersen is beetje veel é :wink:
Berggeit
Mountainbiker

Post by Berggeit »

ik ga voor knokke heist :lol: anders is min *ticket* voor in eerste startbox nt meer geldig iedem voor u Focus \:D/
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

hm idd, die eerste startbox laat ik niet schieten :lol: en 2 dagen na elkaar, ik zat nu al 2 weken kapot met 2 XC's na elkaar in een weekend, laat staan 2 beachraces :bounce:
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Twee beachraces op 2 dagen vind ik ook teveel van het goede. Voor mij zal het dus enkel Knokke worden.

Iemand die de reden van deze beslissing kent? Volgens mij gaat de totaalsom van deelnemers op deze manier een stuk lager liggen.
Waarom niet gewoon zoals ieder jaar de laatste dag van de krokusvakantie?
Post Reply