Za 07/01/2012 Oostnieuwkerke :: Brigidatocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sergo
Mountainbiker

Post by sergo »

Je kan zelf de afstanden bepalen er is een Basislus van 27 km, deze kan je uitbreiden tot ongeveer 60 km, met heel wat mogelijkheden tussenin.

Vanmiddag nog eeens op verkenning geweest, 'k was niet zo vuil als nys gisteren, maar ge moogt ook niet verwachten dat het poerdroog zal zijn.
Al bij al is het nog behoorlijk goed te rijden, op 2 stukjes na, maar deze zullen we er ten gepaste tijde wel uit laten
gconk
Mountainbiker

Post by gconk »

Wij hanteren een lussensysteem , dit willen zeggen: wij hebben een basislus van ongeveer 27 km, waarop je naar eigen goesting verschillende kleinere lussen kan bijfietsen . We hebben een lus richting Hooglede, zilverberg, Moorslede en Roeselare. Je kan zo fietsen tot een max van 60 km.Ook belangerjk, zelfs op de kleinste lus is er voor iedereen 2x de kans om te stoppen aan een bevoorrading.
gconk
Mountainbiker

Post by gconk »

Na onze vervroren editie van 2 jaar terug en de redelijk droge editie van vorig jaar , zal het dit jaar zo te zien terug een gans ander parcours zijn door de weersomstandigheden . Hopelijk stopt het vlug met regenen .
gconk
Mountainbiker

Post by gconk »

Last edited by gconk on Tue 03 Jan 2012 17:21, edited 1 time in total.
Velda Cycling
Mountainbiker

Post by Velda Cycling »

Onze afspuitstand en onze tenten zijn hier te gebruiken!
gconk
Mountainbiker

Post by gconk »

Bedankt alvast aan Velda racing voor het gebruik van hun afspuitstand, ik heb hem zien staan in Moen , 't is een mooi machien . Het zal waarschijnlijk wel nodig zijn dat we een goede afspuitinstalatie hebben met het weer dat ze uitgeven . Voorlopig is alles nog redelijk berijdbaar , het is nu natuurlijk afwachten wat de rest van de week brengt.
mayohagar
Mountainbiker

Post by mayohagar »

Aanwezig voor de 2de van het jaar na Snellegem. Ga voor de volle 60 km.
Lusjes rijden in een streek met nog weinig verrassingen voor me.
Ook zowat mijn afscheid aan een streek waar ik 17 jaar heb gewerkt. Vanaf eind januari richting Wevelgem.

Zal wel met plezier hier steeds terugkomen om te mtben.

:lol: :lol: :lol: :lol:
sergo
Mountainbiker

Post by sergo »

nog een beetje info: lus 1 gaat over Moorslede 75% onverhard, met enkele zware stukjes(geen treinroute) en een technisch stuk aan de kaasmakerij.
lus 2 is de zilverberg, slechts 3,5km maar met een kuitenbijter van formaat
lus 3 gaat over Roeselare met enkele technische stukken en het technisch parcours bij de hallen, in deze lus zit er meer road.
lus 4 komt langs Hooglede, veel onverhard en een venijnig klimmetje.

Als het weer blijft moeilijk doen dan zullen we er de zilverberg moeten uitlaten en ook een zone in Hooglede.

Iedere zone is terug aflopend genummerd
gconk
Mountainbiker

Post by gconk »

Zojuist de afspuitstand van " Velda racing " gaan halen : maar liefst 26 spuiten om af te spuiten , 't zal serieus vuil mogen zijn. Het parcours is wat aan het opdrogen ,gisteren en vorige nacht heeft het hier zo veel nog niet geregend .We houden ons hart vast voor volgende nacht, hopelijk valt het nogal mee , zodat we de volledige afstand kunnen laten fietsen met alle off road stukken zoals voorzien.
Velda Cycling
Mountainbiker

Post by Velda Cycling »

gconk wrote:Zojuist de afspuitstand van " Velda racing " gaan halen : maar liefst 26 spuiten om af te spuiten , 't zal serieus vuil mogen zijn. Het parcours is wat aan het opdrogen ,gisteren en vorige nacht heeft het hier zo veel nog niet geregend .We houden ons hart vast voor volgende nacht, hopelijk valt het nogal mee , zodat we de volledige afstand kunnen laten fietsen met alle off road stukken zoals voorzien.
=D> =D> =D>
We zijn blij jullie te kunnen helpen met de afspuitstand
stuur je mij nog eens je email adres door? Dan zorg ik voor een foto van de optimale opstelling
Post Reply