Ma 02/01/2012 Snellegem :: Bosrally
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Brede Boskanter
- Mountainbiker
Post by Brede Boskanter »
Vooreerst aan al mijn clubgenoten en de rest van de bikers een fantastisch 2012 gewenst, op alle gebied .Deze morgen met een zestal boskanters vertrokken voor een afwisselend en toch nog fietsbaar tochtje .Veel bos en singletracks , voor mij beetje moeilijker maar ik heb mij ferm geamuseerd .In de langere dreven flink vaart gemaakt en rond kwart voor elf terug binnen na 50 km amusement .Natte voeten aan de overigens goede afspuit en weinig plaats en water in de kleedkamers .Nadien relatief korte apres wegens andere verplichtingen .Bedankt mannen van Snellegem voor de hele leuke voormiddag .O ja wie zei daar weinig volk ? Met een flinke 1000 inschrijvingen zouden wij in Westrozebeke alleszins ferm content zijn .
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
Boemeltreintje , boemeltreintje , k'wist al dat da der nie ging van komne ok toekwam en onznen TGVTurfke wrote:Een Grysperre trein is in de maak en zal aanwezig zijn. Al zal het waarschijnlijk een boemeltreintje zijn na de feestelijke uitspattingen van sommigen onder ons![]()
![]()
De rit vond ik aangenaam rijden en niettegenstaande het wat "vochtig"
Grysperre's zijn dus ontdaan van alle beestjes door feesttoestanden en 1e rit voor dit jaar is een feit en onmiddelijk "the hard way"
- beenhouwertje
- Mountainbiker
- Location: carbon granville met sram x0;en een granville met sram xx
Re: mtb tocht snellegem afgesloten in een dijk
Post by beenhouwertje »
dat we de bochtjes wijder moeten pakkncopperhead333 wrote:Heb je zien staan...drup, drup, drup...stan de forceman wrote:Deze ochtend gaan fietsen naar Snellegem maar na 12 km al brute pech gehad. Na een lange dreve was er overal water, we moesten rechtsin. Ik wou een beetje mijn hoek afsnijden maar dit is verkeerd afgelopen. Mijn voorwiel ging opeens in één keer naar beneden en toen volgde mijn hoofd en al de rest van mijn lijf. Door het zelfde waterpijl van de dijk en de dreve kon ik niet zien dat er een dijk aankwam. Mijn fiets zag je niet meer leggen alleen nog het topje van mijn zadel. Ik heb meteen terug naar Snellegem gefiets want ik kan me het niet veroorloven om nu ziek te komen zo net voor het seizoen. Al moet ik toegeven dat mijn fiets nu mooi is gewassen.![]()
Hopelijk volgende keer wat meer kilometers fietsen
groeten
Stan
En wat hebben we nu geleerd vandaag?
- amateur-biker
- Mountainbiker
Post by amateur-biker »
Met 8 Toffers hadden we verzamelen geblazen in Snellegem voor deze tocht. De kleine mannen werden op pad gestuurd voor de korte afstand terwijl wij voor de volle 49 km mtb plezier kozen
. Het was (zoals in het verleden) genieten van de eerste tot de laatste kilometer. Ongelooflijk hoe die mannen het klaarspelen om al die bosjes aan elkaar te breien
.
Voor mij is dit zowat de mooiste rit van het jaar en ik bedoel niet van het jaar tot nu toe hé.
Opvallend was wel dat er blijkbaar velen kozen voor de korte afstand waardoor het na de splitsing veel kalmer werd.
Als ik dan toch een puntje van kritiek mag geven is het de (te) hoge drankprijzen (2,7€ voor een Tongerlo is best wel prijzig).
Aan de mannen van Vrij Actief Snellegem : je hebt onze hoge verwachtingen perfect kunnen invullen en volgend jaar komen we zeker terug.
P.S. : achteraf hadden we nog efkes contact met Gella Vandecaveye en we hebben ze meteen uitgenodigd voor onzen tocht die start in het Judolokaal
12 februari 2012 : 5de Huwynstocht te Lichtervelde
Voor mij is dit zowat de mooiste rit van het jaar en ik bedoel niet van het jaar tot nu toe hé.
Opvallend was wel dat er blijkbaar velen kozen voor de korte afstand waardoor het na de splitsing veel kalmer werd.
Als ik dan toch een puntje van kritiek mag geven is het de (te) hoge drankprijzen (2,7€ voor een Tongerlo is best wel prijzig).
Aan de mannen van Vrij Actief Snellegem : je hebt onze hoge verwachtingen perfect kunnen invullen en volgend jaar komen we zeker terug.
P.S. : achteraf hadden we nog efkes contact met Gella Vandecaveye en we hebben ze meteen uitgenodigd voor onzen tocht die start in het Judolokaal
12 februari 2012 : 5de Huwynstocht te Lichtervelde
Voila eerste van 't jaar zit erop, nog 51 te gaan en 2951 km.
Leuke tocht met toch ander parcours dan in april 2011. Kalm gereden na Gits vrijdag en Wingene maandag.
Enkele modderstroken en toch 1 maal van de fiets gemoeten net voor de bevoorrading.

Brede boskanter wanneer is dat in WRB ?
Zou nu al mijn plaats willen reserveren.
Dank aan de organisatie.
Leuke tocht met toch ander parcours dan in april 2011. Kalm gereden na Gits vrijdag en Wingene maandag.
Enkele modderstroken en toch 1 maal van de fiets gemoeten net voor de bevoorrading.
Brede boskanter wanneer is dat in WRB ?
Zou nu al mijn plaats willen reserveren.
Dank aan de organisatie.
- Deefke
- Mountainbiker
Met veel goesting van Loppem naar snellegem afgezakt met de fiets, mij ingeschreven en volle bak gestart om na een kleine 6 km te moeten opgeven met een gebroken ketting
. Vriendelijke mens van de pechdienst die het meer dan druk had is mij komen oppikken en mij afgezet aan de inschrijving. Gedaan met de eerste TT van het jaar
.
Dan maar met de resterende krachten iemands camionetje helpen uit de weide duwen aan de afspuitstand zodat ik toch iets voelde in de benen.
Volgend weekend nieuwe start van het jaar in Kemmel met nieuwe tandwielen en ketting.
Alvast bedankt aan de organisatie voor het technische bosje na 5 km en dan de vlugge repatriéring. Tot de volgende keer;
Dan maar met de resterende krachten iemands camionetje helpen uit de weide duwen aan de afspuitstand zodat ik toch iets voelde in de benen.
Volgend weekend nieuwe start van het jaar in Kemmel met nieuwe tandwielen en ketting.
Alvast bedankt aan de organisatie voor het technische bosje na 5 km en dan de vlugge repatriéring. Tot de volgende keer;