Mooie afwisselende tocht ! Ik meer modder verwacht na de regenval van deze nacht. Goede technishe stukken en de bossen vanBiesbroeck en Tudor waren ok. De bepijling kon beter door de kleine gele pijltjes meer te accentueren met een lint. De afspuitstand was meer een zwembad (anderen locatie ??) zoals ieder jaar en de douches waren een modderpoel en onvoldoene druk op het water.
Toch dank voor de organisatie op die dag want op deze wijze zijn de overtollige calorieen van de laatste dagen er opnieuw af.
Tot volgend jaar !
Ma 02/01/2012 Snellegem :: Bosrally
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Blijkbaar zijn er zo in het begin van het jaar toch nogal wat pechvogels. ik kan er van meespreken. In de eerste bosstrook is de vleugelmoer van mijn voorwiel afgebroken zodat rechtsomkeer maken de enige oplossing was. 50 km heen, 5 km fietsen, nog even rondgekeken of ik ze vond, 5km heel voorszichtig terug rijden en nog 50 km terug. Er bestaan lastiger (maar ook veel minder frustrerende) fietstochten.
Echt jammer want ik vind dit één van de leukste toertochten van de Vlaanders in de hele winter. Hopelijk volgend jaar beter.
Echt jammer want ik vind dit één van de leukste toertochten van de Vlaanders in de hele winter. Hopelijk volgend jaar beter.
- henkieboy
- Mountainbiker
Nu oor ik u klappenfiliep72 wrote:Pff. Ik heb ook geen geluk gehad. Na 7 km stond ik al terug aan de inschrijving. Mijn pedaal verloren onderweg. Mijn fietske dan toch maar afgespoten. Wel eenzaam, zo alleen aan de afspuitstand. Nog nooit meegemaakt. Enfin, tis misschien beter nu , dan op één van de terriltochten in Noord-Frankrijk.
Ik ga straks stillekes in haar oor fluisteren dat een pedaal vééééél geld kost en het misschien nu toch de moment is om een Epic te bestellen,.........
-
Klikpedaal
- Mountainbiker
Post by Klikpedaal »
Ook hier een deel pech. Gebroken achtervering en dan op de koop toe nog een gescheurde buitenband. Anders nooit materiaalpech maar nu alvast mn deel gehad. Na 25km te voet terug richting Snellegem. Totdantoe enorm genoten vd bosjes en de baggerstroken 
- den wakkere bakker gits
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Post by den wakkere bakker gits »
deze kon mij bekoren als 1e rit na 14dagen stil gelegen te hebben ti te zeggen in de bakkerij gestaan te habben.
stil liggen deed ik niet overdreven veel taarten maken des te meer
stil liggen deed ik niet overdreven veel taarten maken des te meer
-
Sporty Spice
- Mountainbiker
Post by Sporty Spice »
Leuke rit om het jaar mee te starten. De weide net voor de 1ste bevoorrading kon tellen!
Ook eens tegen dek gegaan. Rechtse voet was uitgeklikt en ik viel.... naar links...Hoe ik het gedaan heb weet ik ni, maar ik was niet vuil... heb er enkel een blauwe tepel aan overgehouden
waarvoor die airbags toch nog goed kunnen zijn. En aan mijn rechtervinger een venijnig kaptje da geweldig piekt... Aan mijn handschoen? Niks te zien... hoe kan da?!?
Ik ben wel nog steeds op zoek naar damesdouches. Heb desalniettemin niet lang getwijfeld om de mannenkleedkamer te delen.
Enig minpuntje was de bikewash. De moeilijkste strook van het hele parkoers? Je fietsje mooi afspuiten, terug uit de passage, en je fiets was weer vuil
Achja, anders verveel ik mij morgen nog in mn verlof. En terwijl ik mijn fiets kuis ga ik niet naar de solden. Dus elk nadeel hebbe zijn voordeel.
kortom, 't was leuk!
ps: lekkere soep!
Ook eens tegen dek gegaan. Rechtse voet was uitgeklikt en ik viel.... naar links...Hoe ik het gedaan heb weet ik ni, maar ik was niet vuil... heb er enkel een blauwe tepel aan overgehouden
Ik ben wel nog steeds op zoek naar damesdouches. Heb desalniettemin niet lang getwijfeld om de mannenkleedkamer te delen.
Enig minpuntje was de bikewash. De moeilijkste strook van het hele parkoers? Je fietsje mooi afspuiten, terug uit de passage, en je fiets was weer vuil
kortom, 't was leuk!
ps: lekkere soep!
pas rond 10.30 kunnen starten.toen ik onderweg de baggerstroken tegenkwam vreesde ik al het ergste voor de reacties op het forum.maar net als ik hebben veel mensen toch genoten van de rit.want geef toe,aan het weer kan de inrichting niets doen.al de rest was dik in orde(parcours bevoorrading afspuitstand)!!! ff een blij weerzien gehad met katrien 20 aan de bevoorrading.keep up the good works snellegem!!!!

-
lapie
- Mountainbiker
Mooie tocht. Ik was verrast door de hoeveelheid aan singletracks en bospaden. De bevoorrading was ook dik in orde. Goed gespreid over het parcours (2 bij de 50km) met genoeg eten en drinken. 2 soorten sportdrank, bananen, wafels, appelsienen, ... . De afspuitstand was ook in orde. Kortom een mooie tocht in westvlaanderen die volgend jaar opnieuw op de kalender staat.
Ik vind het trouwens eigenaardig dat er zo'n grote verschillen zijn tussen de verschillend toertochten. Dan spreek ik vooral over het parcours. De ene keer is het een fantastisch parcours met veel offroad stukken terwijl het anders een halve wegkoers is en dat dikwijls in dezelfde streek. Ligt dat aan mij of delen anderen ook deze ervaring.
Ik vind het trouwens eigenaardig dat er zo'n grote verschillen zijn tussen de verschillend toertochten. Dan spreek ik vooral over het parcours. De ene keer is het een fantastisch parcours met veel offroad stukken terwijl het anders een halve wegkoers is en dat dikwijls in dezelfde streek. Ligt dat aan mij of delen anderen ook deze ervaring.
Prima rit, niettegenstaande de overvloedige regen van de laatste dag. Zelfs mijn negenjarig kleinzoon kon de 32 km afleggen aan een gemiddelde van 18,50 km/u zonder noemenswaardige problemen. Slechts één minpuntje, leg aub een deftige brug over het beekje, en niet een wiegende plank.
Zeker en vast tot volgend jaar.
Vanwege Willy, Brent en Stefaan.
Zeker en vast tot volgend jaar.
Vanwege Willy, Brent en Stefaan.