Ma 02/01/2012 Snellegem :: Bosrally

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sergo
Mountainbiker

Post by sergo »

gisteravond vol goeie moed mijn boeltje klaargezet, vanmorgen om 10.15u voor de eerste maal mijn ogen open gedaan(een beetje overvloedig gefeest), veel te laat om nog naar snellegem te snellen, dan maar op eigen streek een tochtje gereden.

Zal voor volgend jaar zijn als hij natuurlijk niet samenvalt met onze tocht

6de Brigidatocht
Zat. 7 januari
KWB OOstnieuwkerke
gconk
Mountainbiker

Post by gconk »

Vanmorgen Snellegem bezocht om te flyeren voor onze tocht ( 6° Brigidatocht op 7/1/2012) . Ik zag heel wat ,volk en een leuke sfeer . Op 2 januari organiseren vind ik een risico , maar jullie zijn zo te zien beloond voor jullie inzet.
Signer
Mountainbiker

Post by Signer »

Na enkele weken non actief is de mtb-start 2012 gegeven.
Samen gereden met neven Bart & Bart [-X en was leuk gezelschap.
Parcours,gezien de regen was het goed te rijden met hier en daar een serieuze baggerstrook but I love it :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Nergens voetje moeten zetten ondanks de versleten RR ,volgend jaar sta ik hier zeker terug 8)
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

De eerste MTB tocht van 2012 is al achter de rug!! Het was in Snellegem weer genieten zoals we daar gewoon zijn. Na de vele regen van de laatste tijd en zelfs van deze nacht vond ik het parcours al bij al nog zeer goed berijdbaar, op enkele zware baggerstroken niet te na gesproken.
Heb met volle teugen genoten en de nodige vetverbranding heeft zijn werk gedaan. De vele mooie bosstroken en single trackx zijn toch een waar plezier. Aan de finish gehoord dat de opkomst minder was dan andere jaren...........maar ja, voor velen onder ons nwas het zelfs vandaag al een eerste werkdag, maar vond de opkomst toch goed zon direct na de feestdagen!!! In alle geval ik ben voldaan en heb genoten van wat we aangeboden kregen.

Enige puntje : onderweg op enkele plaatsen pijltjes gevonden op de grond, waardoor het efkes zoeken was in welke richting we verder moesten, de vandalen waren weeral actief geweest op den eerste TT!!!
stan de forceman
Mountainbiker

mtb tocht snellegem afgesloten in een dijk

Post by stan de forceman »

Deze ochtend gaan fietsen naar Snellegem maar na 12 km al brute pech gehad. Na een lange dreve was er overal water, we moesten rechtsin. Ik wou een beetje mijn hoek afsnijden maar dit is verkeerd afgelopen. Mijn voorwiel ging opeens in één keer naar beneden en toen volgde mijn hoofd en al de rest van mijn lijf. Door het zelfde waterpijl van de dijk en de dreve kon ik niet zien dat er een dijk aankwam. Mijn fiets zag je niet meer leggen alleen nog het topje van mijn zadel. Ik heb meteen terug naar Snellegem gefiets want ik kan me het niet veroorloven om nu ziek te komen zo net voor het seizoen. Al moet ik toegeven dat mijn fiets nu mooi is gewassen. :-)
Hopelijk volgende keer wat meer kilometers fietsen

groeten

Stan
copperhead333
Mountainbiker

Re: mtb tocht snellegem afgesloten in een dijk

Post by copperhead333 »

stan de forceman wrote:Deze ochtend gaan fietsen naar Snellegem maar na 12 km al brute pech gehad. Na een lange dreve was er overal water, we moesten rechtsin. Ik wou een beetje mijn hoek afsnijden maar dit is verkeerd afgelopen. Mijn voorwiel ging opeens in één keer naar beneden en toen volgde mijn hoofd en al de rest van mijn lijf. Door het zelfde waterpijl van de dijk en de dreve kon ik niet zien dat er een dijk aankwam. Mijn fiets zag je niet meer leggen alleen nog het topje van mijn zadel. Ik heb meteen terug naar Snellegem gefiets want ik kan me het niet veroorloven om nu ziek te komen zo net voor het seizoen. Al moet ik toegeven dat mijn fiets nu mooi is gewassen. :-)
Hopelijk volgende keer wat meer kilometers fietsen

groeten

Stan
Heb je zien staan...drup, drup, drup...
En wat hebben we nu geleerd vandaag? :wink:
pedro koi
Mountainbiker

Post by pedro koi »

Hoi
van hieruit een dikke proficiat aan de organistaie was voor ons de eerste keer we er hebben gereden
parkoer was perfect berijdbaar zelfs met de kits mee (10 en 12j)
enkele bagger stroken zorgden ervoor het efeks tanden bijten was maar mij niet gelaten de bagger stroken ben ik heelhuids en zonder voet aan wal door geraakt

de technische stukjes mochten er ook zijn vooral het bosje met de enkele hellingen erin was heel plezand rijden hier wel een enkel foutje gemaakt en dus op de zij kant gelegen.

het stukje met de brug herriner ik me ook perfect met in men achterhoofd dat daar nu maar niemand in rijd blijkbaar is er toch een enkeling in geslaagt jammer kan me best voor stellen het bar koud was als je eruit kwam

bevoorrading was in orde en de afspuit stand ook korte wacht tijd enkel jammer je er in de poel moest staan om af te spuiten

de zoon had zen mooiste tt gereden van dit seizoen zei hij na afloop volgens jaar staat hij zeker terug op ons programma

groeten pedro en zoon
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Pff. Ik heb ook geen geluk gehad. Na 7 km stond ik al terug aan de inschrijving. Mijn pedaal verloren onderweg #-o . Mijn fietske dan toch maar afgespoten. Wel eenzaam, zo alleen aan de afspuitstand. Nog nooit meegemaakt. Enfin, tis misschien beter nu , dan op één van de terriltochten in Noord-Frankrijk.
Ik ga straks stillekes in haar oor fluisteren dat een pedaal vééééél geld kost en het misschien nu toch de moment is om een Epic te bestellen,......... 8)
weegschaaltje
Mountainbiker

Post by weegschaaltje »

Proficiat aan alle mensen van de mtb tocht snellegem.Ondanks de vele regen van gisterenavond een berijdbaar parcour.
Mtb Snellegem is altijd tiptop in orde.
Ik woon in de buurt en was verrast door enkele nieuwe stukken in de omloop.Doe zo verder !!
vttentoertoxhten
Mountainbiker

Post by vttentoertoxhten »

sergo wrote:gisteravond vol goeie moed mijn boeltje klaargezet, vanmorgen om 10.15u voor de eerste maal mijn ogen open gedaan(een beetje overvloedig gefeest), veel te laat om nog naar snellegem te snellen, dan maar op eigen streek een tochtje gereden.

Zal voor volgend jaar zijn als hij natuurlijk niet samenvalt met onze tocht

6de Brigidatocht
Zat. 7 januari
KWB OOstnieuwkerke
Heeft u wat meer info over deze tocht? http://vtttoertochten.wordpress.com/
Post Reply