Dat is goed beeld hoor, de Go Pro Hero HD voldoet best aan de kwaliteiten van degelijk beeld op de fiets.
Wekelijks maak ik een filmke van een mtb toerrit.
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Ok bedankt iedereen voor de tips. Ben nog mijn huiswerk aan het makenRock Rider wrote:ik gebruik de volgende kaarton6hp wrote:Keep them coming
![]()
Paar vraagskes :
1) welke SD kaart gebruik je? Geinteresseerd in merk en classe. Iedereen raadt classe 10 aan?
2) film jij nu in 720p 60f/sec? Hoe groot zijn de files dan, voor een filmpje?
Nog niet overwogen om in 16:9 te filmen?
Thanks,
P.
kingston sdhc ultimateX 100X 32 GB klasse 10 (aangeraden door GOPRO zelf)
Ik film momenteel in 960-30 fps met een 170° hoek.
Vandaar, ik denk dat 960-30fps alleen maar 4:3 formaat is, maar ik kan mis zijn.
Groeten, en een gelukkig 2012 voor ik het vergeet
- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
Welke stuurhouder gebruik je en waar heb je jouw camera gekocht ?on6hp wrote:Ok bedankt iedereen voor de tips. Ben nog mijn huiswerk aan het makenRock Rider wrote:ik gebruik de volgende kaarton6hp wrote:Keep them coming
![]()
Paar vraagskes :
1) welke SD kaart gebruik je? Geinteresseerd in merk en classe. Iedereen raadt classe 10 aan?
2) film jij nu in 720p 60f/sec? Hoe groot zijn de files dan, voor een filmpje?
Nog niet overwogen om in 16:9 te filmen?
Thanks,
P.
kingston sdhc ultimateX 100X 32 GB klasse 10 (aangeraden door GOPRO zelf)
Ik film momenteel in 960-30 fps met een 170° hoek.![]()
Vandaar, ik denk dat 960-30fps alleen maar 4:3 formaat is, maar ik kan mis zijn.
Groeten, en een gelukkig 2012 voor ik het vergeet
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
@ Geitenboer
Stuurhouder die ik heb is dezelfde als die van Svennus, maar gekocht in decathlon te Kortrijk. Mijn camera heb ik gekocht bij Sportscam.eu

Stuurhouder die ik heb is dezelfde als die van Svennus, maar gekocht in decathlon te Kortrijk. Mijn camera heb ik gekocht bij Sportscam.eu

- geitenboer
- Mountainbiker
Post by geitenboer »
ok bedankt voor de infoRock Rider wrote:@ Geitenboer
is het deze ? de 960
http://www.sportscam.eu/a-20483926/gopr ... s-verlaagd
of heb je de 1080
- Rock Rider
- Mountainbiker
- Phille81
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Ik heb gisteren voor de eerste keer een toerke opgenomen en er wat mee gepruld in een video-bewerkingsprogramma 
De rit zelf is een kort toerke in de buurt van Schaffen (Diest) in de bossen van Hees.
Ziehier het resultaat :
http://www.youtube.com/watch?v=8XQ2jjFX0jk
Ik heb wel een paar vraagjes voor de mensen die ook dergelijke filmpjes maken / compileren en online zetten.
Filmpje is opgenomen met resolutie 1280x960 op 30 fps.
Ik heb alles bewerkt met "Video Easy 3" van Magix.
Afgewerkt bestand opgeslagen als WMV : resolutie hiervan blijkt ineens 1280x720 te zijn
edit: ik kan blijkbaar niet exporteren/opslaan naar resolutie 1280x960...
Wat ik wel kan kiezen is 720x480 (DVD-kwaliteit), maar da's nog altijd gene HD he
Wat ik nog kan kiezen is 1920x1080, maar dan krijgt ge de opmerking dat dit hoger is dan de bronvideo en het bestand onnodig groot zou worden...
En nu (in 1280x720) was mijn video al redelijk groot : 1,69 Gb
Na het uploaden naar Youtube (wat toch wel enige tijd in beslag nam), was ik wel een beetje teleurgesteld dat ge als hoogste resolutie "slechts" 480p kunt kiezen...
Enig idee hoe ik dit kan verbeteren / verhogen ?
Bedoeling is uiteraard dat de video ook in HD beschikbaar is op Youtube.
Verder nog een technisch vraagske over de bewerking van de beelden :
Bij het uitkomen van een bos, is het licht soms zodanig fel (en wit) dat de rest van het beeld eventjes helemaal niet zichtbaar is.
Met welke functie/instelling kan dit eventueel verbeterd worden ? (hier kan ik spelen met 3 dingen : helderheid / contrast / verzadiging).
Die stukken heb ik er nu uit gelaten omdat dit niet zo mooi was...
Verder heb ik de stukken waar ik redelijk snelheid had er ook uit moeten laten omdat het beeld te fel schokte... Camera (GoPro Hero 2) was nu gemonteerd op het stuur.
Volgende keer eens proberen op de helm : geeft waarschijnlijk een veel stabieler beeld.
Alvast bedankt voor de reacties
De rit zelf is een kort toerke in de buurt van Schaffen (Diest) in de bossen van Hees.
Ziehier het resultaat :
Ik heb wel een paar vraagjes voor de mensen die ook dergelijke filmpjes maken / compileren en online zetten.
Filmpje is opgenomen met resolutie 1280x960 op 30 fps.
Afgewerkt bestand opgeslagen als WMV : resolutie hiervan blijkt ineens 1280x720 te zijn
Wat ik wel kan kiezen is 720x480 (DVD-kwaliteit), maar da's nog altijd gene HD he
Wat ik nog kan kiezen is 1920x1080, maar dan krijgt ge de opmerking dat dit hoger is dan de bronvideo en het bestand onnodig groot zou worden...
Na het uploaden naar Youtube (wat toch wel enige tijd in beslag nam), was ik wel een beetje teleurgesteld dat ge als hoogste resolutie "slechts" 480p kunt kiezen...
Bij het uitkomen van een bos, is het licht soms zodanig fel (en wit) dat de rest van het beeld eventjes helemaal niet zichtbaar is.
Met welke functie/instelling kan dit eventueel verbeterd worden ? (hier kan ik spelen met 3 dingen : helderheid / contrast / verzadiging).
Verder heb ik de stukken waar ik redelijk snelheid had er ook uit moeten laten omdat het beeld te fel schokte... Camera (GoPro Hero 2) was nu gemonteerd op het stuur.
Volgende keer eens proberen op de helm : geeft waarschijnlijk een veel stabieler beeld.
Ik denk dat dit normaal is. HD bestaat in 720p of 1080p/i en zijn respectievelijk 1,280×720 pixels (720p) of 1,920×1,080 pixels (1080p/i).Phille81 wrote:Ik heb gisteren voor de eerste keer een toerke opgenomen en er wat mee gepruld in een video-bewerkingsprogramma
Ziehier het resultaat :
Filmpje is opgenomen met resolutie op 30 fps.
Dus 1280x960 is volgens mij geen HD standaard maar 4xVGA en dus wellicht niet zo courant om te gaan exporteren. Ik zou gewoon 720p filmen aan 60f/sec! Dan kan je de conversie correct houden en kan je veel beter slomo's editeren!
Wat je vraag betreft over het uitkomen van het bos, dat is ook normaal en je mag reeds blij zijn dat de GoPro zo snel zich aanpast. Het is net als je oog die uit een tunnel komt in volle zon, dan zie je ook de eerste seconde niks
Groeten,
P.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Ik heb de drift hd, tevreden van.
Nog geen echt goeie filmkes gemaakt, maar dat komt misschien nog?
Kwaliteit is in elk geval goed, maar op youtube komt dat idd niet over.
Vimeo heeft HD ready formaat denk ik, als ik eens tijd heb voor een deftige montage,...
Nog geen echt goeie filmkes gemaakt, maar dat komt misschien nog?
Kwaliteit is in elk geval goed, maar op youtube komt dat idd niet over.
Vimeo heeft HD ready formaat denk ik, als ik eens tijd heb voor een deftige montage,...
-
Velda Cycling
- Mountainbiker