Ironbike 2012

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
funky
Mountainbiker

Post by funky »

eerst het kot en dan de kiekens hé diet, dus wie weet scoor ik daartegen ook wel :-)
maar houd je duo-aanbod zeker in het achterhoofd

wat was er gebeurd in de hel, zag je plots gewassen langs de kant staan tijdens het fietsen
Diet
Mountainbiker
Location: Sobre Spam 2012/Sobre Spam 2013/Grand Canyon AL SLX 29

Post by Diet »

wat er gebeurd is? tja... wat ik het meest had gevreesd. Dat het parcours me zou tegenvallen. Zoals ge al had gezegd. Heeft weinig met mountainbiken te zien. Lange rechte stukken door de modder baggeren. Pfff. Had gewoon geen goesting meer om dat nog 3 rondes verder te doen. Reed daar ergens rond 55ste, 60ste positie. totaal débacle dus. Net toen ik volledig klaar was om aan mijnen hamburger te beginnen kwam mijne maat ook binnengereden, die had het ook wel gehad met de modder... zoals zovelen. Gij ook gestopt na het fietsen zag ik. Zelfde verhaal?
funky
Mountainbiker

Post by funky »

had mijne voet omgeslagen in da eerste veld tijdens het fietsen in ronde twee, nog volledig uitgereden en begonnen met lopen maar deed te pijn.
bostrippertje
Mountainbiker

Post by bostrippertje »

welk machien is voor deze gepast?
hardtail, fully, all mountain..
Stivie
Mountainbiker

Post by Stivie »

fully is aan te raden. Maar heb er daar ook veel met een hardtail zien
rijden.
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

bostrippertje wrote:welk machien is voor deze gepast?
hardtail, fully, all mountain..
Je ziet hier alle types fietsen.

Het allerbelangrijkste is dat je de fiets door en door kent en erop kan vertrouwen. Weet wat je ermee kan doen, en wat niet.
Materiaal kiezen in functie van stevigheid en betrouwbaarheid, niet op basis van lightweight ... dat gaat zowiso mis lopen. Wielen, banden en frame moeten stevig zijn. Versnellingen en remmen betrouwbaar (ik verkies op deze parcoursen ne HS33 boven schijven omwille van fading).

Wil je écht goed zijn, zul je moeten trainen op lopen met de fiets in je nek. Vooral bergaf is moeilijk.
Schoenkeuze is naast de fiets minstens even belangrijk.

"The Legend" is tevens "The World's hardest Mountainbike Raid". In 2011 slechts 10 finishers (8 solorijders) van de 120 deelnemers die binnen de limiet van 30.000 strafpunten bleven, in 2010 waren dat er 16.
Je mag wel bijven doorrijden als je boven de limiet zit.
Je krijgt niets cadeau, 't is hard. Maar o-zo-mooi. De parcoursen waar ze je over sturen en de herinneringen die je eraan overhoudt, blijven je voor altijd bij.

Ofwel hou je ervan en kom je zeker terug, ofwel vind je het niks en kom je nooit meer terug.

Enkele foto's van dit jaar kan je terugvinden hier (is tem dag 4, nadien "uitgevallen").
Foto's van de volledige editie 2010 (dus incl. Fenestrelle (= 4000 trappen naar beneden), Chaberton (3.130 m hoogte) en andere leuke dingen vind je hier (wat lager scrollen, mapjes 100724 tem 100731).

Kan je ook ineens zien wat goede trainingen zijn om deze schitterende meerdaagse te overleven.

Have fun !
Last edited by Magura on Sat 31 Dec 2011 12:55, edited 1 time in total.
Vino
Mountainbiker

Post by Vino »

Heerlijke foto's.. Ik ga er met een hardtail rijden. Mijn neef twijfelt om er met een 29'er te starten, zou dit een goed idee zijn?
Magura
Mountainbiker
Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand

Post by Magura »

Vino wrote:Heerlijke foto's.. Ik ga er met een hardtail rijden. Mijn neef twijfelt om er met een 29'er te starten, zou dit een goed idee zijn?
M'n antwoord staat hierboven al :wink: .

Zorg dat je de fiets 101% kent en dat 'm stevig is.

In 2010 geen enkele 29"er aan de start. Dit jaar wel, waaronder enkele toprijders (die overigens vaak wielen aan het richten waren). Het kan dus.
Mecchanico is (beperkt) voorzien van 29" materiaal.
Diet
Mountainbiker
Location: Sobre Spam 2012/Sobre Spam 2013/Grand Canyon AL SLX 29

Post by Diet »

The Legend" is tevens "The World's hardest Mountainbike Raid". In 2011 slechts 10 finishers (8 solorijders) van de 120 deelnemers die binnen de limiet van 30.000 strafpunten bleven, in 2010 waren dat er 16.
Je mag wel bijven doorrijden als je boven de limiet zit.
de mensen niet afschrikken met uw overdrijven waarde Magura, de puntentelling gebeurt uitsluitend voor de PS, niet voor de "maximum imposted time which is, in my opinion, often impossible even for riders like Ismael". Op die manier waren er vorig jaar toch een 40-tal finishers. alleen jammer dat je van die aparte puntentelling nooit een klassement ziet en er dus geen zicht op hebt of je nog finisher kan zijn. IB en administratie...het wordt nooit wat.

ik skip dit jaar eentje, vanwege de kleine, maar 2013 doen we nogmaals een poging om gaaf in Sauze aan te komen.
Vino
Mountainbiker

Post by Vino »

40 van de 120... Ik lees overal verschillende aantallen van finishers, dit is het meest positieve tot nu toe 8).

Je moet dus niet de volledige etappes als race rijden? Enkel de PS, en voor de rest wat meer relaxed #-o rijden? Dat maakt toch wel een verschil.

Gaat "finisher" zijn alleen om de eer, of ook om dat mooie IRONbike-shirt?
Post Reply