Heeft er iemand ervaring met de Police Bike Marathon?
deze moet je zo vlug mogelijk met de pedalen trappen,en wegwezen
Welke marathon-uitdaging voor een beginner?
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Dat ben ik ook van plan na de winter,ik was gewoon wat bang dat ik maar wat in de weg zou rijden of me belachelijk zou maken maar nu ik dit zo lees ga ik het toch ook proberen. Ben al een tijdje op zoek naar de zwaardere tt's en vaste routes en die verteer ik nog "vrij vlot" en dan kom je vanzelf bij de marathons maar dat klassement intereseerd me (nog) niet. Daar ben ik nog wat te plat voor...Butch wrote:Er zijn vele echte chrono's, maar laat u daar zeker niet door afschrikken. Ik heb dit jaar voor het eerst alle EBMC ritten gereden, omdat ik ook eens die Ardennenmarathons wou proberen.StefT wrote:Heb ook de indruk dat de meeste echt wedstrijden zijn. Heb mijn eigen dit ook als doel vooropgesteld om eens een marathon mee te doen. Zo'n 80-100km op de fiets tot een goed einde brengen lijkt mij wel wat
Is allemaal mits beetje training zeer goed te doen. De meeste van die marathons beginnen met een startklim waarbij het peloton toch volgens niveau uit elkaar wordt getrokken. Het feit dat het een chrono is, kan je jezelf wat testen, jezelf uitdagen om een goede tijd te halen.
Als de tijd die je erover doet je niet interesseert, dan rij je hem toch gewoon als tocht?
-
The Doctor 46
- Mountainbiker
Post by The Doctor 46 »
Ge moet na de winter de tt gaan rijden rond luik ( esneux , sart-tilmann,..) , zijn ideale voorbereidingen voor de zomer marathons.
De afstand zijn dan nog niet zo lang ong. 60 km denk ik , maar de hoogtemeters kunnen toch al tellen.
De afstand zijn dan nog niet zo lang ong. 60 km denk ik , maar de hoogtemeters kunnen toch al tellen.
Daar hou ik mij al geruime tijd mee bezig,tkan maar niet genoeg berg op en berg af gaan... De vaste routes rond het luikse zijn ook goed trainings gebied,ben in het weekend in aywaille route 34-36-42-35 gaan rijden,veel hoogtemeters en met momenten zeer technisch. Super...The Doctor 46 wrote:Ge moet na de winter de tt gaan rijden rond luik ( esneux , sart-tilmann,..) , zijn ideale voorbereidingen voor de zomer marathons.
Ik denk dat ik de routes (70-90-140km) van bouillon ook maar eens ga doen ter voorbereiding
Deze tt's zijn idd goeie voorbereidingen. Weet je direct waar je staat met de conditie want vergis je niet.... Ardennen is nog een heel stuk zwaarder dan een doordeweekse tocht in de Vlaanders.The Doctor 46 wrote:Ge moet na de winter de tt gaan rijden rond luik ( esneux , sart-tilmann,..) , zijn ideale voorbereidingen voor de zomer marathons.
Goeie training (lees: gerichte) training is aangewezen, maar bovenal: de motivatie en goesting moet er zijn. De echt leuke tochten zijn pas vanaf april 2012, dwz nog 5 maand van hier. Zorg ervoor dat je niet opgebrand bent tegen dan. Nu nog niet als een gek trainen in de bergen, want dat heeft nu toch nog geen nut.
Belangrijkste is om deze winter wat op lage hartslag de basisconditie te trainen (op het vlakke dus). Als de marathons/tochten er aan komen beginnen intensieve trainingen uit te voeren en trainen in de bergen. Dan zal je op t juiste moment goed rijden én het meeste fun beleven!
EBMC zijn weldegelijk wedstrijden, maar deze kan je als gewoon tt ook rijden natuurlijk. Wel rekening houden met de hoge inschrijvingsprijs (20+ euro).
En zeker aan te raden is de Herdersmarathon!! Dichtbij maar een schitterende toch/organisatie...
-
JLSteve78
- Mountainbiker
dit is eenleuke topic
mss zou het eens goed zijn een soort "klassement" van marathon's of interessante routes ter voorbereiding marathon
ik wil me er ook aan wagen maarnog zelden in ardennen gaan rijden, waar eerst naartoe?
herdermarathon,hagelandse chrone, houffamarathon staan alin agenda (zonder zekerheid overdeelname want weet absoluut niet waar ik sta...)
mss zou het eens goed zijn een soort "klassement" van marathon's of interessante routes ter voorbereiding marathon
ik wil me er ook aan wagen maarnog zelden in ardennen gaan rijden, waar eerst naartoe?
herdermarathon,hagelandse chrone, houffamarathon staan alin agenda (zonder zekerheid overdeelname want weet absoluut niet waar ik sta...)
-
Maarten123
- Mountainbiker
Post by Maarten123 »
vulkanbike.
http://www.vulkanbike.de/extreme/mainframe.asp?lang=nl
De 60 was ook mijn eerste, echt heel toffe sfeer daar. En technisch niet moeilijk.
http://www.vulkanbike.de/extreme/mainframe.asp?lang=nl
De 60 was ook mijn eerste, echt heel toffe sfeer daar. En technisch niet moeilijk.
http://bikers.be/pg.asp?pageID=425&lgid=nl
hier vind je een klassement van marathons uit O2bikers, maar je vindt al veel informatie terug een beetje verder op het forum, onder 'marathon'.
@el gordo: ik heb 2 jaar geleden de policebikemarathon gereden als een van de eerste marathons in de andere kant van het land. Ik heb deze toen individueel gereden en niet met de massa gestart. Ik ben een half uurtje eerder vertrokken. Heel plezant eigenlijk want je ziet de koplopers dan eens passeren. Al zou ik het nu niet meer doen. Je mist toch de sfeer van de start. Ik herinner me dat deze als niet te technisch maar wel heel zwaar. Hou wat over voor op het einde want de klimmen blijven daar komen. Een kleinere organisatie in een mooie streek!
hier vind je een klassement van marathons uit O2bikers, maar je vindt al veel informatie terug een beetje verder op het forum, onder 'marathon'.
@el gordo: ik heb 2 jaar geleden de policebikemarathon gereden als een van de eerste marathons in de andere kant van het land. Ik heb deze toen individueel gereden en niet met de massa gestart. Ik ben een half uurtje eerder vertrokken. Heel plezant eigenlijk want je ziet de koplopers dan eens passeren. Al zou ik het nu niet meer doen. Je mist toch de sfeer van de start. Ik herinner me dat deze als niet te technisch maar wel heel zwaar. Hou wat over voor op het einde want de klimmen blijven daar komen. Een kleinere organisatie in een mooie streek!
- peter-bastanie
- Mountainbiker
Post by peter-bastanie »
Ik ga dit jaar ook op het gemakske mijn eerste marathon rijden.
Het zal de 100 km van de Herdermarathon worden,wel met een degelijke voorbereiding natuurlijk
Als voorbereiding heb ik mijn tt's geselecteerd op oplopende afstanden + de nodige kilometers op de weg en dan vooral de uren op de fiets zijn hierbij belangrijk en niet de gereden afstanden
Dit is mijn uitdaging voor het komende jaar na gestopt te zijn met roken na 30 jaar op 17/02/2011......
De motivatie is er in ieder geval voor 200 percent dus we gaan er voor
Het zal de 100 km van de Herdermarathon worden,wel met een degelijke voorbereiding natuurlijk
Als voorbereiding heb ik mijn tt's geselecteerd op oplopende afstanden + de nodige kilometers op de weg en dan vooral de uren op de fiets zijn hierbij belangrijk en niet de gereden afstanden
Dit is mijn uitdaging voor het komende jaar na gestopt te zijn met roken na 30 jaar op 17/02/2011......
De motivatie is er in ieder geval voor 200 percent dus we gaan er voor