zet hier UW krom stuur op :)

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
tinn
Mountainbiker

Post by tinn »

Mijn kromstuurfiets:

Cinelli Estrada:

Image

Brothers in arms (No-name carbon strandbike):

Image

More pics
Glenn92
Mountainbiker
Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

Post by Glenn92 »

Mooi, die Cinelli :drunk: .
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

Mooie racers passeren hier de revue.

Een vraag: wie kan mij een absolute beginner's racer aanraden voor max 750 € ?

Ik wil nl. graag een racertje voor erbij, maar dient enkel om basisconditie verder op te bouwen & 's avonds na het werk al eens wat km te doen zonder achteraf een paar uur te moeten poetsen.

Is bijvoorbeeld een Cube Peloton iets ? Zie: http://www.bike2build.nl/product/BK9419 ... -red-print
2de hands mag ook, maar waar dan extra op letten om geen "kat in een zak" te kopen ?

Thanks!
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Rolla wrote:Mooie racers passeren hier de revue.

Ik wil nl. graag een racertje voor erbij, maar dient enkel om basisconditie verder op te bouwen & 's avonds na het werk al eens wat km te doen zonder achteraf een paar uur te moeten poetsen.

Is bijvoorbeeld een Cube Peloton iets ? Zie: http://www.bike2build.nl/product/BK9419 ... -red-print
2de hands mag ook, maar waar dan extra op letten om geen "kat in een zak" te kopen ?

Thanks!
Als het enkel voor conditie is; is de inderdaad Peleton wel goed ja. Die heeft een hogere stuurbuis waardoor je op de koop toe nog comfortabel zit ten opzichte van een racer genre Cube Agree.
(bv Cube Agree vs Cube Peleton, Merida RaceLite vs RideLite)
Wil je op termijn uitbreiden naar lange ritten en snelheid begint mee te tellen kan je misschien nu al uitkijken naar een sportiever model, dan wen je al aan de positie.

Maar dan nog, Cube is qua prijs/kwaliteit nagenoeg onklopbaar.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Thanks!
De Gt series 4 is voor €700 zeer interessant te noemen volgens mij
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

!

Ik ben vorig jaar met hetzelfde budget en hetzelfde doel op zoek gegaan naar een koersfietske.

Ben er snel achter gekomen dat 700€ een nipte gaat zijn als je nieuw wil kopen.
Zelf heb ik m'n budget toen iets opgetrokken en heb me een Trek 2.1 gekocht voor 1080€. (15% korting op de adviesprijs)
Cube Peleton met 105groep stond toen ook op m'n lijstje, maar wegens geen (fatsoenlijke-) dealer in de buurt heb ik die geschrapt.

Een 105/Veloce groep wordt toch als basis gezien en dan kom je er meestal niet onder de 1000€.
Een Tiagra zou ik ook nog durven kopen, maar die Cube die jij toont met Sora groep lijkt mij toch wat slecht afgemonteerd voor 750€.

Als ik het opnieuw moest doen kocht ik een tweedehands, als je ziet hoeveel maagdelijke koersfietskes te koop komen te staan.
Die wielertoeristen wisselen volgens mij nog sneller van fiets dan mountainbikers.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

el gordo wrote:
Maar dan nog, Cube is qua prijs/kwaliteit nagenoeg onklopbaar.
750€ voor een Sora afgemonteerde fiets?
Lijkt mij toch niet zo'n sterke prijs/kwaliteitsverhouding.

Voor iets meer haal je een Trek met Tiagra afmontage in huis. (899€ - korting)
http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/ro ... series/1_5
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

scott addict r1

Image
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

kawa wrote:

!
Ik ben vorig jaar met hetzelfde budget en hetzelfde doel op zoek gegaan naar een koersfietske.

Ben er snel achter gekomen dat 700€ een nipte gaat zijn als je nieuw wil kopen.
Zelf heb ik m'n budget toen iets opgetrokken en heb me een Trek 2.1 gekocht voor 1080€. (15% korting op de adviesprijs)
Cube Peleton met 105groep stond toen ook op m'n lijstje, maar wegens geen (fatsoenlijke-) dealer in de buurt heb ik die geschrapt.

Een 105/Veloce groep wordt toch als basis gezien en dan kom je er meestal niet onder de 1000€.
Een Tiagra zou ik ook nog durven kopen, maar die Cube die jij toont met Sora groep lijkt mij toch wat slecht afgemonteerd voor 750€.

Als ik het opnieuw moest doen kocht ik een tweedehands, als je ziet hoeveel maagdelijke koersfietskes te koop komen te staan.
Die wielertoeristen wisselen volgens mij nog sneller van fiets dan mountainbikers.
Thans Kawa. Volledig mee eens. Na wat verdere research inderdaad besloten om vanmorgen eens een kijkje te gaan nemen naar een 2e hands bike: Specialized Allez Elite , volledig Shimano 105 afgemonteerd.
Model 2009, aan de eerste eigenaar ook pas verkocht in 2010;
De bike was in perfecte staat en ik heb dus niet lang getwijfeld. Enkel het stuurlint heb ik laten vernieuwen en er dezelfde pedalen laten opzetten als op m'n MTB (Look Quartz)
't Fietsje heeft amper 1000km afgelegd en heb ik bij een Specialized dealer vandaan die de 'geschiedenis' van de bike kent en waardoor ik nog van de resterende garantieperiode kan genieten.
Ik post nog wel 's een fotooke.

Greetz,
Rolla
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

Rolla wrote:Thans Kawa. Volledig mee eens. Na wat verdere research inderdaad besloten om vanmorgen eens een kijkje te gaan nemen naar een 2e hands bike: Specialized Allez Elite , volledig Shimano 105 afgemonteerd.
Model 2009, aan de eerste eigenaar ook pas verkocht in 2010;
De bike was in perfecte staat en ik heb dus niet lang getwijfeld. Enkel het stuurlint heb ik laten vernieuwen en er dezelfde pedalen laten opzetten als op m'n MTB (Look Quartz)
't Fietsje heeft amper 1000km afgelegd en heb ik bij een Specialized dealer vandaan die de 'geschiedenis' van de bike kent en waardoor ik nog van de resterende garantieperiode kan genieten.
Ik post nog wel 's een fotooke.

Greetz,
Rolla
Slimme aankoop. Nie te lang wachten met die foto's :wink:
Post Reply