Welk merk krijgt jouw voorkeur???

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.

Welk merk krijgt jouw voorkeur?

Giant
12
2%
Cannondale
70
13%
Specialized
97
18%
Scott
60
11%
Trek
45
8%
Trek
45
8%
GT
8
2%
Cube
62
12%
Be One
2
0%
Gary Fisher
13
2%
Andere... (verduidelijk met antwoord)
116
22%

Total votes: 530

Guest

Post by Guest »

Zet dat nu toch eens allemaal uit uw hoofd. Het is niet omdat het van carbon gemaakt is dat het licht is hè.
De voordelen van carbon liggen elders. Je kan het wel lichter maken dan een alulegering maar dan komen de andere eigenschappen wel in gevaar.
mountainbike is plezant
Mountainbiker

Post by mountainbike is plezant »

ik vind het gewicht van een fiets toch ook wel belangrijk. :roll: :bounce:
ma ik weet ook dat het ook nog andere kwaliteiten heeft
Sepapke
Mountainbiker

Post by Sepapke »

Ik rij met Duratec en ben zeer content
Phildw
Mountainbiker

GT

Post by Phildw »

Ik heb een GT Avalanche. Schoon fietske, en rijdt nog zeer goed ook. Recent gekocht, en heb er geen moment spijt van. Ik merk wel dat het niet zo'n populair merk is. ik vraag me af hoe dat komt.
Oxygen
Mountainbiker
Location: Moozes Avalanche 29'er // Moozes Boast Cross // Tita 26'er

Post by Oxygen »

En Thompson dan? Ne echte goeie Belgische bike is nie goe genoeg, zeker?
diger
Pro

Post by diger »

ORBEA NATUURLIJK
Oudste fabrikant en doet alles zelf!!!
levertijd max 2 weken heel jaar door = gene zever van taiwankaderkes zijn op (ook de grote amerikaanse merken oa specialized,trek, scott enz...) of niet genoeg groepen om te monteren, dikke zever

Trouwens, specialized word grotendeels gemaakt bij Merida
TAIWAN
Fredwitrave
Mountainbiker

Post by Fredwitrave »

Wat mij betreft: Thompson (uiteraard). Belgisch, met zeer goede prijs / kwaliteit verhouding. Der staat niks 'fancy' op, maar der staat ook gene rommel op.
Captain Haddock
Mountainbiker

Post by Captain Haddock »

Fredwitrave wrote:Wat mij betreft: Thompson (uiteraard). Belgisch, met zeer goede prijs / kwaliteit verhouding. Der staat niks 'fancy' op, maar der staat ook gene rommel op.
Hoewel ik geen vergelijking kan maken, ben ik ook tevreden over mijn thompsonkader, alleen mag thompson toch wat meer moeite doen voor de looks. Zo ongeloofelijk veel geld zal hen dat nu ook niet kosten om de inkleuring van het kader door ietwat designer te laten doen. Ik heb ne Zeus, het lettertype van 'Thompson' op het kader is zo'n een lettertype dat zeer modieus was in de jaren 80 -> degoutant. En nee, ondanks de jaren 80-revival is het nog steeds niet mooi.

Voor mijn volgende aankoop, nog enkele decennia verder verwijderd denk ik, zou ik me wel ns kunnen laten verleiden door een hardtail commençalleken of iets in titanium of scott. En als ik ooit massa's geld op overschot heb, waarom geen 2de fietsje zoals een leuk endurodingske met 140 mm veerweg, lekker.
tragerudy
Mountainbiker

FLANDERS!

Post by tragerudy »

ik rij zowel op de weg als in het veld met FLANDERS,is betaalbaar en rijd lekker!, voor 850 euro een toffe mtb bike met shimano lx en afgemonteerd met jazz!!
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

Ik ben erg tevreden over mijn Scott.
Er stond blijkbaar 3 weken geleden een heel klein scheurtje in, de vertegenwoordiger kwam kijken en mijn nieuw frame staat ondertussen al klaar, ook niks dan lof voor mijn dealer dan hé=D>.
Voor mij mag mijn fiets op deze manier om de twee jaar scheuren mocht ik kiezen. :drunk:
Post Reply