heb een trek 4400 en wou me klikpedalen gaan aanschaffen ben maar een beginner en wou vragen welke klikpedalen en schoenen ik daar zou voor moeten nemen + eventueel een prijs op plakken!
alvast bedankt
klikpedalen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
de pedalen zou ik shimano PD M520 nemen, als je ook met gewone schoenen wil rijden de PD M424 deze hebben als voordeel tegenover andere pedalen die ook geschikt zijn voor gewone schoenen dat je aan bijde kanten kan inklikken.
Volgens velen zijn time-pedalen veel beter dan SPD (shimano), maar ik heb er geen ervaring mee.
De schoenen is persoonlijke keuze, ik ben zeer tevreden van de shimano 071 SPD-schoen (op een SPD-schoen kan je ook time plaatjes zetten).
Op een ding moet je wel letten bij shimano, neem je schoenen 1 a 2 maten groter.
Volgens velen zijn time-pedalen veel beter dan SPD (shimano), maar ik heb er geen ervaring mee.
De schoenen is persoonlijke keuze, ik ben zeer tevreden van de shimano 071 SPD-schoen (op een SPD-schoen kan je ook time plaatjes zetten).
Op een ding moet je wel letten bij shimano, neem je schoenen 1 a 2 maten groter.
Heb een tijdje geleden in de Decathlon ook eens gekeken naar de klikpedalen. Ik heb daar nog geen ervaring mee. Ik heb daar onder andere de PD-M540 zien liggen en shoenen SH-M071. Heb ik daar voldoende mee of moet ik dan nog apart die plaatjes kopen ofzo?
Is dat kwalitatief ok of ben ik beter of met het time pedalen?
Is dat kwalitatief ok of ben ik beter of met het time pedalen?
passen is bij shimano-schoenen net hetzelfde als bij andere schoenen (er wel op letten dat ge de juiste sokken aanhebt). Ge moet alleen niet schrikken als blijkt dat de schoen die past twee maten groter is dan al uw andere schoenen. Zo heb ik 46 bij shimano, 44 bij de meeste andere schoenen.flukie wrote:Moet je ze dan superruim nemen als je ze past of hoe moet ik dat begrijpen?Van Cot wrote: Op een ding moet je wel letten bij shimano, neem je schoenen 1 a 2 maten groter.