Za 24/12/2011 Asse :: X-Masbikers Mountainbiketocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
xxbeemerxx
Mountainbiker

Post by xxbeemerxx »

Juist terug en moet zeggen wat was me dat daar !
Heb er maar 16 km in plaats van de 42km hou nu een beetje van modder maar dat ging erover vond ik persoonlijk.
Veldwegen dat volledig onder water stonden.
Stond op een gegeven moment 180 graden gedraaid op men fiets.
Kan de organisatie zeker ni aan doen wel de regen van afgelopen dagen :(
Je rijd meer kapot van je materiaal dan wat anders.....
Ixxel
Mountainbiker

Post by Ixxel »

xxbeemerxx wrote:Juist terug en moet zeggen wat was me dat daar !
Heb er maar 16 km in plaats van de 42km hou nu een beetje van modder maar dat ging erover vond ik persoonlijk.
Veldwegen dat volledig onder water stonden.
Stond op een gegeven moment 180 graden gedraaid op men fiets.
Kan de organisatie zeker ni aan doen wel de regen van afgelopen dagen :(
Je rijd meer kapot van je materiaal dan wat anders.....
Idem voor ons, na de bevoorrading ook de brui aangegeven. Enkel hoog in de modder, mijne maat in de prikkeldraad gevallen, den andere overkop en ikzelf ook enkele keren onzacht de grond gekust :-/

Denk door de regen van deze nacht het niet meer te doen was :-(

Toevallig iemand een link van de volledige toer op een garmin? Wil die zeker nog eens opnieuw rijden in drogere omstandigheden...
Zazoo
Mountainbiker

Post by Zazoo »

Extreem tochtje. Was vertrokken voor de 40 maar al snel beslist om af te zwakken naar de 30. Bepijling vond ik niet zo goed, denk dat ik ergens een fout heb gemaakt. Ben de bevoorrading pas na 25 km tegengekomen, dan maar beslist om via de straat terug naar startplaats te rijden. Uiteindelijk ook 30 km gereden maar de laatste 5 gewoon in rechte lijn via de baan.
RumaNoV
Mountainbiker

Post by RumaNoV »

De hel van Asse was het! Massa's modderstroken die hier en daar praktisch onberijdbaar waren. Uiteindelijk ook de 31 km gedaan en zelden zo blij geweest dat ik de finish zag.

De bevoorrading (die OK was) zijn wij ook pas op 25 km tegengekomen en dat is veeeel te laat, was op den duur aan het twijfelen of er wel een bevoorrading voorzien was.

Het parcours zelf was mooi, maar de regen heeft het dit jaar herschapen in een ware modderhel. Hopelijk volgend jaar een beter berijdbaar parcours!
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

Bevoorrading kwam idd nogal laat en er was te weinig rekening gehouden in het parcours met de weersomstandigheden.

Bijvoorbeeld die akker net na het kruisen van de Brusselse Steenweg een beetje voor de bevoorrading. Het nut om ons in de winter over zo een akker te sturen ontgaat me volledig. Je weet zo dat dat bij regen onberijdbaar is.

Uiteindelijk het ook bij de 32 gehouden, wat er 35 waren door ergens te missen. (we waren niet de enigen op die plaats) En net daar wel het leukste padje van de hele rit gereden. :lol:
den diesel
Mountainbiker

Post by den diesel »

Nu snap ik waarom er zo weinig volk was op de 43. :-D
Inderdaad veel modder, vannacht ook nog wel wat geregend. Slechte stukken eruit halen das niet altijd makkelijk.
Shimano-marc
Mountainbiker

Modder, modder, modder...

Post by Shimano-marc »

De hel van Asse !!
Awel, we kennen ze ook nu.

't was eigenlijk niet te doen... verschillende stukken te voet moeten doen.
Op een bepaald moment was er iemand lek gereden van ons bendeke en net daar was er een afdaling in een soort dubbel karrespoor en op die plek viel 1 op 4, meestal zonder veel erg maar wel lachen geblazen :roll:

't was eigenlijk plezant maar dat kwam vooral door de zachte temperaturen

1 dikke vette tip:
probeer volgend jar dat stuk akker, na het kruisen van de Brusselsesteenweg te mijden. 150 m enkeldiep in de modder, bijna mijn schoen kwijt, da was minder.

Verder toppie !!!!!
mahna-mahna
Mountainbiker

Post by mahna-mahna »

We wisten waar we aan begonnen , maar ... amaai wat was dat #-o
Toch de 43 km uitgereden en niet gevallen maar plezant was anders
Volgend jaar hopelijk beter zeker ?
16Horsepower
Mountainbiker

Post by 16Horsepower »

Ook de 43 gedaan; bij de eersten vertrokken en vond het al bij al nog meevallen. Er waren stukken vermeden die er altijd zwaar en vaak gevaarlijk bijliggen, dus het had zeker nog een pakske erger gekund.
Heb geregeld een voetje moeten bijzetten maar overal recht gebleven.
Ik vond het parcours best prima en het weertje was zalig. Enkel die akker over Bruuselsesteenweg was er inderdaad wat over en zorgt enkel voor extra werk voor de fietsenmakers. Maar allez, goed geamuseerd vandaag!
5peedy
Mountainbiker

Post by 5peedy »

mja, als je vroeg vertrekt is alles nog niet omgeploegd, dat scheelt nog een pak.
Post Reply