opitterbos trackjes
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Ik heb verleden week nog een gesprekje gehad met de eigenaar van zo een stukje bos. Die was zelf wat winterhout aan het afdoen. Hij heeft me ook verteld dat de jager deze dingen er op legt. Dat had hij zelf gezien en hij had hem er ook over aangesproken. Het waarom en zo is genoegzaam bekend want die tekst met zijn uitleg hebben we allen al meermaals moeten aanhoren. Hij betaalt aan de gemeente geld om te mogen jagen dus is hij heer en meester denkt hij.
Als de wind deze week zijn werk gedaan heeft zal ik komende zaterdag of zo alle paden nog eens opschonen en de takken weg doen. Ik sleep ze wat verder van de paden weg in de hoop dat hij ze dan laat liggen. Helemaal kunnen we het niet uitsluiten. Het is een openbaar bos en wij gebruiken het bij de gratie van zij die er samen met ons komen ( jagers, ruiters, wandelaars, geo cachers,.... ) Af en toe van de fiets kan ook niet zo'n opdracht zijn. Als dan nog de takken verwijderd worden en iedereen een handje helpt kunnen we lekker blijven fietsen. En daar gaat het om.
Als de wind deze week zijn werk gedaan heeft zal ik komende zaterdag of zo alle paden nog eens opschonen en de takken weg doen. Ik sleep ze wat verder van de paden weg in de hoop dat hij ze dan laat liggen. Helemaal kunnen we het niet uitsluiten. Het is een openbaar bos en wij gebruiken het bij de gratie van zij die er samen met ons komen ( jagers, ruiters, wandelaars, geo cachers,.... ) Af en toe van de fiets kan ook niet zo'n opdracht zijn. Als dan nog de takken verwijderd worden en iedereen een handje helpt kunnen we lekker blijven fietsen. En daar gaat het om.
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Even een kerstupdate...
Het grotendeel van de bladeren zijn gevallen en daarom had ik vandaag een nieuwe opruimronde. Dus geen verspilde energie deze keer. Na de vorige opkuis kregen we enkele stormen en was het werk binnen de week te niet gedaan. Jammer maar dat is nu eenmaal het risico.
Vandaag heb ik de paadjes aan de zijde van het voetbalterrein weer onder handen genomen. Het aangrenzend bos op de richel wordt momenteel ook gedeeltelijk gekapt en daar heb ik al een eerste aanzet gemaakt voor een extra single track doorsteekje.
Komende week ga ik ns proberen één en ander open te krijgen zodat we ook daar een bovenlusje kunnen rijden zonder telkens naar de Opstraat te moeten afdalen. Nadeel van die nieuwe zaagwerkzaamheden is dat de pas herstelde tussenwegen bovenop weer kapot gereden zijn natuurlijk. Jammer.
Het gedeelte richting grindkuil krijgt ook komende weken nog een oplapbeurt waar nodig. Morgen ga ik een paar uurtjes fietsen en bekijk ik eens goed waar er nog beetje onderhoudswerk moet gebeuren. De grotere takken heb ik al verwijderd. Voor de rest moet "de natuur" natuurlijk "de natuur" blijven hé. Het moet zeker geen biljarttafel worden. Maar wel veilig om 's avonds te rijden ( met mijn ay ups
)
Veel fietsplezier en fijne feestdagen gewenst!
Het grotendeel van de bladeren zijn gevallen en daarom had ik vandaag een nieuwe opruimronde. Dus geen verspilde energie deze keer. Na de vorige opkuis kregen we enkele stormen en was het werk binnen de week te niet gedaan. Jammer maar dat is nu eenmaal het risico.
Vandaag heb ik de paadjes aan de zijde van het voetbalterrein weer onder handen genomen. Het aangrenzend bos op de richel wordt momenteel ook gedeeltelijk gekapt en daar heb ik al een eerste aanzet gemaakt voor een extra single track doorsteekje.
Het gedeelte richting grindkuil krijgt ook komende weken nog een oplapbeurt waar nodig. Morgen ga ik een paar uurtjes fietsen en bekijk ik eens goed waar er nog beetje onderhoudswerk moet gebeuren. De grotere takken heb ik al verwijderd. Voor de rest moet "de natuur" natuurlijk "de natuur" blijven hé. Het moet zeker geen biljarttafel worden. Maar wel veilig om 's avonds te rijden ( met mijn ay ups
Veel fietsplezier en fijne feestdagen gewenst!
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Hoikes,
de paadjes liggen er gebruiksklaar bij. Het onderhoud heb ik nog kunnen doen nét voor de echte slechte-weer-dagen. De nieuwe "doorsteken" die ik heb gemaakt kan ik pas afwerken na het vriesweer. Dat is dan pas iets voor komend jaar, maar zal zeker niet te versmaden zijn. Qua techniciteit zijn die nog beetje lekkerder.
Fijne verkenningstocht!
de paadjes liggen er gebruiksklaar bij. Het onderhoud heb ik nog kunnen doen nét voor de echte slechte-weer-dagen. De nieuwe "doorsteken" die ik heb gemaakt kan ik pas afwerken na het vriesweer. Dat is dan pas iets voor komend jaar, maar zal zeker niet te versmaden zijn. Qua techniciteit zijn die nog beetje lekkerder.
Fijne verkenningstocht!
-
leikepej
- Mountainbiker
Zijn gister met 4 bikers toch over het parkoer gereden en het was prima te doen , alleen de tussenwegen waar auto's gereden hebben die zijn slecht(ijsvorming). Maar als het volgende week een beetje dooit overdag en 's nachts lichtjes vriest dan komt alles in orde. Laat iets weten als je ook komt rijden, dan regel ik iets voor je, wil ook wat terug doen voor het vele werk dat jij daar hebt gedaan.
Leon.
Leon.
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
Post by Vos in de bossen »
Volgens HbvL (Weer) gaat het vanaf maandag echt dooien, regen op maandag en dinsdag en dan natte sneeuw, dus de ijsbanen zouden normaliter verdwijnen.