ik heb gezegd dat het een RUWE schatting was. Dus, ne halve band dan per 2000 km, en ik rij met pythons, die slijten sneller.
RUW dus
@Thorgal: ik schatte 300 euro voor 2000 km, zal er waarschijnlijk net iets over zijn, maar pakt dan 150 euro. Want ik heb er max 4000 km op zitten, heb mijn gainen al moeten vervangen (25 euro), cassette + 3 kettingen (xt= 95 euro), 2 middenbladen (50 euro), vet en olie en kuisproduct (zeker al 25 euro), remblokskes (18 euro), banden (55 euro), binnenbanden (20 euro), vorkolie (5 euro), derrailleurwieltjes (10 euro). We zijn dan enkel bezig met puur onderhoud, nog niet met upgraden, nog niet met vervangen van kapotte fietskledij, nog niet met energiedrankskes en -reepkes, nog niet met kilometers dat je met de auto aflegt om ergens met de mtb naartoe te rijden, ...
Bon, toegegeven, ik heb veel in de modder gereden, ben 2 weken in het ruige en voor de fiets heel zware zuid-frankrijk gaan rijden maar rij ook nog veel op asfalt. Maar voor mensen die naar de fietswinkel gaan, komt de factuur zeker nog duurder uit.