zelf opbouwen of toch een winkelmodel

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Leyke
Mountainbiker

zelf opbouwen of toch een winkelmodel

Post by Leyke »

Ben van plan over te schakelen naar 29er.

Was eerst van plan om zelf een fiets samen te stellen met een goed frame (hardtail), vork (min. Reba - liefst fox) en wielen (??)
(vind/denk ik het belangrijkste aan een fiets)
verder ging ik de fiets verder afmonteren met XT (min. SLX) of X9

Maar ben ik niet beter af met een standaardmodel die ik dan misschien upgrade met een beter wielsetje of vork ?
Als ik zie hoeveel en fox-vork alleen kost ten opzichte van bv. de Canyon 29er met fox erin ?
Maar bij die winkelmodellen zijn de meeste met een triple crank met 44 als grootste vooraan.

zou liever 22-36 rijden vooraan (10 speed)

Wat zouden jullie mij aanraden budget tot 2000 euro
alvast bedankt
Last edited by Leyke on Wed 21 Dec 2011 16:35, edited 1 time in total.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

budget
sand0kan
Mountainbiker

Post by sand0kan »

Als je een frame wilt dat ook als winkelmodel leverbaar is dan is dat gewoon weg de goedkoopste optie.

Dat kan je dan beter kopen en daarna dingen rustig aan upgraden.

Alleen een fox vork kost inderdaad al snel 900 euro dat is al de helft van je budget dus dat wordt besparen op andere parts.

Heb zelf een frame dat alleen frame only geleverd wordt en overwogen een Canyon te kopen enkel voor de onderdelen en het frame daarna te verkopen. Probleem is dat de levertijd van de 29-ers naar mijn beleving simpelweg lang is.
Josse15
Mountainbiker

Post by Josse15 »

Ik heb zeer onlangs een 2012 scott elite 29er frame gekocht en in samenspraak met de fm samengesteld. Volledig xt met 2x10, reba rlt 100mm en de rest van de onderdelen zijn bontrager. Kwam even duur uit als de afgemonteerde winkelversie maar dan met betere onderdelen.
Het hoeft dus niet altijd duurder te zijn... [-X
Josse15
Mountainbiker

Post by Josse15 »

Ik heb zeer onlangs een 2012 scott elite 29er frame gekocht en in samenspraak met de fm samengesteld. Volledig xt met 2x10, reba rlt 100mm en de rest van de onderdelen zijn bontrager. Kwam even duur uit als de afgemonteerde winkelversie maar dan met betere onderdelen.
Josse15
Mountainbiker

Post by Josse15 »

Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

ik zou persoonlijk voor die canyon 29 er gaan . Afmontage is TOP en daar heb je een super fiets meee aan een super goeie prijs ;-)

http://www.canyon.com/_en/mountainbikes ... tml?b=2547
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

koop die canyon, verkoop het frame, koop u een nieuw frame 8)
Leyke
Mountainbiker

Post by Leyke »

Voor het opbouwproject was ik van plan om een on one scandel frame (veel goeds gelezen ivm geometrie) + een Reba Vork te kopen.
wielen ging ik laten spaken (ztr arch met hope naven) maar daar heb ik niet veel kaas van gegeten ivm kwaliteit / prijs.

voor een winkelfiets heb ik eigenlijk nog géén voorkeur, weet niet goed welke goed zijn en niet in 29er, heb de indruk dat er velen gewoon iets in elkaar steken om mee te doen met de "hype".
Heb dan al zitten denken zou het niet beter zijn om nog een jaar (of 2) te wachten tot er meer keuze op de markt is.

maar ja we zien wel verder uit ...
Brecht G
Mountainbiker

Post by Brecht G »

ben ook niet thuis in de 29'er wereld. maar van die canyon kun je nu tog niet zeggen dat hij slechte onderdelen heeft zeker?? :lol:
en dat voor die prijs...
Locked