sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Heeft Boris van B.O.R geen interesse "iets" te maken ?
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

endorfin wrote:Heeft Boris van B.O.R geen interesse "iets" te maken ?
Jawel, maar ik ben daar nog niet op ingegaan omdat we al crankopties genoeg hadden. Misschien wel in de toekomst ?
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Rho qua lichtgewicht en qua engineering denk ik niet dat je veel beter kan vinden. Boris leeft voor zijn vak...
Hij heeft alvast interesse, maar alles hangt natuurlijk af van hoeveel hij gaat kunnen verkopen. Een volledig nieuw ontwerp voor 1 of 2 cranks is onmogelijk.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Koen,
122 kg x 9.810 x 175m, dat is al meer dan 210 Nm hé :wink:

De latex biba: Vooraan een gebruikte gestoken, die doet het goed, geen problemen, ook niet bij het wisselen.

Achteraan had ik een nieuwe gestoken en die was na 200 meter al gescheurd wegens verschoven velgstrip, daar zit nu een gewone zware band tot ik weet hoe die latex het doet.

En, a
saiko
Test team

Post by saiko »

latex binnenband? bedoel je dan een gewone 2.25" groene michelin C4 ?
Metalcat
Mountainbiker

Post by Metalcat »

nothing 's impossible wrote:Koen,
122 kg x 9.810 x 175m, dat is al meer dan 210 Nm hé :wink:

De latex biba: Vooraan een gebruikte gestoken, die doet het goed, geen problemen, ook niet bij het wisselen.

Achteraan had ik een nieuwe gestoken en die was na 200 meter al gescheurd wegens verschoven velgstrip, daar zit nu een gewone zware band tot ik weet hoe die latex het doet.

En, a
Het is 0,175m (175mm) en dan zit je dicht bij 210Nm :wink:
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Als er iemand zich geroepen voelt om wat verder te experimenteren met onderstaande SLX crank ? Zoals je op de foto ziet is één van de pennen eruit gescheurd (en de insert was geperst en gelijmd). Het ziet ernaar uit dat de as mooi in lijn staat maar de twee pennen stonden haaks op elkaar... #-o

Of als er iemand een total loss SLX crankstel heeft waar de as nog van goed is ? Dan kan ik er opnieuw een hele van maken voor op een gewone fiets. 't Is anders zonde van het crankstel...

Image
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

saiko wrote:latex binnenband? bedoel je dan een gewone 2.25" groene michelin C4 ?
Ja, het is nog vroeg om te zeggen dat het vlot lukt, misschien moeten ze eerst wat uitgerokken worden want de oudere banden gaan goed, nieuwe uit het pakje trekken ze in blazen en lukt het precies niet.
Plaatsen van de buitenband is ook lastig met nieuwe banden, de biba duwt de buba van de velg.
Alles wat ik tot nu al gereden heb met de sandman is met een latex vooraan, mee door doornstukken gereden, paar keer de velg gevoeld en tot mijn verbazing geen probleem, zowel 2.1 bar als 0.5 bar gaat vlot.

Metalcat, inderdaad, komma vergeten typen!

Verder vandaag eens een complete MTB newbe op de fiets gezet in het zonienwoud. Nog echt eerst moeten uitleggen hoe schakelen werkt ed., en behalve dat hij conditioneel niet mee kon ging dat technisch heel vlot met die fiets, en het ligt daar op sommige plaatsen echt vettig!

Ik daarentegen :roll: #-o bij de eerste beste trottoir met een putje achter over de kop wegens niet meer gewoon van met kleine wielen te rijden :cry: Kan op zoek naar een nieuwe achterrem voor de endorfin!
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

@ nothing.
Geef jij soms ook mtb intiatie voor de VGC spoortdienst?

Streets
saiko
Test team

Post by saiko »

Image
Post Reply