Zo 18/12/2011 Aarschot :: Kersttoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Glenn92
Mountainbiker
Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

Post by Glenn92 »

Ik heb mij super geamuseerd vandaag, eindelijk nog eens in de modder geploetert.

En prima organisatie !
Astamoës
Mountainbiker

Post by Astamoës »

Jezusmariajozef (deze tijd van het jaar nogal "in")... Thuis vertrokken zo rond 8:40 toen het licht genoeg was in den bos rechtover de deur waar ik door moet richting Aarschot. Tegen 9:30 goed en wel ingeschreven vertrokken aan den Bekaf voor de 45. Drie kwartier later nog alleen voorrem en chainsuck bij het leven. Gelukkig was het tweede gedeelte ietwat droger. In ieder geval een duuuuuuuuuuur tochtje maar geweldig plezant. In de buurt van de Gijmelse bultjes zag ik nog wat licht van koppigaard liggen. Tssk tssk tssk.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Astamoës wrote: In de buurt van de Gijmelse bultjes zag ik nog wat licht van koppigaard liggen. Tssk tssk tssk.
De vraag naar levering van extra-licht was inderdaad erg groot. Ik heb de stormloop met moeite doorstaan en zelfs mijn reserves aangesproken waardoor ikzelf om 8.00 u noodgedwongen besloten heb om me op mijn andere zij te draaien en mij onder het 'zachtjes tikken van de regen op mijn zolderraam' veroorloofd heb om enkel in gedachten mee te ploeteren door de Brabantse modder. Jammer dus te lezen, dat er onderweg zo gemorst wordt met mijn duur opgebouwde energie.
Speedy Pinegel
Mountainbiker

Post by Speedy Pinegel »

Kan iemand mij de gps track van de langste afstand bezorgen aub?
Astamoës
Mountainbiker

Post by Astamoës »

De vraag naar levering van extra-licht was inderdaad erg groot. Ik heb de stormloop met moeite doorstaan en zelfs mijn reserves aangesproken waardoor ikzelf om 8.00 u noodgedwongen besloten heb om me op mijn andere zij te draaien en mij onder het 'zachtjes tikken van de regen op mijn zolderraam' veroorloofd heb om enkel in gedachten mee te ploeteren door de Brabantse modder.

Jeetje, Koppige.... Petje af!!! Dat een mens zoveel moed kan opbrengen om dermate onbaatzuchtig de bekende evenals de onbekende medebiker te voorzien van licht om dan tot de ontnuchterende vaststelling te komen dat er niks meer overschiet om zelf uw weg te vinden in het Demsterwold van Osschot en omgeving... Respect man!
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Vandaag ook in Aarschot gaan rijden... voor zover ge het rijden kon noemen :-) Het was meer een evenwichts- en balanceeroefening op de modder.

Ik was redelijk laat vertrokken (rond 10u20) en daardoor lag het parcours er redelijk vettig bij. Maar dat wisten we uiteraard op voorhand dat dit het geval ging zijn.
Ik dacht dat ik gisteren in Diest veel modder gezien had, maar daar moet ik op terugkomen... Het was in Aarschot vandaag toch wel een pakje erger.

Het positieve voor mezelf dan was dat ik nergens ben moeten afstappen (tenzij om een boomstam te passeren) en ook niet tegen de grond gegaan :-) da was al een overwinning op zich gezien de omstandigheden.

Ik heb maar weinig volk gezien, hoop en al 15 bikers tegen gekomen.
Aan de bevoorrading stond ik samen met 2 andere bikers even bij te komen van de regen en de smeltende sneeuw die we over ons hebben gekregen.

Vlak na de bevoorrading kwam ik een paar bikers van de streek tegen die al terug op weg naar huis waren... ze wisten me te vertellen dat het zwaarste stuk nog moest komen... en gelijk hadden ze :-)
De 2e helft van de tocht was behoorlijk pittig te noemen, maar nog net doenbaar.
Na een goei 25-30 km was er van een achterrem niet veel sprake meer en moest ik in de afdalingen zeer voorzichtig zijn.

Toen ik dacht dat de tocht er bijna opzat, moesten we nog een dikke 2 km langs de Demer door het modderspoor spartelen.

Volgens Garmin Connect 451 hm op 45,1 km (da's een gemiddelde van exact 10 hm/km).
Door de staat van het parcours leek het echter veel zwaarder dan de cijfers weergeven :-)

Uiteindelijk zeer voldaan aangekomen, bike afgespoten, een warm doucheke gepakt en huiswaarts gebold.

Het enige wat ontbrak volgens mij was een bewaakte fietsenstalling.
Bij de tocht in augustus was die er ook niet... Hopelijk houdt de organisatie hier rekening meer voor een volgende keer.

Voor de rest wel een goede organisatie en de bepijling was ook top =D>
en op het einde nog een drinkbus van Telenet gekregen.
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

vandaag tamelijk vroeg gestart(8u30) en onderweg geen druppel(vanuit de lucht)gezien.
Het parcours lag er voor deze omstandigheden zeer goe bij, overal kunnen doorrijden =D> =D> wat "paster" maar wa wil je anders

goe gedaan mannen, bij ons in de streek zou het veel extremer geweest zijn
Knappe rappe rosse Raf
Mountainbiker

Post by Knappe rappe rosse Raf »

budiao wrote:Kan iemand mij de gps track van de langste afstand bezorgen aub?
Ben er door omstandigheden niet geraakt.
Heb ook wel interesse in die GPS-track.

Alvast bedankt,

KrrR,
Speedworks
Mountainbiker

Post by Speedworks »

Gisteren ookde toer van 45km gedaan, vertrokken rond 8u45 en ook mijn achterrem (schijven) was er halfweg ver door. MSs dat voor eht echte modderwerk V-brakes een betere optie zijn...

Verder een pittig tochtje met een paar flinke kuitenbijters. en net op tijd binnen om de sneeuw te vermijden. Niettemin vond ik gisteren het laatste stuk langs de Demer er echt teveel aan... in de zin van dat het niks meerwaarde bracht aan de tocht. Toch niet op een dag als gisteren. Dus als het aan mij lag had ik liever de laatste 1.5km ff uitgebold nr het einde ipv dat stuk te doen.
Malinas
Mountainbiker

Post by Malinas »

Vanuit Rotselaar met de bike tot ginder. Ingeschreven en rond 08.30u vertrokken, wel maar voor de kleine toer. Er was modder maar vond het toch nog goed berijdbaar. Bij de 1ste helling stonden er al te voet, waarschijnlijk allen met te veel druk in de bandjes.
Al bij al vond ik het een geslaagde tocht.
Post Reply