Za 17/12/2011 Moen :: 13E SteenbakkersVTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

De streek van Moen is niet direkt de streek waar we iedere week komen om te biken. Wat we wel weten is dat deze streek serieus wat regen kan verdragen en het toch nog altijd goed berijdbaar blijft. Met positieve verwachtingen vertrokken we vanmorgen dan ook richting Moen. De weergoden stonden vandaag aan onze kant : een zeer aangenaam winterzonnetje en een eerder flauw briesje bezorgden ons schitterende vergezichten in deze schitterende glooiende streek :-D .
De tocht zelf was een mooie aanéénschakeling van road en goed tot zeer goed berijdbare off road =D> =D> . Het Bellegembos dat in dalende lijn moest genomen worden was nog het meest glibberig maar toch nog goed te doen. Op het einde kozen we langs het kanaal nog voor "off road" omdat we er maar niet genoeg van kregen. Deze pittige zone deed er ons aan herinneren dat de winter echt begonnen is. Op vele plaatsen getuigden de stromende beekjes welke zondvloed er deze week gepasseerd is.
Nergens zijn we verkeerd gereden, de bevoorradingen waren dik in orde, de afspuitstand was op en top professioneel en achter konden we de inwendig mens nog versterken met een lekkere leffe (aan zeer democratische prijzen!!) en een lekkere boterham =D> =D> .
Steenbakkers : wij weten het zeker : deze keer hadden de afwezigen echt wel zwaar ongelijk. Bedankt voor deze zaaaaalige schitterende tocht en volgend jaar zijn we er zeker weer terug. =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Dan toch kunnen starten in Moen :P
Na al de regenval van de laatste dagen heeft het mij zeker niet afgeschrikt om hier te starten, kennende de steek en de organisatie.

Proficiat steenbakkers alles in orde =D>
W.T.C.OOTJE
Mountainbiker

Post by W.T.C.OOTJE »

Met 2, voor dag en dauw, vanuit het verre Sijsele afgekomen voor de kleine afstand, want deze namiddag moesten we ook nog gaan biken bij de buren in Adegem. Na de felle regenval van de afgelopen dagen had ik er weinig van verwacht. Maar al bij al viel het best mee. Geen geploeter in slijk. Gelukkig maar! Hoe langer de tocht duurde hoe meer zin ik er in had. Heel mooi parcours met een heel goede uitpijling. Bij het einde van de rit kwam de zon zelfs door de wolken gepriemd. Zalig. Proficiat aan de organisatoren =D>
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Met het 'stalen ros' deze morgen vertrokken richting Moen, met het gedacht dat dit toch zeker een aantal berijdbare km zouden zijn.
Heel aangenaam verrast, het parcour was perfect te rijden, alleen in Bellegembos moeten enkele meter stappen. Crossparcourke lag er ook al redelijk 'sappig' bij, maar dat lukte nog wel. Zelfs de kanaalzone op het einde was prima te doen, al moest je hier nog een laatste 'cartouchke' over hebben.
Afspuit was super =D>
Nog nagenoten met enkele steenbakkers aan den toog met een biertje en de lekkere boterham met gehakt.
Met de wind in tgat, en de zon op de rug voldaan thuisgekomen.
Bedankt voor deze alweer vlekkeloze organisatie.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Samen met turfke gestart deze morgen , mooie aaneenschakeling van road en off road , betrekkelijk weinig volk tegengekomen al was het minder erg dan verwacht.
De afwezigen hadden ongelijk.

Achteraf nog de inwendige mens versterkt me ne leffe of 2 , bij deze ook aangename kennismaking alexbiker.

Deze grysperre's hebben zich uitstekend vermaakt , meer van dadde graag =D> =D> =D> =D>
jetshed
Mountainbiker

SUPER ORGANISATIE

Post by jetshed »

deze morgen ook aangezet in aalst samen met het vrouwtje, toch wat spanning na de zondvloed van de voorbije dagen,
maar super parcoers, alles lag er wel top bij met een super bepeiling,
vriendelijke mensen en goeie bevoorrading,
en uiteraard was de bike wash zeer pro,
zeker terug aan de start in 2012
succes en goeie organisatie
:bounce:
Emanuello
Mountainbiker

Post by Emanuello »

Wow , wat een prachtige dag om te biken ,
Ik denk dat veel mensen aangenaam verrast waren deze morgen, ik altanswel!

Mee tvelooke naar moen vanuit anzegem , een beetje aan de late kant maar ik had nachtwerk gisteren, dus het gros was al vertrokken.

Het parcours was idd goed berijdbaar en de keuze van parcours was naar mijn zin ook dik OK! hier en daar wat nieuwe stroken leren kennen :D
Ik zal hier volgend jaar opnieuw komen rijden!
grtz
Glennsann
Mountainbiker

Post by Glennsann »

Het was echt wel te doen hé, mijne copain en ik hebben ons geamuseerd.
Qua koude viel het ook mee vond ik.
Verder een knappe organisatie, niks op aan te merken.
Oja, de douches waren zalig warm en de wittekes zalig koud ;-)
Wat moet men meer hebben :-)

Grtz. G.
Wittentakker
Mountainbiker

Post by Wittentakker »

Supervoormiddagje gehad. Winterzon, perfect georganiseerde en bepijlde tourtocht, goeie bikewash. Mijn eerste Moen-experience was er eentje om U tegen te zeggen. Proficiat =D> =D> =D> !!!
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

blackie wrote:
Turfke wrote:
blackie wrote: Straffe gast gij #-o :lol: :lol:
Ewel, gij nie ? Chouffekes drinken ja, maar gezellig fietsen in de mooze :roll: :roll:
Zondag Moorslede :wink: Morgen moet ik thuis blijven :lol: Nen versen bak chouffe halen :oops:
't amusement
Blackie Blackie, al die uitvluchten, zover ik weet kunde geen Chouffe kopen per bak, geef toe, ge had geen zin om met ons in de mooze te spelen.
't Zal voor een volgende keer zijn :wink:
Post Reply