Specialized S-Works Epic 29'er 2012

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Walliebal
Mountainbiker

Post by Walliebal »

Mooie fiets! Ben benieuwd hoe het stuur bevalt kwa breedte (630mm lijkt me vrij smal) en de flex zadelpen. Verder ook wel interesse in de ervaringen met de remmen.
Josy
Mountainbiker

Post by Josy »

jnammie =P~
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

R1ALAIN wrote:Waarom geen brain maar Fox Terralogic ?
De Reba kon me absoluut niet bekoren. Die voelde overdempt aan (zeer stug), zelfs met volledig open brain. Als ik de druk verlaagde zodat ze wat soepeler aansprak, had ik meteen 30mm sag, wat dan weer teveel was. Bovendien gaf ze amper meer dan 50mm veerweg vrij. Enkel bij zeer harde schokken ging ze tot 80mm, maar zeker niet meer.

Als je dan de Fox vergelijkt : zó smooth - een echte luxe. Reageert op de kleinste oneffenheden en geeft de veerweg praktisch volledig vrij. Die 200g gewichtsverschil neem ik er graag bij voor een vork die werkt zoals het hoort.

Mijn maat heeft een SID 2012 met brain, die werkt net zo min als de Reba 2011 met brain.
Last edited by madskatingcow on Thu 15 Dec 2011 11:09, edited 1 time in total.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

madskatingcow wrote:
De Reba kon me absoluut niet bekoren. Die voelde overdempt aan (zeer stug), zelfs met volledig open brain. Als ik de druk verlaagde zodat ze wat soepeler aansprak, had ik meteen 30mm sag, wat dan weer teveel was.
Bij de 2012 Epic S-Works zit toch een SID en geen Reba?
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Zie mijn vorige fiets (link bovenaan topic) : S-Works Epic 2011.

Wat betreft :

a) het stuur : is meer dan breed genoeg. Reed voordien met een 600mm op mijn 29'er, voldeed ook prima. Heb niet meteen nood aan een breder. Kans om ergens mee achter te haken is bovendien een stuk groter.

b) remmen : heb het al vaker neergepend, die MT6'en zijn echt perfect. Perfect doseerbaar, veel power, stil en geen vibraties tijdens het remmen. Remhendel ligt goed in de hand. De MT6'en zijn alles wat je van een rem kan verlangen.
***G***
Mountainbiker

Post by ***G*** »

zeer knappe bike =D> =D> =D>
wouterscottscale
Mountainbiker

Post by wouterscottscale »

In een woord prachtig :drunk:
need for speed
Mountainbiker

hy

Post by need for speed »

witte vork staat er goe in
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Hey Hombre,

knappe bike man! Ik volg u totaal in uw redenering qua vork.
Nothing beats the Fox.
Dubbele kashima coating, zal wel smooth veren!
Wou hem zeker eens in het echt zien, maar ik zal het even moeten uitstellen!

Ferm makker!
Nu de andere nog!
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

madskatingcow wrote:
De Reba kon me absoluut niet bekoren. Die voelde overdempt aan (zeer stug), zelfs met volledig open brain. Als ik de druk verlaagde zodat ze wat soepeler aansprak, had ik meteen 30mm sag, wat dan weer teveel was. Bovendien gaf ze amper meer dan 50mm veerweg vrij. Enkel bij zeer harde schokken ging ze tot 80mm, maar zeker niet meer.

Als je dan de Fox vergelijkt : zó smooth - een echte luxe. Reageert op de kleinste oneffenheden en geeft de veerweg praktisch volledig vrij. Die 200g gewichtsverschil neem ik er graag bij voor een vork die werkt zoals het hoort.

Mijn maat heeft een SID 2012 met brain, die werkt net zo min als de Reba 2011 met brain.
Daaraan zie je dus dat dat heel persoonlijk is, ik rij dus echt niet graag met een fox, juist doordat ze continu veert. . Heb m'n fox op de 29er enkel maar gebruikt met de lockout aan en dan op compressie geregeld zodat ze enkel doorveert wanneer het nodig is.
Heb veel liever het gevoel dat ik aan het mountainbiken ben dan dat je "zweeft" en niet weet wat je onderkant aan het uitsteken is :-D
Post Reply