Evaringen/Tips en Tricks Edge 800

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Is dat een gekend probleem met 2.4 en die hartslagpieken/bogus waardes?
De laaste tijd heb ik de indruk dat er niets meer klopt van wat er gemeten wordt. EG hartslag 190/200 voor langere tijd en niet buiten adem? (in mijn geval kan dat dus niet)
Daarna terug naar 140-150 etc ...
RigolleM wrote:
BelAir_500 wrote:
RigolleM wrote:Toevallig de upgrade gedaan naar firmware 2.40?
neen, hoe doe je dat en waarom zou je dat doen ?
Omdat je over de laatste firmware zou beschikken en is in de meeste gevallen (behalve bij Garmin) een verbetering :roll:
Ik ben ook teruggekeerd van 2.40 naar 2.20 en problemen met hartslagpieken zijn verdwenen.
Updaten doe je via Garmin Webupdater.
Heb je soft strap hartslagband of de harde?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

-JP- wrote:Is dat een gekend probleem met 2.4 en die hartslagpieken/bogus waardes?
De laaste tijd heb ik de indruk dat er niets meer klopt van wat er gemeten wordt. EG hartslag 190/200 voor langere tijd en niet buiten adem? (in mijn geval kan dat dus niet)
Daarna terug naar 140-150 etc ...
Er worden een tal van topics gestart op verschillende fora omtrent abnormale hartslagwaardes. Bij mij is het begonnen na de upgrade naar 2.40, dus leek het mij logisch dat het daaraan lag, dus ben ik teruggekeerd naar 2.20 en nu zijn de waarden terug normaal. Pieken van 220 en 1 minuut later onder de 100bpm. Dit duurde zo'n 10-tal minuten en dan was het fenomeen verdwenen.
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

RigolleM wrote:
BelAir_500 wrote:
RigolleM wrote:Toevallig de upgrade gedaan naar firmware 2.40?
neen, hoe doe je dat en waarom zou je dat doen ?
Omdat je over de laatste firmware zou beschikken en is in de meeste gevallen (behalve bij Garmin) een verbetering :roll:
Ik ben ook teruggekeerd van 2.40 naar 2.20 en problemen met hartslagpieken zijn verdwenen.
Ik zal ook de 2.20 terug zetten en eens uitproberen want ik heb ook soms onrealistische hartslagpieken.
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

roy111 wrote:
RigolleM wrote:
BelAir_500 wrote: neen, hoe doe je dat en waarom zou je dat doen ?
Ik zal ook de 2.20 terug zetten en eens uitproberen want ik heb ook soms onrealistische hartslagpieken.
Probleempje: waar kan ik 2.20 terugvinden? Alles (ook oude url's met linkg naar 2.20) verwijzen naar 2.40
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

De firmware: http://www.woofiles.com/dl-275815-4oAqy ... ATE220.GCD

Het taalpakket (indien je deze ook gewijzigd hebt): http://www.woofiles.com/dl-275814-TUKxMTl0-Dutch210.gtt

Werkwijze downgrade firmware:

- Wijzig de naam van GUPDATE 220.GCD naar gupdate.gcd
- Koppel uw Edge (via USB) aan uw PC
- Kopieer gupdate.gcd to [OF drive]:\Garmin\gupdate.gcd
- Herstart de Edge

Aub!

PS.: bovenstaande gebeurt op eigen risico!
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

Ik veronderstel dat het gedownloade bestand gupdate.gcd het bestaande bestand moet vervangen maar momenteel staat in de map Garmin geen bestand met die naam. Mag ik dat daar in copiëren?
In map Text heb ik wel Dutch.gtt gezien.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

roy111 wrote:Ik veronderstel dat het gedownloade bestand gupdate.gcd het bestaande bestand moet vervangen maar momenteel staat in de map Garmin geen bestand met die naam. Mag ik dat daar in copiëren?
Neen, bestand is niet aanwezig in de Garmin map. Als er zo'n bestand aanwezig is gaat hij pas updaten en na het updaten is het bestand terug verwijderd.
hylco
Mountainbiker
Location: s-works stumpjumper"specialized epic expert2014 29"

Post by hylco »

nu alles eindelijk is ingesteld en ik er een beetje weg mee kan,zit ik nog met 1probleemke.als ik het toestel start verspringt om de enkele seconden mijn scherm van het 1 op het ander,van de fietscomputer naar de navigatie,virtual partner enzo.hoe pas ik dit aan,of valt da ni aan te passen.

merci
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

hylco wrote:nu alles eindelijk is ingesteld en ik er een beetje weg mee kan,zit ik nog met 1probleemke.als ik het toestel start verspringt om de enkele seconden mijn scherm van het 1 op het ander,van de fietscomputer naar de navigatie,virtual partner enzo.hoe pas ik dit aan,of valt da ni aan te passen.

merci
Autoscroll afzetten
pieterdesnelste
Mountainbiker

Post by pieterdesnelste »

Beste bikers allemaal. Pas edge 800 gekocht. is er iemand in de buurt van Tienen, Leuven die me wat opweg wil helpen want zie het niet meer zitten. (de gps he)

kan je hartslag van het moment aflezen en niet enkel na de rit maar dus tijdens het fietsen?
kan je dit ook voor de hoogtemeters?

bedankt
Post Reply