winterkousen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
kevinvt
Mountainbiker

Post by kevinvt »

ik heb een heel brede voet (wreef ---> voetbalvoeten) en ik heb Northwaves en Sidi. Met Northwave heb ik nooit geen problemen maar mijn Sidi's beginnen na een goede 20 km te knellen.
ReeVeS
Mountainbiker

Post by ReeVeS »

Ik rij als het erg koud is met dikke wollen skisokken! te verkrijgen bij decathlon ... is misschien goedkoper dan onmiddellijk sealskinz te bestellen ... heb trouwens wel zeer goede ervaring met sealskinz voor de handschoenen!
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

ReeVeS wrote:Ik rij als het erg koud is met dikke wollen skisokken! te verkrijgen bij decathlon ... is misschien goedkoper dan onmiddellijk sealskinz te bestellen...
Tot je in een plas (ijskoud) water rijdt en dan nog een paar uur met natte voeten in de vrieskou moet verder rijden, dan weet je pas wat Sealskinz waard zijn.
ReeVeS
Mountainbiker

Post by ReeVeS »

mijn diablo's zijn ook waterdicht dus daar heb ik niet direct last van ... klopt inderdaad dat die sealskinz perfect waterdicht zijn, althans mijn handschoenen :)
Wettelbeir
Mountainbiker

Post by Wettelbeir »

ReeVeS wrote:mijn diablo's zijn ook waterdicht dus daar heb ik niet direct last van ... klopt inderdaad dat die sealskinz perfect waterdicht zijn, althans mijn handschoenen :)
ge krijgt daar dan ook zo van die lekkere kleffe zweetpollekes in, aaagh ja want da vocht kan ook nina buiten
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Wettelbeir wrote:
ReeVeS wrote:mijn diablo's zijn ook waterdicht dus daar heb ik niet direct last van ... klopt inderdaad dat die sealskinz perfect waterdicht zijn, althans mijn handschoenen :)
ge krijgt daar dan ook zo van die lekkere kleffe zweetpollekes in, aaagh ja want da vocht kan ook nina buiten
Toch liever zweetpollekes of zweetvoeten dan ijspegels... want ik wil het toch niet teveel meer meemaken dat ge nog bijv. 20 km moet rijden met bevroren voeten :-(

Morgen bij VE eens kijken, daar hebben ze toch een groot aantal merken beschikbaar...
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Vorige week bij VE 3 paar Sealskinz gaan halen :
- thin / mid length (1)
- mid / mid length (2)
- thick / mid length (3)

De dunne (1) heb ik vandaag getest in mijn winterschoenen : opvallend warmer dan mijn gewone sportkousen =D>

De andere (2 en 3) passen alleen in mijn zomerschoenen o.w.v. de dikte, maar dit zal in alle geval warmer zijn dan voorheen.
Als het echt kouder wordt, kan ik daarover nog altijd mijn overschoenen trekken.

Koude voeten zal ik dus hopelijk deze winter niet meer hebben :-)

merci voor alle tips en reacties mannen !
on6hp
Mountainbiker

Re:

Post by on6hp »

RigolleM wrote:
ReeVeS wrote:Ik rij als het erg koud is met dikke wollen skisokken! te verkrijgen bij decathlon ... is misschien goedkoper dan onmiddellijk sealskinz te bestellen...
Tot je in een plas (ijskoud) water rijdt en dan nog een paar uur met natte voeten in de vrieskou moet verder rijden, dan weet je pas wat Sealskinz waard zijn.
Heb je daar goede ervaringen mee? Ik heb die zaterdag gekocht, en zondag uitgetest. Ik had er meer van verwacht. Rechtervoet kletsnat, linker voet viel mee. Nochtans rechts langs de waterlijn van een vijver gereden dus had ik linkervoet natter verwacht. Misschien een constructiefout? Ik zou ze toch aan niemand aanraden. Jammer voor het geld maar voor mij een miskoop.
Dacuba
Mountainbiker

Re: winterkousen

Post by Dacuba »

http://castelli-cycling.com/en/products/detail/567/" onclick="window.open(this.href);return false; Ik heb deze, nog nooit geen koude voeten gehad.
Jomme
Mountainbiker

Re: winterkousen

Post by Jomme »

ik ben toch ook wel fan van de sealskinz. Lekker warme en vooral droge voetjes! En als het echt koud is dan doe ik er nog overschoenen bij aan en dan kan er niks meer fout lopen...
Post Reply