sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
hondahornet
Mountainbiker

Post by hondahornet »

@Pocoloco, staan jullie in 2012 op Velofollies?
Tis maar dat ik jullie niet terug vind op de exposantenlijst :-?
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

philip b wrote:Is die Sandman van jou of is het een testbike?
En waar kun je die bike ergens gaan testen?
Het is een testfiets.

Pocoloco hier op het forum is de uitvinder en producent, als je hem een pb'tje of een mailtje stuurt kan je met hem afspreken?
philip b
Mountainbiker

Post by philip b »

As simple as that?
Ben Pocoloco zijn avonturen al een tijd aan het volgen... =D>
Na nieuwjaar misschien eens werk van maken.
Dank je wel!
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

nothing 's impossible wrote:Ik ben er één aan het testen, niet in antarctica maar in de Belgische blubber!

En, met die fiets die fiets doe je dingen waar je anders niet eens aan durft te denken!
Klopt wel dat je hem hier kunt inzetten maar is toch niet echt het echte doelbereik, die blubber.
Met zo een traktor band kan je er wel doorgeraken maar het kost je heel wat power.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

DR. Gonzo, dan is er nu een doelbereik bij :wink:
Er ligt geen sneeuw, het is niet droog, en ik heb geen strand en geen bergen naast mijn huis :(

In de modder bolt dat stukken beter dan mijn mountain kings 2.4, maar op de weg bolt het inderdaad voor geen meter.

Het probleem is gekend: te makkelijk terrein: Op een gewone MTB route of een TT heb je maar een beperkt aantal plaatsen waar je voordeel hebt van de fiets, en voor de rest heb je een zware, zwaarlopende fiets. Maar, de fiets voorststoempen op die stukken waar je van de fiets moet kost mij meer tijd en kracht dan de gemiddelde MTB'er. Ik zal misschien wat rapper naar de dikke banden grijpen?

Die larry's 3.8 bollen inderdaad wel een tikje beter, en je kan er ook rustig een geploegde akker mee door, maar de betere modderklimmen, dat moet ik er nog eens mee testen!
Zijdelingse grip in de modder is alleszins wel een stuk minder! op snelheid een bocht op natte klei #-o
darrigade
Mountainbiker

Post by darrigade »

Deze middag een dame op een Sandman op zeer elegante wijze een duik zien nemen op een behoorlijk modderige adaling in de buurt van Bertem bos; leken me echter niet meteen de juiste banden die op die fiets zaten voor dit soort terrein.
Nog even een babbeltje mee gedaan en de fiets in real life aanschouwd; zag er echt wel mooi uit.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

darrigade wrote:Nog even een babbeltje mee gedaan en de fiets in real life aanschouwd; zag er echt wel mooi uit.

De fiets of de dame? :-D
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Waarschijnlijk beiden ! Alhoewel ik er geen idee van heb wie dat wel geweest zou kunnen zijn...

Qua bandenprofiel is er ineens veel keus: 7 verschillende banden (draad- kevlar uitvoeringen niet meegerekend) van drie verschillende merken, van een slick tot een motocross band. Het zwakke punt van een Sandman was voorheen diepe modderblubber, maar dat is door die crossband nu ineens in een voordeel omgebogen ;-).

En dat is dan nog maar alleen van de dikke banden gesproken... Hier een mooi fotootje van Milton in "aanvalsmode" op 29ers tijdens de Ruta de los Conquistadores.

Image

Hij werd er die etappe tweede mee achter Todd Wells (6e in de WB mtb, dus geen watje) - en dat ondanks een snakebite/platte band toen hij die Wells net ingehaald had.

De rest van de Ruta heeft ie wat gespeeld met de bandencombinaties, hij was niet super in vorm dus buiten de eerste etappe "a fond" ging hij sowieso niet meer voor een podium en had dus de luxe om wat te experimenteren. De ene etappe een 29"er achteraan en een brede vooraan:

Image

Dan weer twee brede banden:

Image

Hier zie je waarom :-D:

Image

Nog een voordeel van brede banden, da's comfortabel voor de supporters 8):

Image

Binnen een paar weken post ik foto's van nóg een andere combinatie, op vraag van Milton. Dat zal "du jamais vue" zijn denk ik...
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Terwijl bekwamere collega's druk bezig zijn met de eerste digitale prijslijst moest ik even over en weer naar de Pyreneeën. Ik heb ervan geprofiteerd om een Sandmanneke mee te nemen, nog 't één en 't ander te dubbelchecken op een lange afdaling en wat detailfoto's van de afmontage te nemen.

Tot hier ben ik geraakt, 2350 m ('t is heel droog geweest daar), meer door een gebrek aan conditie dan door een gebrek aan tractie. De bergen rechts op de achtergrond is de noordwand van de Soum de Ramond, de Monte Perdido en de Marboré. Allemaal dikke 3000'ers.

Image

Panorama, met verder nog Punta de las Olas, collado de Añisclo, de Tres Marias, Puntas Verdes...

Image

Volgende onderdelen gaan op ALLE complete modellen van de eerste "special edition" staan, te beginnen met Hope M4 vierzuiger remklauwen, "floating discs" en metalflex remleidingen.

Image

Nog meer van dat moois...

Image

Trailtech Rear SL velgen van 47mm breed. Oersterk, ik heb terwijl ik daar was de preview van de Nepal film gezien en het tart alle verbeelding wat Martin daarmee uitgestoken heeft. Binnenkort post ik de link wel.

Image

German Aswer Flame "wide" vork, speciaal naar onze specs gemaakt. Het enige dat er op de foto nog mankeert zijn de QR's voor de as te klemmen (hier nog met inbussen).

Image

Er kan een standaard 20mm steekas in, wij monteren standaard de deze:

Image

Voor de rest alles XO (voorderrie XT E-type), Hope en Race Face.

Image

Van al dat klimmen en foto's nemen kreeg ik honger dus ik haalde mijn calorierijke sportvoeding en -drank boven :wink:.
Waarom fietsers massaal onvreetbare "sport"troep meenemen op tochten wat in wezen excursies zijn zal me altijd een raadsel blijven.

Zelden een mooier uitzicht tijdens een héél smakelijke picknick gehad, za-lig...

Image

Ook zalig was de cross country downhill terug richting wagen, het mag nog eens benadrukt worden dat een Sandman de ideale leave-no-trace bike is. Met de brede banden laat je geen tot veel minder sporen na.

Image

De sneeuwgrens al in zicht... véél te vroeg...

Image

Het is altijd héél belangrijk om je wagen net aan de sneeuwgrens te parkeren, zie "detail" in de foto :roll:. Een fris bergbeekje is een waardig alternatief.

Image

Er hebben een heel aantal mensen uit binnen- en buitenland ons mails gestuurd om prijzen en specs te weten. Die zullen binnenkort allemaal een PDF toegemaild krijgen met de specs en de prijzen van de eerste speciale serie.
Stuur me een mailtje naar koenATsandmanbikes.com als je ook op de eerste rij wil zitten.

Tegen dat de PDF er is (dat moet voor Kerstmis) zijn de QR's voor de voorvorken er ook en dan zijn de bikes zo goed als onmiddellijk leverbaar.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Mmmm, San Miguel :wink:
Post Reply