opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

saiko wrote:vandaag daar geweest, rondleiding gehad van Jan.
stuk groter geworden tegenover vorig jaar!

de grote paden waren bladvrij gemaakt door die Jan. Blijkbaar heeft hij daar gisteren inderdaad 3-4 uur liggen harken.

respect
Echt ja, paden lagen er schitterend bij. Bos zat wel vol met orientatielopers of wat het ooh mag wezen.
mol
Mountainbiker

Post by mol »

euhm jongens is dit parkoer groot...?

zou misschien als ik eens de tijd heb willen komen biken als ik dat hier allemaal lees :lol:
spritser
Mountainbiker

Post by spritser »

gistermorgen ben ik er ook geweest heb verschillend mtb gezien ( stonden te babbelen :lol: )
het was plezant
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

saiko wrote:vandaag daar geweest, rondleiding gehad van Jan.
stuk groter geworden tegenover vorig jaar!

de grote paden waren bladvrij gemaakt door die Jan. Blijkbaar heeft hij daar gisteren inderdaad 3-4 uur liggen harken.

respect
Het opruimen en paadjes maken is een beetje een verslaving. Je denkt bij het begin zo van ik ga een uurtje wat opruimen en paden maken. Maar eer je het goed beseft zijn er een paar uur voorbij. Ik vertrok soms om een uur of zeven 's morgens naar de bos en mijn madam had de middag klaar als ik thuis kwam. Daarenboven is het qua fysieke inspanning even groot als het mtb-en zelf :P Natuurlijk waren de leuke babbeltjes met de mtb-ers ook wel leukl en dat motiveerde ook om door te doen.
Vele handen maken een groot werk licht. Het blijft een werkje van vrijwilligers hé. Ik ben vried kontent dat Jan nu ook zijn bijdrage blijft doen. Dat heeft hij al meer dan een jaar geleden gezegd en hij houdt woord!
Net zoals ik heeft de Jan ook geen schrik van de boze jager! Dat scheelt al een heel stuk :wink:

Allé, tot in de bos hé ! ( maar eerst terug gezond worden dedzjuu)
SanderRs
Mountainbiker

Post by SanderRs »

dan moet ik dringend eens in opitter gaan kijken :d

zijn sinds een paar weken terug aan het mtb'en en zitten altijd rotem dilsen opoeteren as ..

dus toch ook maar eens naar opitter! :d
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Den deze trekt nu voor een drietal uurtjes met hark en handschoenen richting trackjes aan de kant van het voetbalterrein. Als het licht uit gaat is het tijd voor iets anders...

Mochten er nog mensen zijn die met harken zitten die zich vervelen... kom maar af!

Morgenvoormiddag wordt het dan zoeken naar de volgende pittige doorsteekjes...

EDIT: Ondertussen was me het licht in de bos uitgegaan en ben ik noodgedwongen terug van een warme harksessie :P
De volledige richel boven en opzij aan het voetbalterrein is weer lekker in orde. De doorgaande paden die de lokale rijders gebruiken om te trainen lagen er nog frisgeharkt bij. Jan en kids veronderstel ik ??

De boswegen die de voorbije winter door de houthandelaars vernield waren zijn de voorbije dagen ook door de gemeente terug in goede staat gebracht. We kunnen er weer voor vele jaren tegen...

Ik heb de andere paden en de diverse tussenstukken om lussen te draaien terug bladervrij gemaakt. Dus ook de afdalingen naar het voetbalterrein én naar de Opstraat. Veel rijplezier!
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Ik trek nu voor een tweetal uurtjes de bosjes in. Eens kijken hoe het met de weglopende herten en opvliegende vogels gesteld is. Beetje haloween-feeling. Mochten er nog snoodaards willen rijden, jullie kunnen me vinden tussen voetbalterrein en fietsroutenetwerk. 6 lampkes vanvoor en 1 vanachter :P

EDIT: Amaai, diene mist was geen lachertje. Echt doorrijden was er niet bij dus lekker beetje de paadjes gereden op mijn gemakje. Volgende keer hopelijk geen mist, of anders eens proberen met één of andere fietsbril die wat filtert.
bakkie
Mountainbiker

Post by bakkie »

Deze middag 1,5 uurtje gereden door de opitterse bossen :-D deed weer deugd na 5 weken ziek geweest te zijn.
Helaas op een stuk of 4, 5 grote bomen en takken gestoten die dwars over het parcour waren gelegd! ( "de jager") ???
spritser
Mountainbiker

Post by spritser »

idd gistere ben ik op sommige plaatsen even gestopt om ze langs het paadje te leggen omdat ze op het paadje lagen
maar ik had niet in de gaten dat ze er gelegd waren
ik dacht dat die er waren gevallen van de wind
gr christof
bakkie
Mountainbiker

Post by bakkie »

Ja takken kunnen er altijd vallen natuurlijk maar bij deze was het duidelijk te zien dat ze er gelegd waren :evil:
Post Reply