Ik maak er ook helemaal geen 'dagje uit' van...lowflyer wrote:Prachtige rit !
Mij zien ze hier zeker terug !
Ik heb 1 bemerking over het 'voorbijsteken' van anderen ...
Er zijn er bij die overdrijven tijdens het voorbijsteken en anderen in gevaar brengen, volledig mee akkoord !
Maar;
Je kan niet verwachten van iedereen dat ze er "een dagje uit" van maken, iedereen heeft zijn eigen tempo ...
Diegene die klagen stel jullie eens in de plaats van de snellere rijders ... Sommige mensen proberen op te bouwen naar volgend seizoen toe (zoals ik naar de Alpenritten toe) en dan kan je niet altijd netjes achter mekaar rijden ... sommigen geraken echt niet vooruit en stoppen de boel op, zoals tijdens het meer technische einde komen ze er dan nog voorspringen om dan toch weer af te stappen.
Ik hoor dan uitspraken als "ik ga mijne rug nie breken, of ik heb geen zin in de osteopaat"
Maar ondertussen kan je dan ook afstappen, terwijl je er anders wel zou doorrijden, zelf vind ik dat frustrerend.
Persoonlijk vind ik dan ook dat die mensen het respect zouden moeten hebben van eventjes naar links of rechts te rijden ... of te stappen ...
Het gaat er toch om dat iedereen fun heeft ...neen ?
En neen ik ben geen baankoereur, wel een mountainbiker in hart en nieren sinds 15 jaar
Natuurlijk mag je voorbij rijden, maar doe dat dan op een verantwoorde manier.
Als je iemand links voorbijsteekt kun je toch wachten tot je een metertje voorbij bent om weer naar rechts te gaan, in de plaats van met je achterwiel bijna op het voorwiel te rijden van de persoon die je oversteekt?
Als ik op een veilige manier aan de kant kan gaan voor een snellere rijder ga ik dat altijd met plezier doen, maar vraag me a.u.b. niet om gekke dingen te doen om iemand te laten passeren.