Za 10/12/2011 Hertsberge / Oostkamp :: 18de Bossen van Vlaan

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Leo 95
Mountainbiker

Post by Leo 95 »

lowflyer wrote:Prachtige rit !
Mij zien ze hier zeker terug !

Ik heb 1 bemerking over het 'voorbijsteken' van anderen ...
Er zijn er bij die overdrijven tijdens het voorbijsteken en anderen in gevaar brengen, volledig mee akkoord !

Maar;

Je kan niet verwachten van iedereen dat ze er "een dagje uit" van maken, iedereen heeft zijn eigen tempo ...

Diegene die klagen stel jullie eens in de plaats van de snellere rijders ... Sommige mensen proberen op te bouwen naar volgend seizoen toe (zoals ik naar de Alpenritten toe) en dan kan je niet altijd netjes achter mekaar rijden ... sommigen geraken echt niet vooruit en stoppen de boel op, zoals tijdens het meer technische einde komen ze er dan nog voorspringen om dan toch weer af te stappen.
Ik hoor dan uitspraken als "ik ga mijne rug nie breken, of ik heb geen zin in de osteopaat"
Maar ondertussen kan je dan ook afstappen, terwijl je er anders wel zou doorrijden, zelf vind ik dat frustrerend.
Persoonlijk vind ik dan ook dat die mensen het respect zouden moeten hebben van eventjes naar links of rechts te rijden ... of te stappen ...
Het gaat er toch om dat iedereen fun heeft ...neen ?

En neen ik ben geen baankoereur, wel een mountainbiker in hart en nieren sinds 15 jaar :-D
Ik maak er ook helemaal geen 'dagje uit' van...

Natuurlijk mag je voorbij rijden, maar doe dat dan op een verantwoorde manier.
Als je iemand links voorbijsteekt kun je toch wachten tot je een metertje voorbij bent om weer naar rechts te gaan, in de plaats van met je achterwiel bijna op het voorwiel te rijden van de persoon die je oversteekt?
Als ik op een veilige manier aan de kant kan gaan voor een snellere rijder ga ik dat altijd met plezier doen, maar vraag me a.u.b. niet om gekke dingen te doen om iemand te laten passeren.

jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Vandaag met 4 Erika's Baaikers : Fast2, Med26, Rik C. en mezelf incl. naar Hertsberge. Na mijn bezoek aan mijn ostheopaat met een geblokkeerde wervel en rib raadde hij me af als ik nog pijn had dit weekend te gaan rijden. Toen ik vroeg aan Lady Jägere om me stevig in te pakken met verband en tape alvorens te vertrekken fronste ze haar wenkbrauwen en voelde ik me meteen zot verklaard :-? ](*,) . Ik denk als je goed genoeg bent in zo'n toestand om te gaan werken en sleuren dan kan je evengoed gaan mtb-en. Voor mij was het mijn 4de winterdeelname aan deze tocht en meteen de mooiste editie, deze wilde ik zeker niet missen, al was het soms afzien. Man, man het off-road gehalte die hier ingestoken was heb ik toch nog maar weinig gezien op een West-Vlaamse tt. Ik durf haast te zweren dat ze de streek in en om Hertsberge uitgemolken hebben met privéstroken inbegrepen. Ik heb me in iedergeval rot geamusseerd al deed het dikwijls pijn.

Mijn woorden zijn enkel woorden van lof over deze toertocht
@Superfan en alle Hertetrappers een dikke welgemeende CHAPEAU =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Zeker tot een volgende en dat gaat beginnen met de zomer editie.

Tot op de Heuveltjes van Erika.

Zondag 15 Januari 2012 12e Editie van: "De heuveltjes van Erika" te Klerken

http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/

Image
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Dit zal wel de mooiste editie geweest zijn van de laatste jaren. =D> =D> =D> De leukste (zelfs ietwat technische) stukjes tot het laatst bewaard. =D> TOPklasse !

Wat het voorbijsteken betreft: misschien nog even de regels: mountainbiken is als skiën - de persoon die voor je rijdt heeft voorrang en kiest zijn eigen traject. Je mag die voorbijsteken ALS JE HEM NIET HINDERT. Als je goed genoeg bent kun je best een honderdtal meter van het 'goedlopende' pad afwijken. 8-[ Als je dat niet kan... WACHT je. [-X

Vandaag ook iemand tegengekomen die samen over een brugje wou... om 10 meter verder (achter mij) in een putje van, ocharme, 30 centimeter te vallen. #-o

Toen ik aan die 7 (reeds besproken) bultjes kwam lag daar 11 man in... 8-[ Terwijl ik aan het wachten was, kroop er iemand onder mijn arm door om zich in het 2de putje te nestellen. Man, man.

De organisatoren kunnen hier niks aan veranderen (hoewel misschien: verplichte helmdracht... :-k ), want de organisatie was perfect.

Misschien toch weer eens een groot bord uithangen met 'de regels van de mountainbiker' (en dat zijn niet die van 1 keer per maand).

Zeker tot volgend jaar ! :bounce:
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Ik ben vandaag ook afgezakt naar Hertsberge, rond 9u45 vertrokken voor de 45 km. Redelijk druk maar weinig files, enkel op de single tracks. Wat een pracht van een organisatie, wat een prachtig parcours. Denk dat ze alle bosjes die in de omgeving liggen, genomen hebben.
Doordat ik het een waw-parcours vond, ben ik direct (rond 12u30) nog eens gestart voor die 45 km, de laatste bosjes met single-tracks vond ik de max van het parcours. In de NM veel minder volk op het parcours.
Na die 88 km was ik een heel gelukkige mountainbikster die genoten heeft van begin tot einde.
Organisatie: =D> =D> =D> =D>
Bevoorrading: =D> =D>
Bewegwijzering: =D> =D>
Parcours: =D> =D> =D> verdient een pluim en is zeker die 3000 deelnemers waard.

Bedankt aan alle medewerkers voor de prachtige zonnige zaterdag.

Volgend jaar zeker terug van de partij.
Stefke-1969
Mountainbiker

Post by Stefke-1969 »

Verslag van WTC De Toogtrappers

Deelnemers : Jan M, Gunther, Steve (3)
Met 3 toogtrappers reeds om 7.10 uur vertrokken naar Oostkamp. We waren extra vroeg vertrokken omdat we op een forum gelezen hadden dat daar vorig jaar 2500 starters waren verschenen en we staan, zoals geweten, altijd graag kort tegen de douches. Na een dik uur rijden aangekomen op onze bestemming en we konden met de auto op 100 meter van de inschrijving staan. Aan de inschrijving bleek dat men waarschijnlijk weer over de 2000 deelnemers ging geraken. Er was een wachtrij aan de kassa van 50 meter ! Alles verliep wel heel vlot en we konden in feite vrij snel aan onze tocht van 35 km beginnen. Het parcours was prachtig, we reden constant in de bossen of over veldwegen. Steve verzorgde het tempo en dit was op een rustige manier. Jan kon dit tempo ook makkelijk volgen, maar Gunther bleek een verschrikkelijke slechte dag te hebben, hij geraakte geen meter vooruit. Hij had last van zijn benen en van zijn ademhaling en naar het schijnt zijn dat twee belangrijke dingen om goed te kunnen fietsen. Jan en Steve besloten om op Gunther te wachten, want het is toch een beetje onnozel van met 3 te gaan fietsen en dan nog eens ieder afzonderlijk over het parcour te rijden. Ondanks de nodige regenval van de afgelopen dagen lag het parcour er perfect bij en moest er nergens gebaggerd worden. Na 13 km bereikte we de bevoorrading, hierop was niets aan te merken. Na 5 minuten terug vertrokken voor de nodige single tracks en prachtige paden. En dan, 5 km voor het einde begon de miserie. Op een vrij technische strook sloeg eerst Steve tegen de vlakte, zonder erg, maar daarna kwam Jan zwaar ten val. Hij had onmiddellijk veel last aan zijn schouder en kon deze amper nog bewegen. Maar je bent para geweest voor iets en de pijn verbijtend heeft hij de tocht nog uitgereden. Bij het afspuiten van zijn fiets bleek de pijn nog te verergeren en we rade hem aan om eens thuis te zijn, naar de spoed in het ziekenhuis te rijden. Onze fietsen op de auto gezet en naar de douches gewandeld. Aangekomen aan de douches werden we 30 jaar terug in de tijd gekatapulteerd. De douches bleken in een tent te zijn en bij het betreden van deze tent kreeg ieder een emmer met warm water. De tent was verwarmt met terrasverwarmers en er stonden overal stoelen. Ook hingen er overal posters met blote madammen tegen de wanden. Het eerste wat de Steve zag bij het binnen gaan van die tent was nen blote vent die nen emmer water over zijne kop aan het gieten was en al het water kwam in zijne gebuur zen sportzak terecht, met de nodige ambiance als gevolg natuurlijk. De Jan en Gunther hebben met deze folklore duchtig meegedaan, terwijl de Steve juist zijn gezicht wat gewassen heeft en zo snel mogelijk uit die tent wou. Met de Jan zijn schouder bleek het al wat beter te gaan, want iedereen in die tent wist op 5 minuten tijd dat hij gevallen was. Na deze ongelooflijke belevenis zijn we nog naar Penneke Dop gereden.
Steve

www.detoogtrappers.be
DonFre
Mountainbiker

Post by DonFre »

Traxer wrote:
Wat het voorbijsteken betreft: misschien nog even de regels: mountainbiken is als skiën - de persoon die voor je rijdt heeft voorrang en kiest zijn eigen traject. Je mag die voorbijsteken ALS JE HEM NIET HINDERT. Als je goed genoeg bent kun je best een honderdtal meter van het 'goedlopende' pad afwijken. 8-[ Als je dat niet kan... WACHT je. [-X
Amen!
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Turfke wrote:
bushrider wrote:=D> =D> =D>
weinig woorden aan vuilmaken , enkel iedereen bedanken die hieraan heeft meegewerkt Want hiervoor heb je een een boel vrijwilligers nodig .
Afsluiten met een dikke proficiat voor de parcoursbouwers en de eigenaars van de talloze privestukken =D> =D>
De Grysperres danken jullie
Klopt Bushrider, we hebben ons gejeund deze morgen, en nergens geen file gehad ... wegens het vroege startuur.
Ook mijn felicitaties aan de Hertetrappers en dank aan de eigenaars van de vele privéstroken.
=D> =D> =D> =D> =D>
Ewel, we julder nie gezien, pertanks ook vroeg begonnen.
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Met dank aan de maar liefst 3.512 deelnemers
Bestuur en medewerkers danken jullie allen.

Ongeloofelijk deugd doen jullie positieve reacties, het was een dag om U tegen te zeggen.

Dit doet deugd, een onwaarschijnlijke chapeau aan onze parkoerbouwer Ronny, dit was AF.

Dat er geen hot-dogs meer waren hebben we proberen op te lossen door een gratis consumatie aan te bieden, of nog wat wafels of koeken.
Dat de opkomst zo groot zou zijn, hadden we ook niet gedacht. Sorry voor dit kleine probleem, maar 'k zou zeggen, dit kon de pret niet bederven.

Dank u allemaal
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Deze morgen vroeg afgezakt met Dieter, Wesley, Wim en mezelf. Reeds om 8u ingeschreven en dan zijn we vertrokken voor 45 mooie km, het was goed ingedeeld met de bevoorradingen. Wat ook voordeel is om vroeg te starten is dat we nergens moesten wachten of aanschuiven. Eenmaal aangekomen zaten we nog fris in de benen en zijn we nog eens gestart voor de 25 km, dat was wel minder aangenaam wegens de zeer grote massa onderweg, waar bij sommige techniek zeer ver te zoeken was. De snelheid nam een serieuze duik naar beneden, wat zeer welgekomen was voor een van mijn copains die murw zat. Toch hebben we de laatste technische zone's links laten liggen.
Eenmaal aangekomen hebben we de hotdog gelaten voor wat het was wegens een rij tot halweg de zaal. We hadden thuis beloofd om rond de middag thuis te zijn.

We hebben ons toch goed geamuseerd en proficiat voor de organisatie want denk dat er serieus wat werk in zit om voor zoveel deelnemers alles in goede banen te leiden.
Toch verlang ik al naar de zomer, dan is het toch wat minder druk en meer fun.
stempelke
Mountainbiker

Post by stempelke »

Rond 12h30 gestart en nergens file gehad,ook enkele 'profs' tegengekomen die je van de weg rijden op een recht stuk en dan te voet
staan bij de eerste de beste molhoop!!
Waarom rijden wielertoeristen bij dergelijke weersomstandigheden eigenlijk niet op de baan????
ALVAST BEDANKT AAN DE ORGANISATIE VOOR DE SUPERRIT!!!!
Post Reply