Za 10/12/2011 Hertsberge / Oostkamp :: 18de Bossen van Vlaan

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sporty Spice
Mountainbiker

Post by Sporty Spice »

geertje wrote:
breydelzoon k wrote:Een aantal Breydel- zonen en dochters zullen aanwezig zijn op deze super tt .
Breydelzoon k, ik dacht da gij enkel een zoon had??? Lopen er dochters rond waar we geen weet van hebben???? :roll: :roll:

'k ga nu slapen, morgenochtend vroeg op een kopje koffie met m'n broer en daar zijn we. M'n kuiten jeuken als ik de foto's hierboven bekijk. :bounce: :bounce:

Tot morgen

geertje :wink:
Deze Breydeldochter was er en zag dat het goed was!!!
djeten
Mountainbiker

Post by djeten »

Twas weer dikke fun, thanks guys, prachtig parcour. Dat was meer of het beste van de streek, twas super. :-D :-D :-D
pandasan
Mountainbiker

Post by pandasan »

weinig woorden voor nodig vandaag,het was super =D> =D> =D>

de 3 amigo's
wtc lovendegem
cruella
Mountainbiker

Post by cruella »

Zoals ieder jaar weer een uitgelezen parcours dat alhoewel vlak op het eind toch weer in de benen hing , echt genoten en zeker met dit zalig winterweertje !
Wel vind ik de lange opeenvolging van al die putten en bulten - normaal best wel eens leuk - niet passen en eerder gevaarlijk als er een dergelijk groot aantal deelnemers is en bijna niemand kan die trouwens allemaal nemen dan door de files .
Verder , wat maakt het eigenlijk uit of het parcours of de streek mooi zijn als ik sommige zotten zie rond razen en zelfs ongelukken riskeren om een paar seconden te winnen ...
Idem trouwens bij de inschrijving en bij de BV , als ge in uw vrije tijd al geen 5 minuutjes kunt wachten .
Maar aan deze puntjes kan de organisatie zelf niets doen natuurlijk .
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Lekker genoten van deze 'prachtige' rit.
Zoveel offroad kun je dees moment nergens vinden.
Prima berijdbaar (ook één keer van de fiets bij een file aan de 'bultjes').
Voor de rest weinig of geen last gehad van het vele volk, waren iets na tien uur vertrokken en vonden toch redelijk dicht nog een parkeerplaats
Het duveltje (2 euro !) en de hotdog smaakten heerlijk.
Tot volgend jaar voor deze bosklassieker. =D> :bounce:
bushrider
Mountainbiker

Post by bushrider »

=D> =D> =D>
weinig woorden aan vuilmaken , enkel iedereen bedanken die hieraan heeft meegewerkt Want hiervoor heb je een een boel vrijwilligers nodig .
Afsluiten met een dikke proficiat voor de parcoursbouwers en de eigenaars van de talloze privestukken =D> =D>
De Grysperres danken jullie
lowflyer
Mountainbiker

Post by lowflyer »

Prachtige rit !
Mij zien ze hier zeker terug !

Ik heb 1 bemerking over het 'voorbijsteken' van anderen ...
Er zijn er bij die overdrijven tijdens het voorbijsteken en anderen in gevaar brengen, volledig mee akkoord !

Maar;

Je kan niet verwachten van iedereen dat ze er "een dagje uit" van maken, iedereen heeft zijn eigen tempo ...

Diegene die klagen stel jullie eens in de plaats van de snellere rijders ... Sommige mensen proberen op te bouwen naar volgend seizoen toe (zoals ik naar de Alpenritten toe) en dan kan je niet altijd netjes achter mekaar rijden ... sommigen geraken echt niet vooruit en stoppen de boel op, zoals tijdens het meer technische einde komen ze er dan nog voorspringen om dan toch weer af te stappen.
Ik hoor dan uitspraken als "ik ga mijne rug nie breken, of ik heb geen zin in de osteopaat"
Maar ondertussen kan je dan ook afstappen, terwijl je er anders wel zou doorrijden, zelf vind ik dat frustrerend.
Persoonlijk vind ik dan ook dat die mensen het respect zouden moeten hebben van eventjes naar links of rechts te rijden ... of te stappen ...
Het gaat er toch om dat iedereen fun heeft ...neen ?

En neen ik ben geen baankoereur, wel een mountainbiker in hart en nieren sinds 15 jaar :-D
mowide
Mountainbiker

Post by mowide »

Wellicht de beste en mooiste rit in Vlaanderen. Een pluim voor de organisatoren is het minste wat we kunnen zeggen.

Doe zo voort, beter kan het niet. U verdient werkelijk deze massale opkomst.

Vanwege de 4 Waardamse mountainbikers.
Marcus 2
Mountainbiker

Post by Marcus 2 »

Topritje daar in Hertsberge, moet zowat mijn zevende deelname zijn en me ferm "gejeund". Deze tocht behoort tot één van de mooiste van O- en W-Vlaanderen, qua offroadgehalte waarschijnlijk niet te evenaren.
Een zeer goed berijdbare editie ook dit jaar maar menig mountainbiker zal moeten toegeven dat de zuigende grond toch ferm in de beentjes kan kruipen bij momenten.
We zijn rond 12u40 gestart en het is dan iets rustiger op de single-tracks.
Eerste deel traditioneel vrij snel zodat de beentjes nog relatief fris waren aan BV1. Daar waren de bananen reeds op maar geen nood voldoende anders lekkers om het energiepeil terug omhoog te krikken.
Tweede deel was al een stuk zwaarder met een aantal technische stroken maar toch was het genieten in de bossen met het mooie winterzonnetje.
Bevoorrading 2 was subliem en een prachtig derde deel van de rit die nog een trapje hoger ging qua zwaarte. Het nieuwe bosje op 't eind hoefde voor mij niet echt maar dat is slechts een detail in een overigens schitterende tocht en dito organisatie!
Elbee
Mountainbiker

Post by Elbee »

Leo 95 wrote: Ik rij heel het jaar door bijna wekelijks een vtt, en ik kan je verzekeren dat je alleen in de wintermaanden zoveel roekeloze, respektloze en brutale gasten tegen komt.
De rest van het jaar rijden die mannen 'andere' tochten met een 'andere' fiets...
:lol: =D>
Post Reply