Za 10/12/2011 Hertsberge / Oostkamp :: 18de Bossen van Vlaan

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pierlo
Mountainbiker

Post by pierlo »

Prachtige tocht en ideaal weer! Volgend jaar terug aanwezig. ( heel veel volk)
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Vanmorgen ook genoten van een super toertocht met toch wel heeeeeel veel offroad, ik schat 90%.
Om 8h15 vertrokken en op gans de tocht slechts 1 maal in file "gelopen".
Voor de rest geen problemen met respect voor diegenen die even iets trager gingen.
Op het eind van de tocht toch wel verschillende gezien die blij waren dat het einde in zicht was.
Superbevoorradingen, bepijling dik in orde en een lintje aan de pijlen en langs het parcours is zeker niet slecht.

Hertetrappers, superfan, m-biker en alle andere medewerkers proficiat en bedankt voor de heerlijke vermoeiende voormiddag. Tot volgend jaar =D> =D> =D> =D> =D> =D>

geertje :wink:
ValverdeSluis
Mountainbiker

Post by ValverdeSluis »

Deze ochtend rond 9 uur gestart. Wat een volk zeg. Ikzelf ben een beginner en heb me eigen enorm lopen ergeren aan mensen die koers aan het rijden zijn. Paar keer flink afgeschneden door sommige, jammer! Sommige willen inhalen waar het niet kan. Sommige tonen heel erg weinig respect naar andere.

Voor de rest was het idd veel off-road, mooi! Over de bevoorrading en de bike wash kan ik niet oordelen want die heb ik overgeslagen wegens tijdgebrek.

Of ik deze rit volgend jaar ook rijd ben ik nog niet helemaal uit. Voor beginners is het gewoon niet ideaal om te rijden met zoveel volk.
Leo 95
Mountainbiker

Post by Leo 95 »

ValverdeSluis wrote:Deze ochtend rond 9 uur gestart. Wat een volk zeg. Ikzelf ben een beginner en heb me eigen enorm lopen ergeren aan mensen die koers aan het rijden zijn. Paar keer flink afgeschneden door sommige, jammer! Sommige willen inhalen waar het niet kan. Sommige tonen heel erg weinig respect naar andere.

Voor de rest was het idd veel off-road, mooi! Over de bevoorrading en de bike wash kan ik niet oordelen want die heb ik overgeslagen wegens tijdgebrek.

Of ik deze rit volgend jaar ook rijd ben ik nog niet helemaal uit. Voor beginners is het gewoon niet ideaal om te rijden met zoveel volk.
Ik rij heel het jaar door bijna wekelijks een vtt, en ik kan je verzekeren dat je alleen in de wintermaanden zoveel roekeloze, respektloze en brutale gasten tegen komt.
De rest van het jaar rijden die mannen 'andere' tochten met een 'andere' fiets...

meyke
Mountainbiker

Post by meyke »

diegene die klagen van te veel volk ,kunnen ook thuis blijven hé :-$
Leo 95
Mountainbiker

Post by Leo 95 »

Massa's volk aan de inschrijving, maar toch was ik na 5 minuten aanschuiven al op weg naar buiten.
Vreemd genoeg hoorde ik toch langs alle kanten mensen klagen dat het te lang duurde.
Het zijn voorzeker dezelfde gasten die je onderweg komen voorbij vlammen en couperen gelijk halve zotten.

Hoewel ik wat meer van deze tocht kon genieten dan vorig jaar was ik toch weer goed zacht gereden na 45 km.
Het parkoer was nog beter dan vorig jaar vind ik.

Tot volgend jaar.

breydelzoon k
Mountainbiker

Post by breydelzoon k »

om 9:45u. gestart en er was veel volk op baan maar niet veel last van gehad . Enkel in het bosje met de vele korte bultjes waar er waarschijnlijk maar weinigen zullen overgereden zijn . Enkele snelheid duivels vlogen ons ook voorbij maar deden dit op een verstandige manier . Geen last van couperen gehad onderweg wel richting bar. Sommigen hebben toch geen beetje geduld hé. Verder een perfecte rit en ja alles is hier reeds gezegd tot volgend jaar .
cosini biker
Mountainbiker

Post by cosini biker »

11uur30 gestart geen file maar wel ne schone tocht kan nie beter bedankt aan de mannen van hertsberge
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

Niets op aan te merken, zeer veel volk en bij de inschrijving, bev., bikewas, hot-dog stand, drinkbus afhalen overal vrij vlot kunnen aanschuiven.

=D> =D> =D> hertetrappers

kha hier nog een link plaatsen voor de mensen die nog eens willen genieten van de rit of de mensen die NIET geweest zijn nog meer spijt te doen krijgen :P

http://www.youtube.com/watch?v=HPBgD2pC6E8
Last edited by MTBSDVD83 on Sat 10 Dec 2011 18:30, edited 2 times in total.
sokkolaadezaak
Mountainbiker

Fietsverjaardag dramatisch geëindigd op Erik’s intensive…

Post by sokkolaadezaak »

Vtt enduro Hertsberge Zat 10 dec 2011
Fietsverjaardag dramatisch geëindigd op Erik’s intensive…
De sokkolaadezaak-winterenduro’s worden stilaan een fietsbegrip in Vlaanderen, zoals bv ‘het Scheldepeleton’…. Iedereen kent het, en wil er wel eens meerijden. Zo kregen we deze morgen in Sleidinge 2 notoire Scheldepeleton hardrijders, Michaël en Patrick, - 2 Canondale linkadoors 29inch brothers,- aan de start in een omvangrijk peleton: Sokko, Schau, Mikele én (jawel)Fred, of de 4 crossmusketiers, vervolgens ook de die-hard old fashioned 26inch Mtb-ers Ans, Danymiet en King Upper en tenslotte de P-narellootjes Ijzeren Bart, P-boy himself (woont die nog op Sleidinge?) en Speculoos. Dit olijk bont gezelschap werd nog waardig aangevuld in Herstberge met Munkybuddy en Tsjee Pintelier…
Als ik goed kan tellen , zijn dat 14 stuks. Zeg nu nooit meer dat de Buddybikers een ontoegankelijke groep eliterijders is. Blijkbaar kan Jan, Pier en Pol schaamteloos en, bovendien gratis, meegenieten van de enduro-fun

De heenrit was even mooi, als gedeisd afgelegd, wegens verraderlijke rijm- en zelfs ijsplekken. God, wat een geluk dat we zonder ongelukken in Hertsberge zijn geraakt, maar kennelijk heeft elkeen inmiddels het rijden zonder steunwielen goed onder de knie. Terwijl iedereen vrolijk de voorbije week wegkwetterde met zijn rijkompaan, gidste Sokko de bende vlotjes en neus in de wind naar de gekozen vtt- startplaats voor deze week: Hertsberge, de bossen van Vlaanderen, de mooiste vtt van het winterseizoen! Exact dag op dag zette ik in 2010 voor het eerst mijn geheim wapen in, de Orbea TT Alu Crosser, happy bithday!
Iets voor 10u, na een snelle inschrijving, konden we op pad. Als dank voor mijn gidswerk mocht ik na een WC bezoek vaststellen dat het HVL-syndroom deze winter lelijk huishoudt: zowat iedereen was zonder boe of ba naar eigen goeddunken vertrokken. Eens we de natte herstbladeren ruiken, krijgt iedereen schrik van iedereen en neemt een beetje marge (versta voorsprong). Voor mij niet gelaten en met goede luim , Danymiet, de 2 Linkadoors 29inchers en Fred begonnen we d’er aan. Heerlijk cruisend door de bossen –soms bosautostrades, soms zanderig zuigende ondergrond, soms morre- en vlot tempo d’er inhoudend kwamen we snel bij BV1, nauwelijks 15km ver, en derhalve geen goesting om te stoppen. Het tweede deel van het rondje was om duimen en vingers van af te likken: single tracks, draaien en keren, balanceren op de laag drek en -met oog om minder begenadigde mederijders niet in gevaar te brengen- langs kleine gaatjes en deurtjes passeren. Even miste ik een pijltje en kwam weer bij de koprijders, wat later kwam Schau plotseling medekompaan spelen, waar kwam die uit? De vettige modder haalde serieus wat power uit de bovenbenen. De BV2 kwam dan ook als geroepen en bracht eindelijk opnieuw wat BB verbroedering tot stand; naar de koersvolgorde en wedstrijdrelaas was het raden, BB’s leken wel van overal te komen nu. Enfin er restten nu ca 15km tot de denkbeeldige streep, voornamelijk door de bosrijke residentiële wijk en het speelbosje in the end. Tussen de wat tragere deelnemers –naarmate de rit vorderde kwamen we meer en meer onder de mensen- was het techniek bovenhalen om voorbij te gaan, maar wat mij betreft best leuk. In dat gewoel loste ik de rol bij de besten van de dag: de 29inchers, Fred en good old Danymiet. Ca 5km voor het eind, met Schau in mijn spoor was de pret plots over: pad af –vat was al af- en te voet gesteld, maar mijn ongebreidelde parcourskennis leidde me wandelgewijs gauw bij de afspuitstand. En op mijn communiezieltje moest ik beloven nooit meer de lachten met BB’s die met zware BMW’s of Audi’s naar de startplaats komen, vandaag zou ik er mijn profijt mee doen huiswaarts, danke Munky!
De P-narellootjes waren zich ondertussen van geen kwaad bewust en zaten al lang bij de stoof. En met plezier liet ik mij voor deze keer lauweren met de trofee van Pi-Neut van de dag –te verkiezen bover ‘Neut’ van de dag,- na zowat 14.407 zorgeloze km het voorbije jaar. En als een echte profi nam ik plaats achter de geblindeerde ruiten van de ploegleiderswagen. En de anderen deden zoals bij aan vang van de rit: in verspreide slagorde naar huis en met enigszins paniekerige blik : ‘Sokko, langs waar moeten we rijden???’ ‘Geen idee’ antwoordde ik, ‘probeer misschien eens langst de vaort!’
De gecrashte crosser werd binnengebracht op Erik’s intensive care, deze avond mocht hij al naar de de kamer, je kan hem nog bezoeken op kamer 17, tot donderdag aanstaande.
Sokko-Stats 77km 3u °25,6 Cd 90 idt (HR °136 max 161) T 2° vtt deel 40km 1u36’ °25,1 HR °148)
Post Reply