Zwelling rechterteelbal

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
GL1500
Mountainbiker

Post by GL1500 »

Probeer eens een zadel met zo een gat in het midden, die zijn speciaal gemaakt om de druk van de edele delen weg te halen.

Greetz,
Danny.
mario
Mountainbiker

Post by mario »

GL1500 wrote:Probeer eens een zadel met zo een gat in het midden, die zijn speciaal gemaakt om de druk van de edele delen weg te halen.

Greetz,
Danny.
Ik dacht dat die eerder bestemd waren voor onze vrouwelijke medebikers, aangezien dit voor hen (normaal) een groter probleem zou zijn dan voor ons...
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Probeer een vrouwen mtb zadel, licht naar voor gekanteld.
De zaadleider ligt vrij, bloeddoorstroming is niet gehinderd, je steunt vol op je zitbeenknobbel zonder overdreven drukpunten, bewegingen worden niet gehinderd.
En als je van je zadel botst land je zacht.

(Volgens sommige ergonomen zijn deze meer geschikt voor mannen dan voor vrouwen.)
Jioske
Mountainbiker

Post by Jioske »

Bedankt voor de reacties!

Dus hier zijn mannen die op zo een vrouwen zadel rijden en voor hun zou het probleem nu opgelost zijn. En sommige beweren dat het probleem opgelost zou zijn door me is te laten meten. Dan kan ik misschien eerst beter eens een nieuwe zadel halen en daarna laten meten? Waar kan ik best gaan zien in Limburg voor zo een zadel? En ga ik dan niet uitgelachen worden met zo een vrouwen zadel? Achja wat maakt het uit zolang ik maar eens terug kan biken gdvd!!! :bounce:

Maar is er nu hier ook iemand die zich perfect in mijn plaats kon stellen... het zwellen van de rechter teelbal? :D
GL1500
Mountainbiker

Post by GL1500 »

Dat zijn geen vrouwenzadels, het zijn gewoon mannenzadels. Het verschil tussen een vrouwen- en een mannenzadel is dat een vrouwenzadel korter en breder is. Thats all. Er zijn ook vrouwenzadels met een gat erin omdat ook vrouwen gevoelig zijn in de schaamstreek (bij momenten toch :drunk: ). Probeer gewoon eens een MANNENZADEL met een gat erin. B2B heeft er verschillende in het assortiment zitten.

Greetz,
Danny.
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Jioske wrote:
Maar is er nu hier ook iemand die zich perfect in mijn plaats kon stellen... het zwellen van de rechter teelbal? :D
Nope, nog niemals meegemaakt #-o
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

De mannenzadels zijn voor veel mannen te smal aan de zit.
mario
Mountainbiker

Post by mario »

hier: http://www.rtisports.de/shop/terry_wome ... 4727zrxtqy hebben bijna alle mannen zadels die opening...
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

De zadel lichtjes naar voor kantelen werkt hier goed bij mij. Totaal geen last van zadelpijn of edele delen pijn. Het langste dat ik nu op mijn zadel gezeten heb is 3u20 minuten denk ik en totaal geen pijn.

Niet tever kantelen, want dan heb je de neiging om naar voor te schuiven. Gewoon juist genoeg dat de druk van uw spel is. :wink:
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Principe van een zadel... is dat het eigenlijk loodrecht moet staan (idd met een waterpas op die handel). Maar in desgewenste gevallen lichtjes voorovergeheld wanneer er toch nog raakvlak tussen aars en zak is (sjah hoe noemt ge da anders #-o ).

De story is eigenlijk dat ge op uw twee kontkaken moet zitten (damn weeral zo een woord #-o ). Nu kan je hierin heel ver gaan door je sag op te meten van de vork en dit in rekening te brengen met de verplaatsing van je zadel en dit terug te corrigeren maar daar ga ik nu niet over uitwijden...
Wat wel interessant is, is het verhaal van specialized en hun body geometry...

http://www.specialized.com/specs/spec.j ... lwidth=350

ps, dit gezegt zijnde wou ik toch even opperen dat je beter eerst aan je fietsgeometrie/jouw geometrie sleutelt en opmeet dan direct voor een ander zadel te gaan....

Groentjens
Post Reply