Zo 04/12/2011 Lommel
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
aanklamper
- Mountainbiker
Post by aanklamper »
na een afwezigheid van 5 weken wegens rugpijnen nu een beetje overmoedig geweest
met de bicke naar daar gefietst (36 km) de kleine tour gedaan en terug .goed voor 99kms
naar Lommel ging vrij goed met de wind in de rug,en ik was dus goed op tijd daar.iets na 8 ingeschreven en op het gemakje aan de kleine tour begonnen.het ging via center parcs richting Nederland met erg veel natuur
het werd wel drukker en drukker waardoor ik me regelmatig een beetje aan de kant gezet heb om de snelle treintjes te laten passeren
maar na de eerste splitsing ,een beetje voor de bevoorrading ,was het één en al rust
bevoorrading was ok en zelfs voorzien van verwarming.
deel 2 werd nog beter en beter.in tegenstelling tot mijn benen,die werden slechter en slechter.en tot mijn schande moest ik die enkele heuveltjes in de laatste 5 km zelfs te voet op
en toen moest de calvarietocht naar huis nog beginnen.wat heb ik die tegenwind vervloekt !uiteindelijk tegen een tempo van een 18 per uur aangekomen.zoals in het begin gezegd , beetje overmoedig geweest . volgende week wat minder kms voor mij. 
- adriaan de afrikaan
- Mountainbiker
Post by adriaan de afrikaan »
Heel mooi tochtje en heel goed georganiseerd.
De organisatie mag terecht fier zijn op hun tocht!
De organisatie mag terecht fier zijn op hun tocht!
- Svenbrm
- Mountainbiker
Vandaag ook deze tocht gedaan en alles was dik in orde. We zijn bij één van de laatste vertrokken en nergens drukte gehad. Zelfs bij de bevoorrading was nog soep, sportdrank en suikerwafels. Toen we een hot-dog aangeboden kregen kon het niet meer stuk. Kortom, leuke tocht en prima organisatie. Tot volgend jaar.
- switch87
- Mountainbiker
blijkbaar was ik 2 jaar geleden deze tt ook al komen doen, en idd, ik meende mij ook een zwaar stuk aan het einde te herinneren dat ik deze keer niet heb gezien. al bij al was het toch een fijne maar toch iets te lichte tocht. heb me wel geamuseerd deze voormiddagfrits motaar wrote:ik ben hier ook geweest,het parcours lag er nog behoorlijk goed bij vond ik,er waren ook wel wat "vettige stukken" bij,maar ja,poetsen moet je af en toe toch wel eens hé.Het parcours was niet meer wat het in februari was(zie link hierboven),toen was alles mooi droog en bolde het wat beter.Ook was dat zware stuk in het bos op die tallu langs het kanaal op het einde eruit gelaten,waarschijnlijk te veel plassen is die putten.frits motaar wrote:ik ben hier vorig jaar ook geweest,het is een fijn en technisch parcours.
ik ben daar achteraf nog eens terug geweest,en daar heb ik beelden van.
Let wel,dit is een combinatie van de 2 tochten te samen met een 70-tal km.
![]()
enjoy!
Toch nog een mooie training geweest!!
- TrailRider
- Mountainbiker
Post by TrailRider »
Zeer mooie tocht. Niet echt zwaar parcours, wat me goed uitkwam (was gisteren ook al in Mol geweest). En die bevoorrading was echt top: isostar sportdrank, appelsien, suikerwafels, hotdogs, brood met spek en soep met ballekes! Wij waren echter wel een van de laatsten, dus zal daaraan gelegen hebben.
Lijkt me trouwens dat er nog heel wat mooie mogelijkheden zijn in de streek waar we doorgereden zijn.
Lijkt me trouwens dat er nog heel wat mooie mogelijkheden zijn in de streek waar we doorgereden zijn.
- rony_rabijns
- Mountainbiker
Post by rony_rabijns »
9 Dabbers, 2 jonkies en 1 sympatisant reden de 45 kilometer in Lommel.
De weersomtandigheden waren niet ideaal de afgelopen dagen. Het was lang geleden dat het op de afspuitstand nog zo druk was.
Er was ook veel volk onderweg. Ook tijdens de après bleek dat ze niet zo veel bikers verwacht hadden. Het was aanschuiven om een stoeltje te bemachtigen. Ook de bewaakte fietsenstalling bleek al snel te klein.
Mooi was dat de organisatie afweek van de standaardroutes in Lommel en koos om een groot deel van de vaste track in Luyksgestel (NL) op te nemen. Het is eens wat anders dan de traditionele lange stroken langs het kanaal.
Het filmen onderweg was niet simpel: modderspatten, regendruppels, aangeslagen lens, ...
De compilatie van de beste beelden kan je bekijken op
www.dabbers.be
De weersomtandigheden waren niet ideaal de afgelopen dagen. Het was lang geleden dat het op de afspuitstand nog zo druk was.
Er was ook veel volk onderweg. Ook tijdens de après bleek dat ze niet zo veel bikers verwacht hadden. Het was aanschuiven om een stoeltje te bemachtigen. Ook de bewaakte fietsenstalling bleek al snel te klein.
Mooi was dat de organisatie afweek van de standaardroutes in Lommel en koos om een groot deel van de vaste track in Luyksgestel (NL) op te nemen. Het is eens wat anders dan de traditionele lange stroken langs het kanaal.
Het filmen onderweg was niet simpel: modderspatten, regendruppels, aangeslagen lens, ...
De compilatie van de beste beelden kan je bekijken op
www.dabbers.be
Deftig tt'ke
Tt was in orde. Vlotte inschrijving, perfecte bevoorrading en voldoende afspuitstanden. Tevens zeer ruime parking. Licht lopend parcours met bijna geen enkele kruising openbare weg. Pluim voor de organisatie. Thx!