Marzocchi MX Comp ETA 2004
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
OEM spul, kan goed zijn, feit is dan wel dat het verkrijgbaar was en verkrijgbaar is dus kan men dan nog spreken van OEM... bij mijn weten is OEM bijlevering bij bestaande producten. Op deze manier ga je over naar retail eh. Aangezien het aanbod hierin toch ook vrij constant en groot is bij sommige shops
Het is en blijft OEM materiaal (soms verschillend van het retail product, maar vaak identiek, meestal zonder fancy verpakking en extra's) wat dan in principe onrechtmatig over de toonbank gaat.
Da's meteen ook de reden achter de lage prijs waarschijnlijk (veel lagere aankoopprijs voor de winkel).
En zo lang de distri het oogluikend toelaat (het is en blijven verkoopscijfers, zij het met een kleinere marge)...
Da's meteen ook de reden achter de lage prijs waarschijnlijk (veel lagere aankoopprijs voor de winkel).
En zo lang de distri het oogluikend toelaat (het is en blijven verkoopscijfers, zij het met een kleinere marge)...
Kleine update: wat meer spelen met de rebound en de luchtdruk (onder de waarden die Marzocchi zelf aangeeft voor mijn 60-62 kg) geeft een verschil van dag en nacht met mijn MXC.
Mijn (test)rit van vandaag met 25 psi en "50% rebound" wel niet kunnen uitrijden wegens geforceerde knie (en terugrijden met 1 been
), maar de eerste indruk met deze instelling was erg positief. De vork is veel actiever en absorbeert veel beter de kleine oneffenheden (in plaats van er meer over heen te hobbelen). Ze gebruikt nu ook een stuk meer veerweg, evenwel zonder dicht te slaan. De SAG blijft ondanks de lage druk ook binnen aanvaardbare grenzen ('k heb al gasten met een Marz gezien met 4 centimter SAG
).
Ik was al aan het uitkijken naar een andere vork, maar nu is dat al helemaal niet meer zo zeker. De positieve commentaren hier (vooral over het geboden comfort, want dempen van de grote schokken deed mijn vork wel) vallen nu veel beter te begrijpen.
Mijn (test)rit van vandaag met 25 psi en "50% rebound" wel niet kunnen uitrijden wegens geforceerde knie (en terugrijden met 1 been
Ik was al aan het uitkijken naar een andere vork, maar nu is dat al helemaal niet meer zo zeker. De positieve commentaren hier (vooral over het geboden comfort, want dempen van de grote schokken deed mijn vork wel) vallen nu veel beter te begrijpen.
Ik sta momenteel op het punt een nieuwe vork te kopen, maar ik weet nog niet direct welke, ze mag niet te duur zijn dus dacht ik aan de Marzocchi Comp MX of de Marzocchi Comp MX eta. Kan mij iemand het verschil eens klaar de duidelijk uitleggen. Termen zoals rebound, en preload, ... ik snap er niet echt veel van :s
En 105 of 85 mm? wat is het beste? kan mij iemand deskundig advies geven?
Ik weeg ongeveer 93 kg.
En 105 of 85 mm? wat is het beste? kan mij iemand deskundig advies geven?