edge 800 .... ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Sniper_78
Mountainbiker

Post by Sniper_78 »

Hoe werkt de hartslagmeting op de edge 800?
En kun je ook trainingen ingeven zoals bij polar??

Rij zelf nu 3 jaar met polar.
Kagge
Mountainbiker

Post by Kagge »

Kan er mij iemand zeggen waarom de snelheid zo 'n bokkesprongen maakt tijdens het rijden.
Het ene moment rijd ik 24 km en het andere moment is het 27 km.

Heb de indruk dat als ik onder de bomen rijd dat de afgebeelde snelheid niet correct is. Kan een indruk zijn.

Mijn Edge stat op een MTB --> moet een diameter van het wiel inegeven worden hiervoor?

Tnaks
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Kagge wrote:Kan er mij iemand zeggen waarom de snelheid zo 'n bokkesprongen maakt tijdens het rijden.

Heb de indruk dat als ik onder de bomen rijd dat de afgebeelde snelheid niet correct is. Kan een indruk zijn.

Mijn Edge stat op een MTB --> moet een diameter van het wiel inegeven worden hiervoor?

Tnaks
Als er iemand voor uw tv toestel staat en je wilt zappen gaat het ook niet lukken, maw in bosrijk gebied is het GPS signaal zeer zwak en gaat de GPS 'flippen' met de snelheid, maar uiteindelijk klopt de afgelegde afstand, gemiddelden, etc.
hondahornet
Mountainbiker

Post by hondahornet »

RigolleM wrote:
Kagge wrote:Kan er mij iemand zeggen waarom de snelheid zo 'n bokkesprongen maakt tijdens het rijden.

Tnaks
Als er iemand voor uw tv toestel staat en je wilt zappen gaat het ook niet lukken, maw in bosrijk gebied is het GPS signaal zeer zwak en gaat de GPS 'flippen' met de snelheid, maar uiteindelijk klopt de afgelegde afstand, gemiddelden, etc.
Of de wielsensor staat niet goed afgesteld, de wielomtrek wordt, normaal gezien, automatisch bepaalt door de edge.
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

hondahornet wrote:
RigolleM wrote:

Tnaks
Of de wielsensor staat niet goed afgesteld, de wielomtrek wordt, normaal gezien, automatisch bepaalt door de edge.
Hoe doet hij dat?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

KRZA wrote:
hondahornet wrote:
RigolleM wrote: Als er iemand voor uw tv toestel staat en je wilt zappen gaat het ook niet lukken, maw in bosrijk gebied is het GPS signaal zeer zwak en gaat de GPS 'flippen' met de snelheid, maar uiteindelijk klopt de afgelegde afstand, gemiddelden, etc.
Hoe doet hij dat?
Adhv de GPS sensor, zonder GPS signaal neemt hij de oude wielomtrek, dus als je vaak verandert van fiets/wielen/banden laat je deze op 'Auto calculate' staan, heb je geen GPS signaal (indoor bv.) dan vul je deze best manueel in.
Thierry
Mountainbiker

Post by Thierry »

Via GPS-signaal weet je Edge 800 welke afstand je afgelegd hebt, bijvoorbeeld 30 km.
Via de snelheids/cadans sensor (plus magneetje op spaak in 't achterwiel) weet de Edge 800 hoe vaak je wiel heeft rondgedraaid.

30 km gedeeld door aantal omwentelingen = wielomtrek ...

Je moet natuurlijk wel een zekere afstand afgelegd hebben bij goede satelliet-ontvangst vooraleer je een nauwkeurige waarde hebt. 't Volstaat niet om efkes 4-5m op en af te rijden in je garage om je wielomtrek te laten bepalen.

edit : RigolleM was ietske sneller 8)
Sniper_78
Mountainbiker

Post by Sniper_78 »

Dus best wel een cadanssensor nemen?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Sniper_78 wrote:Dus best wel een cadanssensor nemen?
Heb je niet nodig als je niet wilt trainen op cadans, de registratie van snelheid via de GPS sensor voldoet!
Mijn cadanssensors staan enkel op mijn racers, op de MTB krijg ik mijn cadans toch niet onder controle (trainen doe ik enkel op de racers) en met de modder erbij gaat die sensor een kort leven tegemoet.
steven Vl
Mountainbiker

Post by steven Vl »

Beny wrote:
Misty wrote:Heb de 800 en werk met garmin connect ! Ik kom van polar zo'n 10jaar gebruiker met de oudere software om je trainingen in te lezen en wat ik heel hard mis bij garmin is je totale tijd in alle hartslag-zones per training , ook het weekoverzicht hoeveel % je in iedere zone gefietst heb vind ik heel belangrijk ! Iemand een oplossing msh met andere trainingssoftware's van garmin ? Trainingscenter vind ik maar niks en al geprobeerd ! Wachtend op een antwoordje zoek ik ondertussen verder !!

Misty ,
In TC
Tabblad geschiedenis
Ipv "kaart" kiezen voor "totalen"
Aan de rechterkant kun je de grafiek kleiner maken (verticaal tussen de vensters staan en naar beneden slepen)
Als je iets verder doorsleept naar beneden verschijnt er een tweede "totalen venster" met per bereik info
Zo krijg je inderdaad de tijden in elke zone maar per rit.
Bij Polar Pro trainer zie je dit per rit, maar ook per week indien je wil.
Je zou alle gegevens van het trainningscenter in excel stoppen en daaruit verder werken, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Het zou leuk zijn dat je je totalen per bereik ook per week kan bekijken. Een traningsschema wordt per week bekeken en met dat als idee is het makkelijk dat ook je totalen/bereik per week worden weergegeven.
Iemand een idee of dit mogelijk is?
Post Reply