Cube frame maat vraag

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
fabius
Mountainbiker

cube ltd cc

Post by fabius »

hoi,

ik sta op het punt een cube ltd cc te kopen maar twijfel nog over de correcte afmeting.
Ik ben 1m78 en heb een binnenbeenlengte van 86.5, ze hebben mij een 20" aangeraden, graag jullie reacties.

http://www.cube.eu/nl/hard/special/ltd-cc/

thx a lot
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

@funky, als je je goed voelt op je fiets zoveel te beter, maar blijf toch bij mijn standpunt dat je frame te groot is ;).
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Heb je al eens naar de andere cijfertjes gekeken dan alleen seat tube #-o

Bv. een Cannondale Flash 29'er medium is een 17" en heeft +/- dezelfde lengte als bovenbuis :wink:
fabius
Mountainbiker

Post by fabius »

thx voor de reactie

maar vergelijk je dit dan met jouw fiets, want als ik de technische fiche van een trek 8500 bekijk dan is de 20" van cube amper 20mm hoger dan de 18.5" van trek.

grtz
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

bovenbuislengte vind ik belangrijker dan de zadelbuis...
fabius
Mountainbiker

Post by fabius »

bovenbuislengte van trek 8500 / 18.5" is 607mm en die van een cube ltd / 20" is 599 dus zit ik wss toch goed met een 20"

thx
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

wil je zeker zijn laat je opmeten, alles is persoonlijk, ik meet 1.78 binnenbeenlengte 86,5 laten opmeten door luc piron, en heb voor trek een 17,5 en mijn ex cube ltd comp was een 18". veel hangt ook af van je bovenbeenlengte romplengte etc. als je frame te groot is ga te weinig drop hebben. en zal je u stuurpen moeten omdraaien je zadel teveel naar voor moeten om goed tov je bracket te zitten.
fabius
Mountainbiker

Post by fabius »

ik heb me vroeger reeds laten opmeten en aan diezelfde persoon om raad gevraagd met de cube specs en hij heeft mij ook een 20" aangeraden.
Op het eerste zicht vind ik die 20" idd ook aan de grote kant, dus proefrijden zal de enige oplossing zijn....
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Montieken wrote:wil je zeker zijn laat je opmeten, alles is persoonlijk, ik meet 1.78 binnenbeenlengte 86,5 laten opmeten door luc piron, en heb voor trek een 17,5 en mijn ex cube ltd comp was een 18". veel hangt ook af van je bovenbeenlengte romplengte etc. als je frame te groot is ga te weinig drop hebben. en zal je u stuurpen moeten omdraaien je zadel teveel naar voor moeten om goed tov je bracket te zitten.
Ik zit ook meer in uw lijn te denken, 20 inch is normaal te groot als het een wedstrijdrijder zou zijn, recreatief zou het kunnen.
Ik zou in zijn geval ook kiezen voor een 19 inch cube 29 er of een 18 inch 26 er.

PS. Montieken ik heb al een mail gehad van Emrin, ze hebben heel wat Cube's in de winkel staan , ook het nieuwste model van de 29 er maar die wordt nog niet verkocht wegen opendeurdagen in december.

Ik moet zeggen men twijfel is er ook nog steeds tussen 29 en 26 er. ](*,)
RVH
Mountainbiker

Post by RVH »

Montieken wrote:@RVH best is gaan kijken bij emrin zelf, maar die bestellen meestal wat de klant wenst, heeft wel wat in de showroom staan, indien er een model in stock is in je maat en goesting....ik zou zeggen spring er eens binnen, zeer sympathieke mensen.
Klopt volledig, wel stevig veranderd en uitgebreid daar vergeleken met 20 jaar geleden =D>
Post Reply