Goodfellas mountainbikefriends Dendermonde

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
blade
Mountainbiker

Post by blade »

jaja er is nie slecht gereden vandaag ze :drunk: spijtig in begin veel straat he #-o maar op laatste die bossen dat was beter he =D> en die snelheids manneke's :evil: op straat ja, maar ne keer veld of bos [-X reden ze ferm in onze weg :-? he mannen, volgende zondag bornem :bounce:
VTom
Mountainbiker

Post by VTom »

blade wrote:jaja er is nie slecht gereden vandaag ze :drunk: spijtig in begin veel straat he #-o maar op laatste die bossen dat was beter he =D> en die snelheids manneke's :evil: op straat ja, maar ne keer veld of bos [-X reden ze ferm in onze weg :-? he mannen, volgende zondag bornem :bounce:
Jaja Sissen uw beentjes zaten goed gisteren =D>
Hopelijk in Bornem niet te veel "baanjanetten" #-o
blade
Mountainbiker

Post by blade »

VTom wrote:
blade wrote:jaja er is nie slecht gereden vandaag ze :drunk: spijtig in begin veel straat he #-o maar op laatste die bossen dat was beter he =D> en die snelheids manneke's :evil: op straat ja, maar ne keer veld of bos [-X reden ze ferm in onze weg :-? he mannen, volgende zondag bornem :bounce:
Jaja Sissen uw beentjes zaten goed gisteren =D>
Hopelijk in Bornem niet te veel "baanjanetten" #-o
haha :lol: ik moet u gelijk geven ze, baanjanetten :lol: er waren er veel he verleden zondag :wink:
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

Afgelopen zaterdag met Kristof naar Maasmechelen getrokken om er te gaan biken. Het was de moeite waard.
Bij aanvang van de tocht en op het einde was er telkens een asfaltstrook van +-3km, voor de rest zijn we de bossen niet uitgekomen =D> In 't begin me wat laten opjagen door een groepje wieltjeszuigers om dit vervolgens na 20tal km aan de eerste helling te moeten bekopen #-o Kristof en ik dachten dat we de eerste terril achter de rug hadden maar bij de eerste bevoorrading werd het ons snel duidelijk dat dit helemaal niet 't geval was. De terrils staan maar na de 2de bevoorrading op 't programma #-o
Tussen de 1ste en 2de bevoorrading was het speelterrein in en rond een zandgroeve. Deze keer was ik toch iets behoudener vertrokken en 't ging zeer goed ... op en neer, in en uit de groeve :bounce: Kort bij de tweede bevoorrading dacht ik wel even dat m'n pijp plots helemaal uit was, ik geraakte voor geen meter meer vooruit. Gelukkig hoorde ik snel een geruststellende 'godverdomme dat gaat hier 10% naar boven' :lol: Oef, het lag niet aan mij ! Het bleek idd een klim te zijn maar zo zag 't er niet uit :lol: Aan de 2de bevoorrading wist ik wat me te doen stond, bijtanken !!
Nadien de laatste 12km, met de 2 terrils, met enige schrik aangevat. Het was echter Kristof die 't eerst echt is verschoten na een ontmoeting met een schotse hooglander (zie foto) :lol: Het lachen zou me snel vergaan, het was tijd voor dé terrils !! Ik ben niet te beroerd toe te geven dat ik 't grootste stuk naar boven van de terrils te voet heb moeten afleggen. Geen excuus ... 't ging me gewoon niet: te vermoeid, te stijl ... :oops: Kristof heeft dat veel beter gedaan en op een klein stukje van de eerste terril na heeft hij ze beiden opgereden =D> De afdaling was evenmin kinderkak, stevig naar beneden maar fun. Na de terrils stond er nog een bezoekje aan een freeride-parcours op't menu om vervolgens hobbel de bobbel binnen te rijden.
Bij aankomst na de douche genoten van een super Chouffe'ke en een lekkere maar met de meest eigenaardige - roze met stukjes augurk erin maasmechelse - saus overgoten bbq-worst.

Voor herhaling vatbaar maar niet te onderschatten :lol:

Volgende week Bornem ! :bounce: Yes !

Image
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

Er stond een leuk filmke van maasmechelen op het forum. dat gaf al een goede indruk van wat je daar voorgeschoteld hebt gekregen. Het leek me daar een goed golvend terrein. Geef toe, het is toch indrukwekkend wanneer je zo'n terril nadert. Je ziet die van kilometersver al liggen. Je denkt dan nog: OOohhhh dat lijkt me allemaal wel mee te vallen. Tot je plots aan de voet staat, dan besef je pas hoe indrukwekkend dat is en steil :drunk:

wij hebben ons goed geamuseerd in haasdonk. Veel baan in het begin en veel wind. Er was meer wind dan vorige week in De Panne, begot. De snelheid lag van bij de start al hoog. Wss omdat iedereen zo snel mogelijk in de bossen wou rijden :lol: De bossen waren het leukste stukje natuurlijk. Je zorgt ervoor dat je als eerste zit en knalt dan de bossen in... om dan na 5 bochten achter een groepje vast te zitten. gelukkig zijn we hoffelijk genoeg om het nodige geduld aan de dag te leggen. Behalve de Sisse mss, die bijna 3 dames van de baan rijdt omdat 'm achterom kijkt :lol: Hij was het mss beu om keer op keer dezelfden te moeten inhalen.

Met het velooke nog terug gereden naar huis. Uiteraard in tegenwind én regen. Wat een idee 8) Volgende week in Bornem. Wss met den auto!
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Het zal misschien aan mij liggen, maar ik zag die terrils niet van kilometersver liggen #-o En ja, zo'n beest dat plots op het parcours staat, doet mij wel verschieten... dacht al bij mijn eigen: Wat is 't volgende: ne bizon, lynx of wolf 8-[
Die terrils zijn steiler dan ze eruit zien op video's, ge moogt rekenen op stijgingspercentages tussen 15% en 30% en dat voor tientallen meters lang... gene zever :roll:

Normaalgezien van de partij in Bornem.
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

Ik zal wss ne andere terril opgereden zijn :-D liep dat beest vrij rond of zo? wtf?
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

el stevo wrote:Ik zal wss ne andere terril opgereden zijn :-D liep dat beest vrij rond of zo? wtf?
Jaja, dat liep daar vrij rond. Ben al content dat ge met 'wtf' reageert, de Jan deed of dat de normaalste zaak van de wereld was :-)
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

ze zijn daar wel het een en ander gewoon in sint gillis... geen normale mannen ze
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

Ikke zondag ook naar bornem.

Ik ga naar daar met de fiets, nog kanidaten ?
Post Reply