Za 26/11/2011 Mol :: Sunparks MTB Weekend

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
molenbiker
Mountainbiker

Post by molenbiker »

na 7 jaar medewerkers geweest van dat weekend kozen ze blijkbaar voor andere mensen, zijn dit jaar niet meer gevraagd waarom weten we niet, ik heb daar altijd de inschrijvingen gedaan met een glimlach! mijn man en dochter de bevoorradingen met een hele toffe ploeg maar blijkbaar waren ze op zoek naar andere !!!
CyclingDream
Mountainbiker

Post by CyclingDream »

Vandaag dag 2 gedaan van het mountainbike weekend te Mol !

De 40 Km route was maar 35 Km met veel meer bos dan de dag er voor !

Je kan de 2 verschillende omlopen bekijken in Google Earth/Maps (Street-View) en dowloaden als Gps track via,

-> http://www.gpscyclingtour.be/mtb/-mtb-p ... index.html

Scroll dan verder naar -> Sunparks Weekend Dag 1 (Nov. 2011)... en Sunparks Weekend Dag 2 (Nov. 2011)...

www.gpscyclingtour.net

:wink:
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

:lol: vandaag met junior de 23km gedaan...zelfde route als vorige jaar dus veel fun gehad
. Yippie,dit is waarom we in mol komen crossen :-)
de P
Mountainbiker

Post by de P »

Ben ook een wkendje naar Mol geweest......was inderdaad beter thuis gebleven. Maar ja de vrouw en de kinderen mee...
De zaterdag met de kinderen gereden en inderdaad na 7 km langs de BAAN de Bloso route moeten volgen. Langs die 7 km LANGE BAAN lagen de single tracks rechts van mij te lachen......
Wij zijn gegaan voor de 35 km en uitgekomen op 37,5 km...
De zondag alleen gereden en 't was er direct boem op, single tracks zoveel je wilt...maar na 34 km terug in Sunparks ??????
Denk dat ze probleem hebben met hun metertjes....
Wat mij opviel was dat er veeeelllll minder volk was of 5 jaar geleden....en met reden blijkbaar.
Bevooradingen waren heel simpel om niet te zeggen karig en wat moest doorgaan voor een "pasta buffet" 't ja !!!
Maar aj we zijn d'er eens uit geweest ééé maar den dezen zullen ze volgend jaar niet meer zien.
grtz
P
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

Heeft er iemand Filip Meirhaeghe gezien ? Want die staat hierboven nog altijd met een banner te pinken ...

Als je je naam verbindt met zo een organisatie mag je toch iets van kwaliteit verwachten...maar aan de reacties te lezen...

Ik ga in februari naar Sunparks, 'k zal mijn MTB ook meenemen en ik zal dan ook de Bloso route eens gaan rijden zeker... :-?
pandasan
Mountainbiker

Post by pandasan »

die hebben we inderdaad gezien ,meer zelfs vandaag hebben we met een man of 8 een workshop techniek gedaan met filip,een toffe ervaring en een heel sympathieke mens,workshop duurde ongeveer 2u 30 ,hij heeft ons nuttige tips gegeven hoe je bvb door losse ondergronden moet rijden ,hoe je steile afdalingen moet nemen enz,heel leerzaam en zeker de moeite.
wat de ritten betreft had ik er ook meer van verwacht zeker op zaterdag,we hebben de 52 km gereden en er zat veel baan in en uitsluitend bloso -parcour ,vanmorgen de kleine toer van 25km gereden en daarna met filip en andere mtb'ers nog eens 25km,parcours vandaag waren stukken beter dan gisteren,met veel bos en single tracks en dat maakte veel goed.
we hebben ons goed geamuseerd dit weekend .
de 3 amigo's
wtc lovendegem
Wdriver
Mountainbiker

Post by Wdriver »

Degenen die op zondag gereden hebben zullen het zeker niet beklaagd hebben. Afstand was inderdaad een viertal kms korter dan voorzien. Maar de single-tracks volgden elkaar op en persoonlijk was ik zowel in de voormiddag als namiddag getuige van de clinic op de Galbergen door Filip Meirhaeghe. De deelnemers waren overenthousiast, zelfs degenen die in het decor zijn beland, er was er zelfs ene bij die meer op een mijnwerker geleek, na de sessie, dan op een mountainbiker.Filip stond iedereen te woord en stond je er op te kijken, werd je zelfs gevraagd of je geen goesting had om ook eens een afdaling te wagen.
En voor degenen die eens op de Kempense meren in Sunparcs komen logeren,één aanrader, breng uw mountainbike mee. Vanuit het park ben je zoet voor tientallen kms mountainbikeplezier , in de volle natuur, de paadjes liggen er voor het rapen.En....volgende zaterdag kan je in Mol van één van de fijnste mountainbiketochten genieten, vertrek aan het technisch atheneum , vlak tegen het centrum van Mol, maar direct richting Galbergen voor volle fun.
dickino
Mountainbiker

Post by dickino »

Hey,

Reeds mijn 6 ( of 7e, kweet het al niet meer ) deelname aan het mountainbike weekend van Sunparks.
Deze maal bungalow geboekt bij Center Parcs ( 13 km van Sunparks ) en daar veeeeeeeel beter bediend dan in Sunparks.

De eerste rit : Zoals iedereen hier zegt, die eertste 7 km ??? Daarna was het een mooie rit alhoewel ik vond dat de vorige jaren de rit veel beter was.
De tweede rit : Zelfde als andere jaren, toffe rit maar een beetje kort.

Heb hier in september ook een weekend geboekt en de zaterdag in Mol en de zondag in Overpelt gereden. Dat was andere koek !!! Wij zijn niet van de streek maar ik denk dat er veel meer uit te halen is ...

Zal waarschijnlijk ook mijn laatste sunparks weekend zijn denk ik. Zal in de toekomst zelf mijn mountainbike weekend maken ...
nielsdw
Mountainbiker

Post by nielsdw »

Heb weekend verbleven in Sunparks zelf. De rit van zaterdag viel in vergelijking met vorig jaar een beetje tegen. 't Leek wel of we moesten tot aan 't bos rijden om daar echt aan de tocht te beginnen. Daarna viel het goed mee. Ben niet van de streek en dus zat ik er niet mee in om de pijlen van Bloso te volgen. Enkel jammer voor de mensen van de streek.

De rit van zondag was een kopie van die van vorig jaar op dezelfde dag. Op de te korte afstand na dik in orde. De bevoorradingen op beide dagen waren daarentegen wel wat simpel. De pastaavond eveneens. Weinig keuze. Heb er wel het beste van gemaakt en dus een goed weekend gehad.
JAT
Mountainbiker
Location: Canyon AL6.9 2015 (29") - Thompson Curve 2011 (26")

Post by JAT »

Wij zijn met 6 bikers en onze partners afgezakt uit Izegem naar Mol.
Voor ons was het alvast een geslaagde combinatie.
Naast het fietsen hebben we er zelf het beste uitgehaald,
lekker gekookt, aperitiefjes, degustiefjes, zwemmen met de kids.
Pasta avond met als afsluiter Filip Meirhaege aan onze tafel, ha ja als hij alleen is moet hij toch ook wat gezelschap krijgen hé.
(toffe mens trouwens, één van vlees en bloed zoals wij)
De tochten vonden wij alles behalve slecht, akkoord op zaterdag was de aanloop naar het de eerste off-road wat te lang, en ja op de bevoorrading was geen energiedrank, maar wel bouillonsoep.
Maar wat maakt het uit, als je een weekendje wil laten slagen moet je er zelf ook iets van maken hé.
Wat misschien wel mocht is wat meer info en promo rond de workshops en randactiviteiten.
Voor de mensen uit Mol en omgeving alle begrip dat je niet wenst te betalen voor een bloso, voor ons lagen de kaarten anders hé.
Conclusie een geslaagd weekend! =D>
Post Reply