Za 26/11/2011 Maasmechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jo[ke]
Mountainbiker

Post by Jo[ke] »

Brockie wrote:
Jo[ke] wrote:Heb vandaag de 34km gedaan met m'n zoontje (10j).
Met 34,5km en 420hm op de teller toch wel een straffe tocht voor 't manneke maar hij heeft het prima gedaan =D> =D> =D>
Hij is zelfs op veel plaatsen boven geraakt waar menig biker afstapte, uiteraard tegen zijn eigen tempo maar hij dééd het toch maar!
Ik ben écht fier op hem! :drunk:
We vonden het heel leuk en mooi!!
Dan denk ik dat ik je nog even aan de 2de bevoorrading heb gesproken, heb hem idd op een bepaald moment vlot zien naar boven rijden. dikke chapeau voor hem.
Inderdaad, dat klopt!

Over het algemeen kreeg hij veel toffe reacties en aanmoedigingen, dat is wel fijn!
Enkel op het smalle paadje (naast de omheining) vond iemand het nodig om te grommen dat het manneke "een heel peloton aan het ophouden was".
Maar ja, zo iemand moet dan maar wedstrijden gaan rijden ipv toertochten. De TT's zijn tenslotte voor iedereen naar eigen vermogen en we zijn toch allemaal ooit moeten "beginnen", en dat zal in het begin voor iedereen, zelfs voor de grootste koerskonijnen, wat trager geweest zijn met het nodige vallen en opstaan hè?!
Rex
Mountainbiker

Post by Rex »

Roel K wrote:er zijn mij 2 mannen van Rabobank 'voorbijgevlogen', iemand een idee wie dit waren?
Bram Tankink en Maarten Wynants
MX DUDE wrote:Die 2 Rabomannen heb ik gezien op de terril,ene reed op die eerste toch wel voor 2/3 omhoog met zijne crossfiets ,knap!!!=D>
Als het ne grote was zal het Maarten wel geweest zijn.
switch87
Mountainbiker

Post by switch87 »

na de bevoorrading werd het heel mooi, alleen spijtig dat mijn ketting het na 24 km begaf, dan nogmaar een wandeltochtje gemaakt van bijna 8 kilomer. maar het was toch een fijne voormiddag, en mijn fiets is ondertussen ook piekfijn in orde met een blinkende en herstelde ketting erop, volgend jaar eens proberen wat verder te geraken #-o
switch87
Mountainbiker

Post by switch87 »

Jo[ke] wrote:Enkel op het smalle paadje (naast de omheining) vond iemand het nodig om te grommen dat het manneke "een heel peloton aan het ophouden was".
Maar ja, zo iemand moet dan maar wedstrijden gaan rijden ipv toertochten. De TT's zijn tenslotte voor iedereen naar eigen vermogen en we zijn toch allemaal ooit moeten "beginnen", en dat zal in het begin voor iedereen, zelfs voor de grootste koerskonijnen, wat trager geweest zijn met het nodige vallen en opstaan hè?!
ik ging een paar jaar geleden chronoritten rijden in de ardennen, daar was het een wedstrijd en toch deden de snelle mannen niet zo iritant als hier sommigen op de tt´s doen. daarstraks nog ene op zijn bakkes zien gaan die mij langs de smalle kant voorbij wou zonder verwittigen, juist goed zou ik zeggen.
Ik heb u en uw zoontje ook zien fietsen, of toch iemand met zijn zoontje van rond die leeftijd, die mannen zouden daar beter wat respect voor hebben, binnen een paar jaar is hij waarschijnlijk beter dan hen :wink:
wee
Mountainbiker

Post by wee »

was weer een mooie rit , tweede jaar op rij , echt de moeite om een uurtje heen en een uurtje terug te rijden
Voervallei Vossem
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Vandaag ook de 55 km gaan rijden in Maasmechelen.
Rond 11u aangekomen en rond 11u15 vertrokken.

Absoluut geen last gehad van drukte of teveel volk.

De verdeling van de bevoorrading von ik een beetje vreemd. De 1e was "pas" iets over de helft" maar stoorde me helemaal niet.
Aan de bevoorradingen was er zeker genoeg keuze en zelfs soep met ballekes op de 1e :-)
Op de 2e bevoorrading nog een klapke gedaan met 2 bikers (ik geloof van PowerBikers uit Bocholt ?)

Over de tocht kan ik niets dan lof hebben : zeer mooie stukken met veel afwisseling en relatief weinig asfalt.
Ik had bijna 2 weken niet op de fiets gezeten maar het tempo was nog naar mijn goesting.

Mijn bedoeling was om de terrils mee te doen, maar op de 1e helling met de houten dwarsbalkjes was het al prijs :-(
Op één van de balkjes slipte mijn achterwiel door en gleed links opzij waardoor ik met mijn volle gewicht (en dat kan tellen) op mijn knie ben gevallen op de balk... Milj**r da deed nie goe... toen ben ik terug naar beneden gewandeld om daar de eerste pijn even laten weg te trekken.
Ik heb dan ook wijselijk besloten om de tocht zonder de terrils verder te rijden.
Langs het water is het ook zeer mooi fietsen :-)

Oh ja, vlak voor de helling waar ik ben gevallen stond ook ineens zo'n grote harige bruine koe met serieuze horens op het paadje. Chance dat ge er nog langs kon fietsen. Hoe zou ge anders zo'n beest aan de kant moeten lokken ? Moet dan één van de bikers zichzelf opofferen om dat beest de boskes in te lokken ? :-)

Het laatste stuk heb ik bijgevolg "rustig" uitgereden.
Ik had 56,3 km op de teller en heb er net geen 3u over gedaan.
Garmin connect zegt dat ik 447 hm heb gemaakt, kan da kloppen ?

Douches en fietsenstalling waren ook dik in orde.
Handjes op elkaar voor de organisatie =D> =D>

Zeker en vast tot volgend jaar.
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

Door de aanhoudende droogte was het perfect biken. Heb alle vorige edities gereden maar nooit zo goed kunnen bollen hier als vandaag. Net als een paar vorige reacties was de treinbil vlak voor de laatste linkse bocht op terril 1, er eentje teveel. Doorspinnend wiel en dus geparkeerd. Mijn raceking stond op 2,3bar, had er wel wat kunnen uitdoen, maar toch maar naar boven gewandeld (was net te nipt met de gemonteerde racecasette). prima band trouwens die raceking bij droog weer! 2de terril vlot bovengeraakt en ook de afdaling was prima te doen. :P
Voor de rest prima bepijling en goed bevoorrading. =D> =D>
Volgens mijne VDO 54,5km met 680Hm.

Vond het wel raar dat men zei dat er een tombola was, maar heb nergens een lijst met de uitslag hiervan gezien :-k
FlipTrip
Mountainbiker

Post by FlipTrip »

Heel mooie tocht. Idd geen last van de drukte. We hebben de 44km gedaan. Mijnterril helaas te voet moeten doen. Serieus afgezien vandaag.

Die kleine zijn we ook tegen gekomen. Chapeau!

En die met de kapotte ketting ook :wink:
Funky242
Mountainbiker

Post by Funky242 »

Ik vond het ook perfect. Vertrokken rond 9 uur en ik vond de drukte absoluut meevallen, nergens de indruk gehad dat het drummen was. Ik heb ook een tijdje in de buurt van de papa met zijn zoon gehangen, en dat gastje deed het echt prima, respect !

Helaas moeten stoppen na de 34 km, mijn bikepartner was een beetje ziek en heeft al moeite moeten doen om die uit te rijden, dus de terrils waren geen optie...
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

ben ook hier geweest,met 57km en 725hm (3terrils!!) :-({|=
2 officiele en 1 on-officiele(met asfaltwegje)
OVERAL naar boven gereden,en daar heb ik natuurlijk bewijzen van,maar dat duurt nog even voor dat het filmpje af is. :bounce:
Last edited by frits motaar on Sat 26 Nov 2011 20:21, edited 1 time in total.
Post Reply