Za 26/11/2011 Maasmechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rozi
Mountainbiker

Post by rozi »

Ben ook juist terug van Maasmechelen. Door omstandigheden de 24 moeten rijden. Hiervan was zeker de helft over asfalt. Als ik dan in kantine bij nuttigen van een lekkere La Chouffe (eens iets anders als die Leffe) op projectiescherm lees dat er dit jaar extra veel bos is, vraag ik me af hoe het in het verleden was. Volgens mij is bedoeling van de tochten dat alle afstanden evenredig behandeld worden en de korte bv niet stiefmoederlijk. Want als ik volgend jaar 4 of 5€ voor 12 km bos en 12 km asfalt moet betalen (Fietspromo verhoogt zijn prijzen met 1€) rij ik hier in de omtrek wel een persoonlijk bostochtje.
Nog een vraagje : ben om 10.30 vertrokken. Zouden er toen al 1000 vertrekkers geweest zijn ? Want van de beloofde drinkbus heb ik niets gezien.
joske77
Mountainbiker

Post by joske77 »

ik ben om 9 u vertrokken voor de 55 km, toen was het al redelijk druk.
heb toch een bidon gekregen, en in de 55 km zat niet veel asfalt vond ik.
Ik denk dat dit een van de knapste (zeker in de top 5 ) tochten van de kalender is, de terrils waren afzien voor mij, moe maar voldaan terug huiswaarts gereden.

Tot volgend jaar
alfa75
Mountainbiker

Post by alfa75 »

TT was gewoon AF =D> =D> alles dik in orde en mede door de terrils een prachtige rit. had iets van een 58km
ook weinig volk tegengekomen,11u gestart!
1ste terril in de linkse bocht ook stilgevallen :( , 2de terril vlotjes omhoog en de 3de ook naar boven gereden. afdalingen idd goed te doen.
met mn zga versleten "Noppe Niks" voor en RR achter overal goed doorgekomen.
=D> =D> =D>
MX DUDE
Mountainbiker

Post by MX DUDE »

Ook terug van maasmechelen en't was een mooie tocht alweer!!!De splitsing voor de 44km wel gemist #-o maar de benen waren goed dus geen probleem!Vandaag ook nog eens een poging gedaan voor de terrils op te rijden en met succes :bounce: =P~ ,op de eerste bijna een voetje moeten zetten maar nog net kunnen corrigeren en de 2de ging redelijk goed!Na de terrils was het wel een pak minder met de benen maar soit... :-D
Die 2 Rabomannen heb ik gezien op de terril,ene reed op die eerste toch wel voor 2/3 omhoog met zijne crossfiets ,knap!!!=D>
Jo[ke]
Mountainbiker

Post by Jo[ke] »

Heb vandaag de 34km gedaan met m'n zoontje (10j).
Met 34,5km en 420hm op de teller toch wel een straffe tocht voor 't manneke maar hij heeft het prima gedaan =D> =D> =D>
Hij is zelfs op veel plaatsen boven geraakt waar menig biker afstapte, uiteraard tegen zijn eigen tempo maar hij dééd het toch maar!
Ik ben écht fier op hem! :drunk:
We vonden het heel leuk en mooi!!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Absoluut prachtige toertocht =D>
Heel veel spijt dat ik door ziekte niet meer dan de 34 kon doen.
Inderdaad prachtig nieuwe stukken in die grindbak.

Onbegrijpelijk : zag VanSummeren zonder helm, zal die gasten nooit snappen, van voorbeeldfunctie hebben die overbetaalde vedetten nog nooit gehoord blijkbaar [-X
Spark27
Mountainbiker

Post by Spark27 »

Daar word ik nu gelukkig van se...zalige tocht, ideaal weer, geen files om ergens omhoog of omlaag te rijden =D> .
Daar rij ik met plezier 1uur met de auto naartoe,
de 58 gedaan en maar 3 x voet aan grond gezet .
2x aan de bevoorrading en 1x boven op terril 2 om van het uitzicht te genieten.8)
21km/h gem.
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Prachtige tocht in mijn geboortestreek! Zeker de mooiste en zwaarste die ik dit jaar gereden heb. Ik heb mijn kleinste versnelling meermaals moeten gebruiken. En dat is bij die veredelde cyclocrossparcoursen hier in de kempen nog nooit gebeurd, het kransje was al wat aan 't roesten. :wink:
De terills bijna zonder afstappen opgeraakt. Slechts twee maal voet aan de grond. Eenmaal een voorganger die zijn been tegen mijn voorwiel zwaaide en de tweede keer doorgeslipt op de treinbils.
Twee bevoorradingen dik in orde. (Misschien dat ik toch maar eens moet verhuizen)
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Spark27 wrote:Daar word ik nu gelukkig van se...zalige tocht, ideaal weer, geen files om ergens omhoog of omlaag te rijden =D> .
Daar rij ik met plezier 1uur met de auto naartoe,
de 58 gedaan en maar 3 x voet aan grond gezet .
2x aan de bevoorrading en 1x boven op terril 2 om van het uitzicht te genieten.8)
21km/h gem.
Straf dat ge die trappen zijt kunnen oprijden dan =D> =D> :-D :-D
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

Jo[ke] wrote:Heb vandaag de 34km gedaan met m'n zoontje (10j).
Met 34,5km en 420hm op de teller toch wel een straffe tocht voor 't manneke maar hij heeft het prima gedaan =D> =D> =D>
Hij is zelfs op veel plaatsen boven geraakt waar menig biker afstapte, uiteraard tegen zijn eigen tempo maar hij dééd het toch maar!
Ik ben écht fier op hem! :drunk:
We vonden het heel leuk en mooi!!
Dan denk ik dat ik je nog even aan de 2de bevoorrading heb gesproken, heb hem idd op een bepaald moment vlot zien naar boven rijden. dikke chapeau voor hem.
Post Reply