Bad Goisern, Österreich (salzkammergut)

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
chris
Mountainbiker

Bad Goisern, Österreich (salzkammergut)

Post by chris »

ik plan volgend jaar een vakantie in Bad Goisern, Österreich .... neem oa: deel aan de salzkammergut-marathon (1/2)... zijn er collega-mtb-ers die al in deze côté zijn gaan biken?.... zijn er afgepijlde routes te rijden, of rijdt men er op basis van een kaartje?....
heeft iemand goede adressen om te overnachten ... mag b&b zijn ...

alvast bedankt! =D>

chris & co
Stimpie
Mountainbiker

Post by Stimpie »

@ Chris: In de "mountainbike plus" van oktober-november staat er een data sheet van de marathon + belangrijke informatie over het gebied zelf.
Zo zouden er 60 uitgepijlde mtb routes zijn die in één gids staan met losse kaarten, hoogteprofielen en routebeschrijving voor slechts 12€
Voor overnachtingen zijn er diverse bike-hotels, pensions, hotels en partculiere kamerverhuurders. Kamers vanaf 20€

www.inneres-salzkammergut.at
www.mtb-center.at
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Ik heb van de jaar de salzkammer meegereden, daar heb ik denk ik een overzichtskaart gekregen, waarop al die routes stonden aangeduid. Ik ga eens in mijne rommel hooien, om te kijken of ik dat nog kan vinden.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Het was een hele brochure, over wat de salzkammergut voor bikers te bieden heeft. Ik heb de kaart, vergelijk met skipistekaart, nu ingescand. Al wie dat wil doorgemaild hebben laat maar iets weten.
De rest van de brochure vind ik niet zo interessant omdat ik geen duits versta. Ik wil alle 12 pagina's eventueel wel inscannen, maar dat is meer beeld dan informatie.

Deze 3 websites worden er ook vermeld.

http://www.inneres-salzkammergut.at
http://www.ausseerland.at
http://www.salzkammergut.at
chris
Mountainbiker

Post by chris »

is er nog niemand in deze streek op vakantie geweest of weet er iemand waar het beste verblijven is in deze uitgestrekte streek?...

brochures en mtb-kaarten heb ik reeds ontvangen van de touristische dienst... =D>
Last edited by chris on Mon 27 Dec 2004 21:23, edited 1 time in total.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Prachtig gebied, maar aan de Wolffgangsee is niet echt veel te beleven,
ook al zijn er verschillende uitgestippelde routes.
Beter aan de kanten van Bad Goisern en de streek van de Trophy blijven... :roll:
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

Flip FSR wrote:Prachtig gebied, maar aan de Wolffgangsee is niet echt veel te beleven,
ook al zijn er verschillende uitgestippelde routes.
Beter aan de kanten van Bad Goisern en de streek van de Trophy blijven... :roll:
Thx, zijn de routes er zwaar/technisch? Kwestie van er te kunnen trainen ons nie dood te rijden.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

't Is ofwel omhoog ofwel omlaag... :roll: #-o :lol:
En ja, het kan nogal heel redelijk veel steil zijn :wink:
Willem D.C.
Mountainbiker

Post by Willem D.C. »

http://www.salzkammergut-trophy.at/

Vorig jaar was'k samen met Piefke en Splenter op de trophy aan wezig. die rit was daar zeker de moeite. Over de permanente pistes kan'k weinig kwijt, die hebben we daar niet getest. als opwarming zijn we naar Galtür en Ischgl gereisd. daar krijg je prachtige bewegwijzerde routes. Ook schijnt de streek rond Zell-am-Zee en Kaprun de moeite te zijn kwa bewegwijzerde routes, daar dien je in elk geval de Hundsteinhorn te beklimmen, wonderbaarlijk, en lastig :)
bike it!!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

chris wrote:is er nog niemand in deze streek op vakantie geweest of weet er iemand waar het beste verblijven is in deze uitgestrekte streek?...
www.moserwirt.at
daar hebben wij gereserveerd voor 3 nachten. (36 €/nacht)
Schijnt een goed hotelleke te zijn, ben er zelf ook nog nooit geweest.
Post Reply