Za 26/11/2011 Maasmechelen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
globalconcept
Mountainbiker

Post by globalconcept »

Frits, hopelijk sta ik deze keer eens op uw filmke als ik niet op mijn bakkes ga...
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

Vorig jaar
Deel 1

Deel 2

Deel 3
pollewieter
Mountainbiker

Post by pollewieter »

Wat is eigenlijk de totale afstand OVER de terrils ?(kwestie van te weten hoever de "wandeltocht" is als ge niet boven of onder geraakt?
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

flipp wrote:
frits motaar wrote:ik heb deze rit vorig jaar ook al gereden,en alles was best te doen.
Zoals die "beruchte terril" bvb,de 1ste is een mooi,niet al te lastig klimmetje,en de 2de is een asfaltwegje naar boven,niet veel aan dus.
De vergezichten daarentegen zijn daar fenomenaal.
Kortom een ritje dat je zeker moet rijden.
ps;vorig jaar was het ook een "vriesweertje".
Mmmm dat is raar....

Ik heb deze tocht vorig jaar ook gereden. En idd het was een vriesweertje, MAAR de terrils zaten er toen NIET in. Op het laatste moment afgelast vanwege het weer.
Heb ze vorig jaar toch naar boven gereden (en stukje gewandeld :oops: ). Vond het toen al raar dat ik daar niemand tegenkwam, door de macht der gewoonte verkeerd gereden #-o Maar had ze dan toch maar lekker meegenomen :-D
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

frits motaar wrote:
Ief wrote:deze terils zijn een pak lastiger. enkel al omdat je moet klimmen tot boven zonder ook maar een vlak stuk te hebben. en dan heb je ook nog eens de verdomde treinbils, hier filmke dat ik in 2009 gemaakt heb, de eerste teril start op 6:15 en de twede op 11:02 tot 11:50. we hebben op 6:15 net 15 meter van de eerste teril gedaan.

Dat ziet er mij toch niet zo moeilijk uit(op dat filmpje) als men hier voorstelt,
en wat die treinbils betreft,t'is nu mooi droog,dus zeker doenbaar :bounce:
I'll be there with my camera,watch out!

Nat of droog weer, die treinbils zijn altijd spekglad van het mos, waardoor dit voor de meeste een wandeltocht is
:-?
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Ik zal ook eens afkomen naar mijn vroegere woonplaats, al is het 100km van hier. Wss laat starten.
rock racing
Mountainbiker

Post by rock racing »

Ghost-biker wrote:
frits motaar wrote:
Ief wrote:deze terils zijn een pak lastiger. enkel al omdat je moet klimmen tot boven zonder ook maar een vlak stuk te hebben. en dan heb je ook nog eens de verdomde treinbils, hier filmke dat ik in 2009 gemaakt heb, de eerste teril start op 6:15 en de twede op 11:02 tot 11:50. we hebben op 6:15 net 15 meter van de eerste teril gedaan.

Dat ziet er mij toch niet zo moeilijk uit(op dat filmpje) als men hier voorstelt,
en wat die treinbils betreft,t'is nu mooi droog,dus zeker doenbaar :bounce:
I'll be there with my camera,watch out!

Nat of droog weer, die treinbils zijn altijd spekglad van het mos, waardoor dit voor de meeste een wandeltocht is
:-?
het klopt dat ze altijd glad zijn, daarom moet je de meeste ontwijken en er langs door rijden!! (plaats genoeg), laatste bocht van 1 ste terril treinbil langs buiten (rechts) en dan helemaal naar binnen snijden, let wel, even goed door duwen, dus begin vd klim doseren anders kun je het vergeten.
En de andere terrils moeten dan nog komen!! =P~
Opgelet afdaling 2de terril, goed links houden langs de treinbils en water gleuven!! voor de rest niets moeilijks aan , tenzij je natuurlijk volle snelheid aankomt. #-o
Ik raad aan de terrils zeker te doen, is echt wel de moeite!!
succes zaterdag.
frits motaar
Mountainbiker

Post by frits motaar »

hoe laat zou ik vertrekken om wat volk op die terrils (het einde) te kunnen filmen,want die liggen in de 45-55km,en dan zal het aantal deelnemers al wat uitgedund zijn vrees ik?
globalconcept
Mountainbiker

Post by globalconcept »

frits motaar wrote:hoe laat zou ik vertrekken om wat volk op die terrils (het einde) te kunnen filmen,want die liggen in de 45-55km,en dan zal het aantal deelnemers al wat uitgedund zijn vrees ik?
Als ge om 9u vertrekt, gaat ge zeker volk zien op de terrils...
gidonhanger
Mountainbiker

Post by gidonhanger »

ik vraag mij nu echt af wat er eigenlijk nog spannend is aan een toertocht als je alles al op voorhand weet #-o ???
Post Reply