fietsdrager hangen of staan?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
locust
Mountainbiker

Post by locust »

kawa wrote:
LuckyIron wrote:
zelf geen problemen met 2 fully's op de 921.
De 921, is dat dezelfde als de G2 van die link hier iets boven?
En niet om moeilijk te doen, maar als jij je Oiz bij die fully's rekent.... da's nie echt een fully van frame he.
Ik heb het over compacte frames waar ook nog eens dempers binnenin zitten. En sturen die iets breder zijn die vast komen te zitten op de zadel van de fiets ernaast.

Ik heb de afstanden van de fietsgootjes gemeten, en veel verder staan die niet dan bij m'n vorige Euroway 945 (Euroride nu)

Maakt allemaal niet uit, maar vind het wel straf dat je eerst iedereen ook hoort klagen dat de fietsen zo kort bij elkaar staan en dat er nu ineens geen problemen zijn..

Soit, ik heb er ene voor drie en plaats tegenwoordig fietsen zonder miserie, gevloek en geprul. Het was gewoon een tip naar de TS toe.

Wil je er ene voor twee kopen, gewoon doen. :wink:
Een scott scale en een trek Fuel EX. Dat is inderdaad geen 2 fullys.

Maar zoals ik ze er op plaats zie ik niet in waarom een fully of downhill bike zo veel meer plaats zou innemen.
Zoals eerder uitgelegd zet ik ze beide in dezelfde richting, de ene meer naar ovor en de andere naar achteren. Stuur van de ene komt achter het stuur van de andere terecht boven de bovenbuis. Vorken zitten ook parallel achter elkaar elkaar. snelsluiting van het achterste wiel komt iets naar voor en boven de liggende achterbrug.

Mijn geprul?
ik zet er de eerste fiets op, zet die vast.
Ik zet er mijn tweede fiets op, zet die vast.
Ik rij weg. Waar zit u tijdswinst in?

EDIT: ik moest ze niet in tegengestelde richting zetten dan had ik ook vork-tegen-achterbrug. Ik heb in het begin effekes vanalles geprobeerd en zoals ik ze nu plaats zitten ze veilig zonder geprul.

ipv luid te roepen dat een grotere drager nodig is misschien eens proberen? Als ge wilt kan ik u foto's maken en doorzenden. Fietsen zitten overal enkele cm van elkaar.

Waarom ik geen 3-fietsenrek moet hebben?
duurder
groter, lomper en ik moet dat in onze kelder bewaren dus dat is niet zo handig om mee door het huis te lopen

In elk geval wou ik doorgeven dat u info niet klopt en 2 fietsen perfect op een 2-fietsendrager van Thule kunnen. Ik rij daar elk weekend gemiddeld 200km mee en heb dit rek nu 4 maand in gebruik.
Last edited by locust on Tue 22 Nov 2011 20:24, edited 1 time in total.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Kom eens langs thuis en probeer er 2 van mijn fietsen op te zetten.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

spinder falcon is veel makkelijker, en plaats zat
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

_alain_ wrote:Kom eens langs thuis en probeer er 2 van mijn fietsen op te zetten.
niet iedereen gebruikt een bovenbuis van Bekaert als stuur :lol:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

locust wrote: ipv luid te roepen dat een grotere drager nodig is misschien eens proberen?
Wees gerust, ik heb het enkele jaren gedaan met een drager voor twee fietsen.
Het ging, ik heb nergens geschreven dat het niet lukt he...

Toen we nog met twee HT's reden met stuurkes van 56cm ging het idd zonder al te veel problemen.

Toen het twee fully's werden begon de miserie.

locust wrote:In elk geval wou ik doorgeven dat u info niet klopt en 2 fietsen perfect op een 2-fietsendrager van Thule kunnen.
Kijk, ik spreek gewoon voor mezelf, en ik ben nog steeds van mening dat mijn info wel klopt.

_alain_ wrote:Kom eens langs thuis en probeer er 2 van mijn fietsen op te zetten.
Mijn gedacht.

Geef ook eens een tip hoe je op een eenvoudigere manier twee fietsen kan vervoeren. #-o
vtteddy
Mountainbiker

Post by vtteddy »

Ge moet wel de mtb's niet in dezelfde richting zetten.Staat zelf in de uitleg van thule. Als ik me niet vergist moet de eerste fiets (het dichts bij de auto) , met het stuur naar rechts. En de volgende met de stuurrichting naar links. Zo heb ik nochthans nooit problemen gehad.
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Post Reply